Vakantie en behandelingen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by JDS, Jan 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JDS

JDS Lid

Jan 27, 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi

wil en kan je dit jaar eindelijk op vakantie.. valt het vies tegen omdat je midden in de behandeling zit!
    tuurlijk doe je alles voor je baby...
    en aangezien wij gaan trouwen wil je graag op huwelijksreis...

wat word het dan...

geen vliegvakantie waarschijnlijk..
    je kan van te voren niks boeken, dus last minute...
    maar ook moet je elke minuut beschikbaar zijn voor de behandeling...

wie zit hier ook mee ?!

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Pauze houden! Wij gaan ook op vakantie, en als het niet uit komt met behandelingen.. Dan even geen behandeling.. Leven draait ook gewoon door.

Wanneer ga je trouwen? Ik zou lekker je huwelijksreis boeken!! En genieten van de voorpret!

3. JDS

JDS Lid

Jan 27, 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pandavliegen

pauze hebben we genoeg...
    maar als ze ons oproepen moeten we komen, ik kan dan niet nee zeggen want dan zeggen ze doei, kom maar terug als je het wel wil...
    en krijg hormonen voor mijn eitjes, en als ze zeggen op 7 aug dat je de 9e komen moet en je gaat de 8e weg ist beetje sneu! en er zijn er dan genoeg die wel voor ons in plaats willen...

wij trouwen in juni, alleen de huwelijksreis willen we buiten de vakantie plannen in september of december

4. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Maar als het om augustus gaat, dan kun je toch bij voorbaat al laten weten dat je iets beter uit kunt stellen tot de maand erna?

Bij ons zijn dit soort dingen geen probleem. Ik moet soms voor mijn werk weg, en hoewel ik de vorige keer gewoon in het buitenland kon beginnen met spuiten, zou er nu een terugplaatsing plaatsvinden ongeveer op het moment dat ik op het vliegtuig zou stappen. Ik heb de situatie uitgelegd, en we stellen het gewoon een maandje uit. Deze maand dus even geen echo's, maar volgende maand weer wel. Dat was echt zonder enige discussie geregeld.

5. JDS

JDS Lid

Jan 27, 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    mystiek,

nee is maar een voorbeeld..
    maar in augustus hebben wij vakantie
    we kunnen afspraken wel plannen maar als je midden in ivf zit dan moet je komen als ze je oproepen en wij weten nog niet wanneer wij van start gaan...

dus wij wachten met vakantie plannen!

6. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zit nu in de molen en ga in april op vakantie. Ja, balen dat het even een iui niet kan (mocht het zo lopen qua cyclus.) maar vakantie heb ik nu zeker hard nodig.
    Moeten jullie nog beginnen aan het ivf traject? Dan kun je toch vragen hoe lang ze denken dat de wachtlijst is? Pas in augustus je eerste behandeling lijkt me zeer lang duren.

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het is gewoon plannen en je ziekenhuis heeft daar ook rekening mee te houden, het is jou leven, en die moet je ook nog hebben naast de kinderwens, anders is het niet vol te houden.

Vorig jaar hebben we ongeveer 3 maanden van te voren geboekt, geen idee hoe het dan uit zou komen met mijn cyclus (was OI toen nog) en toen zijn we lekker op vakantie naar Mexico geweest. Aan het ziekenhuis ruim van te voren de datum doorgegeven dat we dan geen behandeling wilden.
    Als je pech hebt verlies je 2 maanden omdat de menstruatie net niet goed uitkomt en als je geluk hebt maar 1 maand.

Verder doen we alle kleine tripjes in de wachtweken.
    Zo zijn we in de wachtweken 2x naar parijs geweest, 1x naar rome en 1x naar londen.
    Hotels last minute geboekt en vliegtickets hebben we geboekt in een periode waarvan we bijna 100% zeker waren dat er dan een eisprong was geweest.
    Bijvoorbeeld: een eisprong na dag 20 was bij mij heel zeldzaam, dus hebben we de eerste dag van de cyclus de vliegtickets voor de zekerheid geboekt op cyclusdag 22. Die ronde kreeg ik een eisprong rond dag 15, dus ik zou ongeveer op 15 + 14=29 mijn menstruatie verwachten. Dus konden we mooi op vakantie, met nog een paar dagen speling want op dag 3 van de nieuwe cyclus moest ik altijd voor uitgangsecho, maar dit kon ook wel eens op dag 5. Dus dan kun je mooi even 10 dagen op vakantie!
    En als je met de auto weggaat ben je helemaal zo vrij als een vogel, hotels zijn last minute nog genoeg te vinden.

Dit jaar is het om IVF heen plannen.
    We beginnen half februari met Lucrin, dus ik hoop ergens als ik rond eind maart reken sowieso de punctie en hopelijk ook een terugplaatsing te hebben gehad.
    Plus de wachtweken verwacht ik dat we zo rond half april kunnen gaan boeken.
    Na IVF moeten wij van ons ziekenhuis 2 maanden pauze houden, dus in die 2 maanden hebben we tijd zat!:)

Ik laat veel voor de MMM, maar ik laat geen vakantie, hooguit verschuif ik m even.

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als je vanwege je de werk maar 1 kans hebt om op vakantie te gaan, en dat is alleen in augustus dan zou ik het ziekenhuis bellen en zeggen dat je in augustus niet beschikbaar bent voor behandeling.
    Ik zou die ene kans op vakantie niet laten schieten, je hebt het echt nodig om bij te komen!
    Ik zou zeggen ga lekker boeken, houd er rekening mee dat je tegen die tijd zwanger kunt zijn (dus boek geen malariagebied en nu ook geen ZIKA-virus gebied) en geniet van alle voorpret die de vakantie je brengt, is tevens een goede afleiding!:)

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Dan moet je dus niet starten met een behandeling in juli/augustus. Bij onze zkh was dat heel erg goed te plannen hoor.

10. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Ik zou op vakantie gaan, behandelingen geven zo al genoeg stress en geloop. Was altijd even blij dat ik er uit kon.

Normaal zou ik moeten spuiten in vorige vakantie, er liep dan toch iets mis en hele maand waren we toch kwijt. Dus anders hadden we geen vakantie gehad en geen behandeling... je kan niet alles 100% zeker regelen.
    In uz waren ze altijd begrip vol, en je regelt het beetje zelf.

11. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Maar als je nu doorgeeft dat je in September weg bent? Dan stop je met behandelingen als je ergens in juli/aug zit. En kom je in November weer terug. Dan wordt je echt niet opgeroepen voor die korte termijn afspraken, dat is alleen als je al in een behandelronde zit…
    Het ziekenhuis begrijpt ook dat je af en toe op vakantie moet/wilt! En hoe eerder je het aangeeft, hoe beter planbaar het is! Ook voor het ziekenhuis!
    Bij onze vakantie vorig jaar hebben we ook 2 maanden moeten stoppen (en vervolgens vanwege nieuwe baan nog 2 maanden extra). In augustus was het op het randje of het wel of niet haalbaar was voor de vakantie, dus hebben we het niet gedaan.. heerlijke vakantie gehad, nieuwe job, en toen weer gebeld en ik kon meteen weer beginnen.

12. JDS

JDS Lid

Jan 27, 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!
    Wij gaan zeker op vakantie, alleen waarheen nog geen idee... ;)

Share This Page