Hallo dames, Ik begin deze maand aan mijn 9e ronde Clomid. Eerst 50 mg en de afgelopen 2 maanden 100mg. De eerste maand heb ik fm gehad en toen groeide er een goed ei. Daarna een half jaar zelf geprobeerd. Na dit half jaar weer FM en toen bleek dat de 50 mg zijn werk niet meer deed. Nu dus 100mg en ik hoor deze week of er een eisprong geweest is. Vandaag ongi geworden:x. Voor mijn vorige zwangerschap gebruikte ik Femara. Toen was ik in ronde 1 zwanger. Dit zh geeft geen Femara. Ik wil eigenlijk vragen of er ook wat anders is dan Clomid. Hebben jullie advies voor me wat ik kan vragen? Na 9 maanden Clomid geloof ik er niet meer zo in.
Er is eigenlijk niks anders dan Clomid, wat ook in tabletvorm te krijgen is. Dan zou je moeten overstappen op hormooninjecties. Maar vaak wordt dit pas gedaan als je niet goed reageert op Clomid, ook niet op een hogere dosis. Pas als je ook niet goed op 150 mg reageert, dan zou je in aanmerking komen voor Menopur/Puregon. Dit zijn namelijk hele dure medicijnen en je zou ze dagelijks moeten spuiten, dus dat is een stuk intensiever. Succes!
Jawel hoor! Er is Femara . Meisje van mijn forum had het, het is alleen geen Clomid, maar geeft wel een eitje . Wordt vaak gebruikt met mensen met PCO dus als ze te heftig op Clomid reageren . Vragen kan altijd!
Ik had Femara en had het graag weer gehad, maar helaas geeft dit zh ze niet. Ik begrijp dus dat er in tabletvorm niets anders is. Dank dames!
Hoi mol, Er is nog wel iets in tabletvorm, ik heb het zelf 2 maanden geslikt. Het heet Tamoxifen en is een medicijn tegen verschillende soorten kanker. Ik heb dit in een lage dosis van 20mg geslikt en beide keren een eisprong gehad, waarvan 1 zwangerschap en direct vroege miskraam. Mijn gyn gaf aan dat ik niet moest schrikken over dat kanker verhaal in de bijsluiter, omdat het in dat geval over een veel hogere dosis gaat. Ik reageerde overigens niet op 50 en 100 mg clomid, alleen op 150 mg clomid. 20mg Tamoxifen staat dan ook in vergelijking met 150mg clomid. Ik snap dat je na 9 rondes zoiets hebt van man, hier gaat het echt nooit mee lukken. Helemaal als je de vorige keer in 1 keer zwanger was, wat aan geeft dat je toen heel veel geluk had. Er staat gemiddeld een jaar(dus 12 eisprongen) voor om zwanger te raken. Daarnaast rekenen ze in de meeste ziekehuizen 6 tot 9 eisprongen per dosis clomid, als een dosis niet(meer) werkt ga je een dosis omhoog. Alleen zou je kunnen vragen of ze je beter in de gaten houden, dus max 3x zonder controle. Als er dan geen zwangerschap is, dan weer met controle. Misschien heb je er dan ook weer een beter gevoel bij. Ik hoop dat je snapt dat ik jouw gevoel niet wil bagatelliseren. Wil alleen duidelijk maken dat hoe het nu gaat heel veel voorkomt vaker dan dat je de eerste x direct zwanger bent. Geef clomid nog een kans en houd rekening met nog min. 4. 100mg behandelingen en eventueel nog 6. 150mg behandelingen. Dan valt het altijd mee als je eerder zwanger bent. Nou weet ik uit ervaring dat je daar van uit kan gaan, maar dat je toch elke x weer heel hard hoopt zwanger te zijn en je elke x weer heel verdrietig en teleurgesteld bent als dat niet zo is. Maar ook dat hoort erbij. Misschien is het verstandig om een afspraak met je gyn te maken en met hem/haar te bespreken waar je mee zit. Denk dat 1 van de dingen het verschil is tussen de vorige keer in 1x zwanger zijn en nu al 9 rondes gehad te hebben zonder zwangerschap. Zij kunnen je uitleggen waarom ze doen wat ze doen en waar je rekening mee moet houden. Het duurt vaak gewoon heel wat behandelingen voor het raak is. En wie weet is de volgende ronde 100mg wel de ronde waarin jij zwanger bent, ik hoop het natuurlijk voor je! Echt hoor ga met je gyn praten, dat geeft je heel veel meer duidelijkheid en hopelijk ook wat rust! liefs ecl
Ik heb er echt nog nooit van gehoord dat Tamoxifen gebruikt wordt om een eisprong op te wekken. Ik gebruik Tamoxifen inderdaad vanwege kanker, en dan ook een dosis van 20 mg per dag. Ik krijg het in combinatie met Zoladex, wat mijn lichaam juist volledig plat legt waardoor ik in de overgang ben.
