Hoi hoi dames, Ik vroeg me iets af...... (misschien is het wel een stomme vraag hoor) maar ik neem sinds afgelopen maand 4 uur per week ouderschapsverlof op voor mijn oudste. Ik lever dus ook 4 uur per week salaris in. Nu ga ik over 2 maanden met zwangerschapsverlof, gaat dat van mijn ouderschapsverlof af? Ik bedoel, krijg ik dan salaris voor de 18 uur dat ik op contract heb? of voor de 14 uur die ik nu werk ivm ouderschapsverlof? en die 16 weken dat ik thuis ben worden die weken ook van het aantal op te nemen ouderschapsverlof afgehaald? Ik hoop dat iemand antwoord op mijn vraag heeft. (als het duidelijk is wat ik bedoel) Bedankt vast!
Je vraag is heel duidelijk! Het antwoord ook trouwens. Je kunt je ouderschapsverlof tijdelijk stop zetten. Je moet hiervoor een verzoek indienen bij je werkgever, maar hij mag het niet weigeren. Die regeling geldt alleen voor zwangerschapsverlof, bevallingsverlof of adoptieverlof. Je mag het onderbroken ouderschapsverlof dat later alsnog opnemen.
Als je het ouderschapsverlof onderbreekt voor zw/bevallingsverlof, krijg je weer uitbetaald overeenkomstig de uren in je arbeidsovereenkomst, dus in jouw geval 18 uur. Ik zat hier zelf ook mee en vond op een HR forum het antwoord.
@koala28 Ik zit met dezelfde vraag, en wil graag weten waar ik zit "zwart op wit" kan vinden. Mijn werkgever zou het namelijk uitzoeken, maar heb ik niks meer van gehoord. Ik werkte nl 40 uur per week voordat mijn oudste werd geboren, en heb voor 16 uur per wk ouderschapsverlof opgenomen. Betekend het dan ook dat mijn werkgever via het UWV ook recht heeft op een WAZO uitkering o.b.v. 40 urige werkweek? Alvast bedankt!
in de lounge heb je een topic waar iemand van het uwv vragen beantwoordt. Deze vraag heb ik ook al voorbij zien komen en zij schrijft ook dat je weer alles uitbetaald krijgt
@marloes80 Dank je voor je reactie! K heb t ff opgezocht! Morgen gelijk maar ff mn werkgever bellen .