Geen zaadcellen gevonden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door justagirl32, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 86lizzy86

86lizzy86 Actief lid

2 nov 2016
    276
    21
    18
    Oh wat erg :(
    Hoeveel maanden waren jullie bezig? Wij zijn nu ook al 9 maanden bezig en heb ook een hele regelmatige cyclus,, hebben wij ook nu al recht op behandelingen of wachten tot 1 jaar?

2. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik begrijp je gevoel als geen ander, wij hebben het namelijk ookmeegemaakt vorig jaar. Het was november 2015 en hebben toen de uitslag van mijn vriend zijn zaadjes te horen gekregen.
    0, was het antwoord. Wat, hoezo nul? Het lijkt alsof de wereld onder je voeten weg zakt. Ze hadden er wel ongeveer 3 miljoen gevonden maar die zwommen veel te langzaam. De kans zou onwijs klein zijn tot niet op een natuurlijke zwangerschap, alle stappen werden al overgeslagen en er werd naast icsi al gesproken over een tese operatie bij mijn vriend, omdat ze bij icsi wel een gezonde spermacel moeten hebben ondanks dat ze hem injecteren werd mij verteld.
    Vol ongeloof naar huis gegaan en zag mijn wereld instorten, wat heb ik veel gehuild. 3 maanden later in januari 2016 kregen wij opnieuw de uitslag.
    Hier kwam weer dezefde uitslag uit, het was ietsje verbeterd maar niet veel en niet genoeg om op een natuurlijke manier zwanger te raken.

2 weken later was ik 3 dagen overtijd, maar door de uitslagen kon ik totaal niet geloven dat ik zwanger zou kunnen zijn. Mijn cyclussen waren altijd op een dag na evenlang dus ik heb met knikkende knieen een test gedaan.
    Overduidelijk zwanger!!! Wat? Hoe dan? Dus toch?
    We konden het maar moeilijk geloven hoe zoiets dan kon maar het maakte niets meer uit, ik was gewoon zwanger. Dit is na 2 weken een mk geworden. Wel hadden wij het vertrouwen dat het ook spontaan kon lukken, wat de uitslag ook was. We hebben het een jaar de tijd gegeven om het zelf te proberen, anders zouden we wel een afspraak maken in het ziekenhuis en zou het echt een wonder zijn geweest dat het zo was gelukt.

Zoals je mijn banner ziet, ben ik nu bijna 13 weken zwanger en was de test afgelopen november positief. 2 keer in een jaar met een barslechte uitslag. Geen idee waar het aan ligt,maar dat maakt ons niets meer uit.

Misschien een tip voor je man; probeer condensyl. Dit bevorderd de zaadkwaliteit. Dit heeft mijn vriend ook geslikt.

Geef niet op en heel veel sterkte met deze slopende wachtmaanden.

3. juultje189

24 jul 2012
    70
    25
    18
    Ik wil je heel veel sterkte wensen,
    Helaas hier het zelfde gehad en begrijp hoe je je voelt,
    Ik kan me het moment nog herinneren dat ze ons dezelfde uitslag gaven , het voelde alsof ik een hele harde klap met een hamer kreeg en zo dwars door de stoel zakte.
    Ik wil je meegeven laat het op je afkomen al is dat erg moeilijk, al hoop ik natuurlijk dat de uitslag er voor jullie over 3 maand anders uit ziet.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje wat onwijs heftig, wat een klap zal dat zijn.. Heel veel sterkte! :(

5. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Jeetje Justagirl! wat heftig... niet iets wat je zou verwachten. Zeker als net begint om een kindje te krijgen. wel goed dat je je naar je gevoel hebt geluisterd, nu al een onderzoek en niet pas na een jaar. Ook al schiet je er niets mee op, nu! 3 maanden duurt dan lang en idd je verstand hoezo over 3 maanden wel ineens zwemmende zaadcellen. pffff lastig zeg, weet even niet zo goed wat ik moet zeggen. Je wilt volgens mij dan gewoon een 'behandelplan' dat je weet waar je aan toe bent.Je wilt graag een kindje.
    Hoe is het met je man? Voor hem denk ik ook een klap.
    Heel veel sterkte wens en een hele dikke knuffel.

6. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    86Lizzy86, wij waren 6 maanden echt gericht bezig en ik denk een maand of 8 in totaal. Wij hebben bij de huisarts aangegeven 10 mnd bezig te zijn, een beetje aangedikt dus. Ik had een sterk onderbuikgevoel dat er iets niet goed zou zijn en daar ben ik op afgegaan. Officieel moet je een jaar geprobeerd hebben. Maarja, je kan proberen wat je wil maar als er nul zaad is dan lukt het niet he. Ik vind het al erg dat wij 8 maanden geprobeerd hebben, terwijl het gedoemd was te mislukken.

Star87, jeetje wat een verhaal! En wat ontzettend geweldig dat het toch gelukt is. Het verschil is wel dat jouw man 3 miljoen cellen had, en mijne nul, ook nul langzame cellen, gewoon niks.

Zonne straal, Voor mijn man is het inderdaad ook een klap. Al is hij wat positiever gestemd dan ik. Hij zegt ook steeds tegen mij dat ik sowieso moeder word. Dat is wel lief van hem, kan het alleen zelf nog niet geloven..

Dank voor jullie steun en lieve woorden!!

7. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu 6 maanden gericht bezig en 8 maanden in totaal. Je hoort idd niet vaak dat er geen zaadcellen zijn, ik wist niet eens dat dat kon:$
    Wij worden nu doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een vervolgonderzoek. Ik denk idd dat de zaadleiders afgesloten zitten en het syndroom van Klinefelter zou mij ook niet verbazen... Hij heeft behoorlijk wat symptomen daarvan, maar ook een aantal niet.

8. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wat vreselijk meis!

Hier wat tips die wellicht kunnen helpen tot een verbeterde kwaliteit (wat ik van harte hoop!!)

Geen alcohol
    Niet roken
    2 kopjes koffie per dag
    Multivitamine slikken!
    Senior van Vitals is een erg goede!

Sterkte!

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik weet precies wat het is helaas.
    Mijn man heeft ook 0.0 zaadcellen en dat is 3x gecontroleerd en was steeds 0.0 helaas.
    Gelukkig bij een micro tese in mulheim genoeg goed zaad gevonden voor icsi in dusseldorf.

Sterkte met alles wat komen gaat.

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #30 Juffie26, 24 jan 2017
    Laatst bewerkt: 24 jan 2017
    Mijn mam heeft ook na 3 controles 0.0 zaadcellen. Heeft geen klinefelter dat dachten ze eerst wel maar na chromosomen onderzoek blijkt dat hij dat niet heeft. Ook zijn zaadleiders zijn niet afgesloten. Enige wat ze kunnen vinden is een te hoog fsh gehalte war duidt op een aanmaak probleem.
    Alles is verder nagekeken en niets is er verder gevonden waardoor mijn man geen zaadcellen heeft.
    Maar met micro tese dus wel genoeg goed zaad gevonden.

Mocht je iets willen weten je mag me gerust een pb sturen.

11. Aanne88

Aanne88 Bekend lid

19 feb 2016
    741
    233
    43
    Jeetje wat heftig. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

12. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Jeetje heftig zeg.
    Mijn ons is het ook moeizaam gegaan.
    Bij mij werd Pcos geconstateerd en vriendlief moest ook zijn zaad laten onderzoeken. Bij de eerste keer zaten er net 76.000 cellen in en de keer erop was nog slechter was het nog maar rond de 40.000. Maar dit was ook net de keer dat ik voor het eerst in een jaar tijd mijn eisprong had met behulp van clomid. We werden ingeschreven voor de intake van icsi maar konden het wel die week proberen want zou 2 dagen later mijn eisprong hebben. De kans was heel klein dat ik zo zwanger zou worden maar toch geprobeerd en 9 maanden later kwam ons wonder gelukkig!
    Nu snap ik wel dat het bij jou man wel slechter is als bij mijn vriend. Maar alles kan. Tegen ons zei de gynaecoloog dat om de 3 maanden zaad ververst word. Daarom doen ze om de 3 maanden een test. Ik hoop voor jullie dat er dan wat verbetering is en misschien wel cellen die ze kunnen gebruiken. Al is het dat het via Icsi gedaan kan worden dan hebben jullie tenminste een kans. Duim hard voor jullie mee dat het de komende keer beter is. Kan me heel goed indenken hoe jullie je voelen!