Hoi Mol, Ik heb ook Tamoxifen gebruik net als ecl, werk op dezelfde manier als clomid. Ik kreeg het omdat ik verschrikkelijk voelde met de clomid. Dit is alweer 3 jaar geleden. Ik weet niet of het nog steeds gebruikt word, maar je kunt het natuurlijk altijd vragen Succes x Maaike
hier werkte de clomid wel, iig ik had goeie eisprongen, maar geen zwangerschap, ben overgestapt op spuiten en zwanger!
Femara is ook een middel dat gebruikt wordt bij kanker. Heb ik gebruikt en toen was ik in 1 ronde zwanger (na 2 jaar proberen en 5 maanden MMM zonder medicatie). Nu sinds april 2010 weer in de MMM en Clomid. Ik heb een afspraak gemaakt met mijn oude gyn (ander ziekenhuis). Wie weet kan ik weer Femara gebruiken en word ik dan wel zwanger. Hoop doet leven zeggen we dan maar!
Ik heb voor ik zwanger werd van mijn zoontje 3 ronde clomid 50mg gebruikt. Een jaar na zijn geboorte wilden we graag een brusje voor ons zoontje. Een jaar zelf geprobeerd, een jaar aan de clomid, 50, 100 en 150mg,...helemaal niks. Nu ben ik alweer een jaar aan het spuiten, helaas nog zonder resultaat,....maar ben nu met een nieuwe ronde bezig Waarom zou je niet gaan spuiten,...is idd wel intensiever, maar de bijwerkingen zijn veel minder heftig en er is meer controle op de goei van een folikel. Wanneer ik eerder de keus had gehad, was ik meteen gaan spuiten. Je vertrouwen in clomid, begrijp ik volledig! Heel veel suc6 en hopelijk volgt er snel een zwangerschap!
Hoi Mol, Misschien is dat wel een goed idee, die afspraak met je oude gyn! zou wel ook een afspraak maken met deze gyn. Maar meis pas wel op dat je er nu niet vanuit gaat dat je met Femara wel (direct) zwanger wordt. Net zoals je bij andere leest kan je reactie nu heel anders zijn, dan bij jullie eerste kindje. Het zal een super grote teleurstelling zijn dus probeer jezelf daarvoor te beschermen. Het kan heel goed dat je wel heel snel zwanger raakt met femara, maar die kans is niet heel groot. Sorry dat ik zo eerlijk ben, maar zou het heel vervelend voor je vinden als je je hoop helemaal op Femara vestigd en je dan een hele grote schok krijgt als dit niet zo goed meer blijkt te werken. Ik bedoelde trouwens steeds in 1 keer met medicatie, niet dat je zo patsboem zwanger was ofzo. Alles wat gezegd heb over rondes en keren ging over de mmm, dus met medicatie. Natuurlijk hoop en duim ik dat je heel snel zwanger wordt, net als ik dat voor iedereen in de mmm hoop! Ik houd je in de gaten, ben benieuwd hoe het verder gaat! Maaike ik heb de Tamoxifen in september en oktober 2010 geslikt, dus het wordt zeker nog gebruikt alleen niet in elk ziekenhuis en niet door elke gyn of fertiliteitsarts. Ben jij trouwens zwanger geworden met Tamoxifen? Liefs ecl Oh rissy ben het niet helemaal met je eens qua spuiten. Spuiten kan ook voor veel problemen zorgen als je overstimulatie krijgt. Wat iets is dat best veel voorkomt met spuiten. Als het gebeurt kan je zo een paar maanden uit de running zijn. Begrijp me niet verkeerd ik ben tot nu toe blij dat ik spuit, maar ik weet dan ook pas morgen hoe ik erop reageer. Ik snap wel wat je bedoelt, het is wel minder bijwerkingen. Maar ook al die controles kunnen vervelend zijn, in combi met je werk en een eventueel ander kind.
Het zijn inderdaad geen wondermiddelen. Zowel Clomid als hormooninjecties en Femara en Tamoxifen kunnen voor een goede eisprong zorgen. Maar er is zoveel meer nodig bij het zwanger worden, het gaat niet alleen om een eicel en een zaadje! Het moet ook matchen, je hormoonwaardes moeten goed zijn, je baarmoederslijmvlies, de timing. Als dat allemaal goed is, heb je per cyclus nog maar een kans van ongeveer 20% om zwanger te worden. Dus 80% kans dat je niet zwanger wordt. Je hebt ongelooflijk veel geluk gehad dat je de vorige keer meteen zwanger was. Eigenlijk komt dat heel weinig voor. Het is normaler dat je een poos bezig bent. Voor zwanger worden staat sowieso een jaar, dus je kunt er nooit vanuit gaan dat je heel snel zwanger bent. De kans met Femara is niks groter dan met Clomid. Er zit niks anders op dan jullie best doen en afwachten. De natuur valt niet af te dwingen, ook niet met medicatie of vruchtbaarheidsbehandelingen. Artsen kunnen de omstandigheden voor het zwanger worden positief beinvloeden, maar ze kunnen helaas niet een zwangerschap bewerkstelligen. Je hebt geluk of je hebt het niet... Succes!