geen zaad

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kirsten1988, Sep 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    Beste verloskundige,
    Ik weet niet of u ons kunt helpen of advies kan geven. We zijn net terug van de huisarts en hebben daar te horen gekregen dat mijn vriend geen sperma heeft. We zijn nu doorverwezen naar een Uroloog. Wat kunnen we daar verwachten? De dokter zei dat mijn vriend zijn kinderwens nu over was, maar klopt dit ook. Bestaat er nu echt de kans dat we nooit samen kinderen kunnen krijgen? Hoe kan ik me vriend hier het best in steunen en natuurlijk mezelf. Alles valt nu in diggelen eigenlijk. Is er voor ons nog hoop?

hopelijk kan u ons een beetje informatie verschaffen

groetjes Kirsten

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap je verdriet en onzekerheid.
    Ik snap niet zo goed dat de arts heeft gezegd dat er geen sperma was. Waren er helemaal geen zaadcellen dan? Of alleen van heel slechte kwaliteit?
    Ik zou je vragen op schrijven en nog een afspraak maken met die arts.
    Als het zaad heel slecht is is het inderdaad heel lastig om kinderen te krijgen. Maar als er toch nog een heel klein beetje zaad is dat wel goed is zou een techniek als IVF of ICSI nog een optie kunnen zijn. Bel je huisarts voor een nieuwe- dubbele- afspraak en stel al je vragen. vraag een verwijzing naar de uroloog en fertiliteitsarts.
    Succes en sterkte!

Mirjam

3. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    bedankt voor je antwoord,
    er was totaal geen zaad, verwijsbrief naar uroloog is er al. Volgende week hebben we daar een afspraak mee. We zijn gewoon heel benieuwd hoe groot de kans is dat ze bv dmv een biopt wel zaad vinden.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik kan je helaas geen percentage geven.
    Spannend!

Mirjam

Share This Page