geen zaadcellen door ongeluk?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miss tata, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss tata

miss tata Nieuw lid

7 aug 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn er recent achtergekomen dat mijn vriend geen zaadcellen in zijn sperma heeft (na 3 jaar proberen zwanger te worden) , nu denkt hij dat dit door een ongeluk komt. Toen hij 9 jaar oud was heeft hij een harde schop gekregen in zijn kruis. Hij was toen nog jong maar kan zich nog precies herinneren omdat het extreem veel pijn deed en toen wit spul uit zijn plasser kwam (hij wist toen nog niet wat dit was)... Zou dat de oorzaak kunnen zijn van geen zaadcellen ? en nu heeft hij pas een bloedonderzoek gedaan voor hormonen. Maar dat was wel allemaal normaal. We moeten volgende week weer terug komen voor meer onderzoeken maar zitten met een hoop vragen.. Ook een hele andere vraag : zijn ex vriendin (lang geleden toen hij jaar of 18 was) was zwanger en heeft een miskraam gehad... kan het zijn dat hij toen wel zaadcellen had ? Hij heeft nu al 3 keer met tussentijd van 3maanden zaad laten onderzoeken maar steeds met negatief uitslag :( ... Alle informatie - uitleg is welkom want we begrijpen er niets meer van...

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zoiets komt ook naar voren in een film met Jennifer Aniston en Kevin Costner. Testiculair trauma noemen ze het daar. Is natuurlijk een fictief verhaal, maar hij was ook onvruchtbaar.

Rumor has it

3. miss tata

miss tata Nieuw lid

7 aug 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    welke film is dat? geheel onvruchtbaar...? of is er nog hoop...

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Geen idee. Dat is een fictief verhaal. Een romantische comedie dus ik zou daar geen informatie uithalen. De film heet rumor has it.
    Wat zei je arts er zelf over?

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ja hij kan eerder wel vruchtbaar geweest zijn.
    Is er ook al chromosomenonderzoek gedaan?
    Zo nee, meteen laten prikken, want die uitslag duurt 12 weken!
    Welk ziekenhuis loop je?
    Vervolgstap kan zijn een TESE (operatie waarbij ze een stukje bal weghalen en kijken of daar zaadjes inzitten)
    Jij zou dan ICSI moeten doen.
    Dit doen ze maar in een paar ziekenhuizen in NL.

Ik zou zeggen, sluit je aan in de mmm club; geen zaadcellen gevonden.
    Hier zitten allemaal dames die dit hebben meegemaakt (waaronder ik)

Sterkte met alles meis!

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    als hij eerder zijn ex-vriendin zwanger kon maken (ervan uitgaande dat hij echt de verwekker was), dan is dat wel hoopvol. Blijkbaar is hij na het ongeluk niet geheel onvruchtbaar geworden! Dan is het zeker de moeite waard om eerst bij een uroloog langs te gaan. Via echo, bloedonderzoek, chromos.onderzoek etc kunnen ze dan vaststellen hoe het precies zit. Positief dat het bloedonderzoek geen afwijkingen laat zien; ook dat is een goed teken want dan is de kans aanwezig dat de ''fabriek'' het nog wel doet maar dat de ''uitvoer'' misschien niet goed is (zaad word wel gemaakt maar komt er niet uit). Ik wil je geen valse hoop geven maar vergeleken met onze situatie (afwijkende hormoonwaarden en nooit zwanger geweest of gemaakt) is het gunstig. Maar ik besef dat dat voor jullie anders voelt op dit moment. De uroloog zal jullie moeten helpen in alle vragen.

ja, het is heel pittig zo'n bericht dus kan me goed voorstellen dat jullie van slag zijn! Sterkte!

7. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    Belgiƫ
    ik raad ook aan om naar de androloog te gaan! zij doen dan bij je man echo's, bloedonderzoeken, bekijken zijn hormoonwaarden, zijn medische geschiedenis... zo zijn wij ook te weten gekomen hoe het kwam dat mijn man onvruchtbaar is... misschien helpt het hem ook om het een plaats te geven.

veel succes!:)

8. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Wat vervelend dat jullie in deze situatie zitten!

Mocht het op een tese aankomen.... Mijn collega heeft hier zeer goede ervaringen mee in Gent.

Ik hoop dat jullie dat niet nodig hebben!

Deel Deze Pagina