13. mjvr

mjvr Lid

17 nov 2013
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben in 2013 dezelfde uitslag gekregen.
    Ik weet nog als de dag van gister hoe verschrikkelijk we ons voelde.

Onze arts gaf aan dat de kans dat een volgende keer de uitslag wel goed is nihil is.
    Dit omdat er geen zaadcellen gevonden waren, ook geen trage of dode zaadcellen.

Hierdoor zijn wij gelukkig meteen doorgestuurd naar het Radboud in Nijmegen.
    een kleine 2 maanden later hadden we al onze eerste afspraak in Nijmegen. Zij herhalen het zaadonderzoek zelf ook weer (of je nou 1 of al 5 onderzoeken heb gehad)
    Verder nog de nodige onderzoeken gehad om groen licht te krijgen voor een TESE operatie.
    Een half jaar na de eerste uitslag van het zaadonderzoek onderging mijn man een TESE en hierbij zijn gelukkig zaadcellen gevonden.

Ik hoop oprecht dat er in een volgend onderzoek wel zaadcellen gevonden worden. Maar als ik jullie was zou ik proberen om je nu al door te laten verwijzen naar een ziekenhuis die Pesa en tese operaties uitvoeren. Dan zit je iig al in het goede ziekenhuis en dit scheelt een hele hoop tijd en onnodig dubbele onderzoeken.

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

14. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Oh, nee, wat erg!
    Ik hoop zo voor jullie dat over 3 maanden de uitslag beter is en ze iets voor jullie kunnen betekenen. Veel sterkte.

15. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Wij hebben in januari 2014 precies dezelfde uitslag gekregen & inmiddels wel een zoontje gelukkig.

Mocht je specifieke vragen hebben voel je vrij ze te stellen X
    Word er verder al onderzoek gedaan en zo ja welke onderzoeken?
    zaad/urine onderzoek? bloed onderzoek e.d.?

16. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Lees nu trouwens pas dat je over drie maanden weer moet inleveren, mag ik zo vrij zijn te vragen of dit een eigen keuze is?
    Welk ziekenhuis loopt je?

17. justagirl32

justagirl32 Actief lid

3 dec 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wat fijn om jullie verhalen te lezen! dat ik niet de enige ben en dat het ook positief kan uitpakken, doet me zó goed!

De huisarts heeft besloten dat het spermaonderzoek niet herhaald hoeft te worden. Ik wilde een afspraak maken bij een zh in de buurt maar daar konden we pas 16 mrt terecht en gaan ze eerst mij onderzoeken. ik snap dat dat moet maar daar ligt volgens mij nu niet de prioriteit... Ik heb daarna gebeld met het lumc en het vu en bij beide kunnen wij binnen nu en twee weken terecht. Ik ga me morgen door mijn eigen huisarts laten adviseren. Iemand van jullie ervaring met lumc/vu?

Juffie26; ik snap dat over fsh even niet, dat is toch alleen bij de vrouw?

Dank voor jullie steun en verhalen!!

18. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Mijn partner is uiteindelijk geopereerd in het umc & we hebben ivf/ICSI bij het VU gehad.
    Bij ons werd direct nogmaals het zaad bekeken, maar ook direct de urine om uit te sluiten of het niet de verkeerde weg af legt en er via de urine dus uit komt ipv bij de lozing. Ook werd er direct bloed geprikt.
    Daarna is er nog een bloedonderzoek op chromosomen geweest en echo's. Pas toen dat klaar was zijn we doorgestuurd naar het umc en is de mesa uitgevoerd.

19. mjvr

mjvr Lid

17 nov 2013
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    FSH controleren ze ook bij de man. Als dit hormoon te te hoog is dan duidt dit op een aanmaak stoornis en dan gaan ze over op een TESE operatie.
    als er bijvoorbeeld een blokkade is dan kunnen ze eerst een Mesaof Pesa proberen.

Ik heb alleen ervaring met het Radboud, daar zijn wij erg tevreden over.

Wel fijn als jullie over 2 weken al terrecht kunnen!
    Deze onzekerheid is killing.

20. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Wat fijn dat je nu al over 2 weken terecht kunt!

Deel Deze Pagina