Ingedaald met 36 weken, met 38 weken baby niett ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vrouwtje80, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Vanochtend had ik mijn 38 weken controle bij de vk. Deze gaf aan dat de baby niet ingedaald is. Dit terwijl hij met 36 niet in stuit lag en goed ingedaald was. Weet iemand wat de reden kan zijn van het omhoog komen van de baby en moet ik me nu met 38 weken zorgen moet maken over een niet ingedaalde baby? Het is trouwens mijn 1e kindje.
    tnx

2. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    wat raar?
    ik weet het niet :rolleyes: .. maar ik dacht dat als de baby eenmaal ingedaald was het niet maar kan draaien ofzo dat ie dan ook echt 'vast' zit zeg maar..

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik dacht altijd, eenmaal in het bekken ingedaald dus helemaal vast, dat de baby niet meer kan draaien van positie. Maar kan het ook mis hebben hoor.

4. Baby kan indalen, en ook weer terug gaan.
    Mits het "vast" ligt in de bekken.
    Dus ingedaald en vast liggend.

Zo heb ik het begrepen.

5. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    kan het misschien zijn dat mijn bekken te smal is, dat de baby niet prettig lag? Mijn moeder had namelijk wel een smal bekken en ik ben met een keizersnede geboren

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mij was mijn zoontje eerst ingedaald, netjes met hoofdje naar beneden en een paar dagen later was hij toch weer gedraaid en lag hij dwars.

7. rebecca86

rebecca86 Actief lid

14 sep 2008
    129
    0
    0
    Oh dus de baby kan dan toch gewoon nog draaien?, dat wist ik niet.. :rolleyes:
    Ik heb wel es bij andere gelezen dat de baby bij de bevalling nog niet was ingedaald.. de meeste kregen dan een keizersnede, of bijna een keizersnede en was het een zware bevalling..
    ik zou het niet weten of jouw bekken te smal zijn..
    je kan het ja ook vragen aan je vk die zal het wel zeker weten lijkt me..?

8. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ja dat kan schijnbaar...ik lag al een paar weken met gebroken vliezen in het ziekenhuis en ondanks het weinige vrchtwater dat ik nog had, had meneer het gepresteerd om te gaan draaien. Zelfs de gyn was onder de indruk van dit kunstje van hem.

9. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Indalen kan tijdens de bevalling ook heel goed, bij mij lag ze met week 38 ietsje vast maar met week 40 weer helemaal los. Was weer heerlijk rondjes aan het zwemmen en mama aan het pesten met lekker veel trappen..;)
    Met week 41 ingeleid en ze lag niet vast, wel via de normale weg geboren.

Deel Deze Pagina