Geen zekerheid vast contract, door solliciteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiekies, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    In mei zal ik diplomeren als verzorgende IG. Echter loopt in mei ook mijn contract af. Ik ben dan 3 jaar in dienst geweest. 2 weken geleden heb ik dit al aangegeven bij mijn teamleidster omdat de diplomering net buiten mijn contract valt.

Er knaagt een gevoel dat mijn contract niet wordt omgezet naar een vast contract. Dit door wat problemen die zijn voorgevallen. Zij vinden bv. dat telang ziek gemeld was na operatie eierstok en na mijn miskraam. Is een ja en nee spelletje en wil er ook geen energie meer aan besteden.

Ik wil dolgraag de kraamzorg in. Is het al nuttig om nu te gaan sollicteren en er dan bij te vermelden dat ik in mei diplomeer en dan dus ook vanaf mei dan pas beschikbaar ben? Of kan ik er beter nog even mee wachten?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou gewoon gaan solliciteren inderdaad.. Als ze je daar niet de bevestiging kunnen geven voor een vast contract.. En op gesprek gaan ergens anders kan altijd natuurlijk :)

3. sjak

sjak Niet meer actief

Natuurlijk is dit goed! Ik zou zoveel mogelijk open sollicitaties sturen. Zeker voor de zomer is dit goed, omdat er dan veel op vakantie gaan. Kan je je bewijzen!
    Succes

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    zeker in deze tijd zal ik lekker om je heen gaan kijken en gaan solliciteren.
    dat je contract afloopt betekend het niet dat je tot die tijd daar moet blijven. als je eerder iets vind wat naar je zin is zou ik lekker gaan.

5. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Gewoon solliciteren dat kan geen kwaad!. Heb ik bij mijn vorige werk in de kinderopvang ook gedaan. Mocht toen gelijk na dat ik mijn diploma had gehaald aan het werk, maar helaas na 3 jaar ook geen vast contract gekregen. Ik zou met name ook veel open sollicitaties sturen, wie weet krijg je wel een bericht terug.

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Oke dan ga ik morgen sollicitaties de deur uit doen :) Nu nog even internet afstruinen en zo werken.

Eerder weggaan is helaas geen optie omdat de praktijk een voldoende/goede beoordeling moet geven voor mijn dilpoma. Dus nog even de schouders eronder!

7. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ja hoor gewoon solliciteren met de noot erbij dat je in mei solliciteert.

Deel Deze Pagina