29 weken zwanger en een opgelaten gevoel

Discussion in 'Zwangerschap' started by gezelligemeid, Mar 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gezelligemeid

Aug 25, 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi meiden,

ik ben nu 29 weken zwanger. Nu komt er in deze periode al veel op je af maar ook prive is het niet allemaal even makkelijk momenteel.

Nu merk ik dat ik sinds de laatste week mezelf heel erg opgelaten voel. In de nachten wordt ik vaak wakker met een kloppend hoofd en gespannen buik, ik kan dan ook moeilijk weer in slaap komen. Overdag en vooral in de avond voel ik me dus opgelaten. Nu zit ik met rode konen achter me pc en kan gewoon geen rust vinden in dingen en wil maar doorgaan. Dit is een zeer onprettig gevoel. Ook voel ik soms gewoon een vlaag van spanning opkomen in me lichaam. Ik heb dit nog niet met me verloskundige besproken dat doe ik maandag. Me bloeddruk is al die keren goed geweest.

Herkent iemand dit?

2. whitequeen

Jan 9, 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Volgens mij is dit wat ik ook soms heb...
    Bijna het gevoel alsof je een paniekaanval hebt, hartkloppingen, opeens helemal heet over je hele lichaam, alsof je net heel veel inspanning hebt geleverd... is dat het? Soms voelt het voor mij ook een beetje alsof mijn lichaam heel hevig op alcohol reageert, alsof ik net een flink glas wijn op heb.
    Die hartkloppingen zijn niet zozeer veel snellere slagen, maar vooral heel sterk, je kunt het zelf voelen zonder je hand aan je pols of hals te houden.
    Ik heb dat pas sinds een week of twee, drie, en ben nu 32 weken dus dat klopt wel met jou.
    Ik weet dat het de hormonen zijn, net als dat je in de menopauze van die hot flashes krijgt.. en ik raak er dus niet van in paniek. Probeer er rustig onder te blijven, het is in ieder geval niet schadelijk en misschien voelt het alsof je heel zenuwachtig bent omdat je lichaam dat aangeeft, terwijl er waarschijnlijk niet echt iets is waarover je je druk zou moeten maken. Ga gewoon rustig zitten en laat het over je heen komen. Meestal is het na tien minuten weer over.

3. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar hoor! bij mij is de bloeddruk ook prima (120/60) en toch soms van die hartkloppingen...vooral midden in de nacht...kan me dan uren druk maken om niets... het is net of kan ik mijn hoofd niet op stop zetten...inderdaad warm en rode wangen...allemaal hormonen...na de bevalling zakte het langzaam weer af!

4. gezelligemeid

Aug 25, 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn om te horen. Ik merk dat ik overdag gewoon heel gespannen ben. Onbewust span ik ook me buikspieren aan en krijg dan een strak gevoel de hele dag in me buik waardoor ik de baby amper voel. Zodra ik tot rust kom dan komt de kleine weer. Ik loop vaak met rode konen rond ja maar kan me net zo goed heel engig voelen alsof ik echt een lage bloeddruk heb. Als het er allemaal bij hoort dan neem ik het zeker voor lief al is het wel heel vervelend

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Nou ja, das toevallig, ik heb hier net een topic over geopend.
    Ook ik ben 29 weken zwanger en voel me constant alsof ik over een uur rij-examen moet doen ofzo. Echt heel irritant.
    Heb dit gevoel echt nog nooit gehad. Zelfs tijdens de zwangerschapsyoga lig ik echt niet op mn gemak, constant het gevoel alsof ik dingen moet doen. Kan ook echt niet stil zitten, wordt er gek van. Ik voel me lichamelijk wel goed, slaap ook goed, behalve als ik snachts wakker wordt, dan kom ik niet meer in slaap.
    Het lijken inderdaad hartkloppingen, maar ook mijn bloeddruk is altijd goed (110 over 55)
    Maar het lijkt er inderdaad op dat dit gewoon bij de zwangerschap hoort. Nog een paar maandjes volhouden dan maar!

Share This Page