Ik ben begin van het jaar verhuisd naar een andere stad om met mijn vriend te gaan samenwonen. Helaas heb ik daardoor bijna 5 maanden thuisgezeten. Ik heb geen diploma's en voornamelijk horeca ervaring en helemaal in deze tijd is het ontzettend moeilijk om werk te vinden. Sinds een maand ben ik aan het werk in een cafetaria. Ik ben zoooo blij dat ik werk heb. Mijn dagen voelen nuttiger en het is goed voor mijn zelfbeeld. Maar eerlijk? Ik vind het werk zelf geen zak aan. Ik heb met de meeste collega's heel weinig en van mijn baas kan ik weinig hoogte krijgen. Geen enkel probleem voor mij op het moment. Ik ben blij dat ik werk heb en heb geaccepteerd dat ik iets doe wat ik niet leuk vind. Wat ik moeilijker vind om te accepteren is dat iedereen blijkbaar vind dat ik mijn werk leuk moet vinden... Iedereen, echt iedereen vraagt er steeds naar. 'Hoe bevalt je werk?' Is een vraag die ik minimaal 5 x per dag krijg. En erger nog 'bevalt het nog steeds?' Van mensen die het al eerder vroegen. Goed bedoelde interesse.. Dat snap ik wel. Maar als ik dan niet al te enthousiast reageer en bv zeg: 'ach, het is werk' zitten ze me verbaasd en niet begrijpend aan te kijken. Wat moet ik dan? Dolenthousiast doen over iets waar ik helemaal niet zo enthousiast over ben? Dan denk ik bij mezelf, als je een vraag stelt waar je eigenlijk maar 1 antwoord op wil horen, vraag het dan niet redelijk frustrerend af en toe... Haha. Wat ik hiermee wil zeggen? Weinig.. Gewoon ff mn hart luchten
Haha begrijpelijk en als je dan zegt dat het je niet bevalt, krijg je als reactie 'wees blij dat je werk hebt'. En dat ben je ook
ik zou zeggen . ik vind het heerlijk dat ik aan het werk ben, het werk zelf is helaas niet zo uitdagend. zoiets dan kunnen ze er daarna ook iets over zeggen. want ik denk dat het vooral is dat ze dan niet weten wat ze moeten zeggen na een ach het is werk.
Ik neem aan dat veel mensen in NL hun baan niet leuk vinden op dit moment en op ieder werk is ook wel iets. Maar zeker in deze tijd wat je al zegt moet je blij zijn dat je werk hebt. Dus niets van aantrekken