dot: ik vind jou tip trouwens ook een hel goeie hoor. die onthoud ik voor als er ooit es een tweede mag komen
Jeeee wat een goeie! Gelukkig heb ik maandag pas de echo, kan ik er voor enkele familieleden nog even wat bij optellen, hahahaha Edit ik vrees dat ze bij mij al vanaf 32 weken gaan bellen, gezien dat vorige keer mijn bevallingstermijn was.....grrrr.... Denk dat ik maar naar een of ander oord verhuis die laatste weken, hahaha... Als we nou eens een speciaal geheim bevallingshotel starten met z'n allen, ideaal, niet in de gouden gids te vinden, alleen hier op zwpagina met een geheim wachtwoord.... De eerste gasten zijn er dan al snel, haha, zo te lezen!
ok dan1 waneer gaan we dat hotel bouwen! jullie willen het niet geloven maar ik kreeg in een uur tijd drie man aan de telefoon die vanmiddag wilden komen buurten! das toch niet normaal? en het mooiste is. normaal zie je ze zelde of nooit! nou ik heb gezegd: sorry vandaag niet. moet de boekhouding doen van mijn man. en heb hier nog een berg babystrijk staan van hier tot tokio! en nee morgen kan ik ook niet! volgende week maar weer ergens! behhh heb ik al dat gedoe volgende week. maar ja. zal allemaal wel goed bedoeld zijn maar mijn dagen zitten ondanks me verlof gewoon vol! ga nu nog even toilet schoonmaken, strijken, appel eten en dan weer aan dat eeuwige eten beginnen! succes allemaal
Even voor de duidelijkheid....door mij mannetje wil ik dus NIET met rust gelaten worden, maar helemaal in de watten gelegd worden. Kan erg pissig worden, als zijn aandacht meer op de tv gevestigd is dan op mij... erg he..?
ja das heel irritant! ken het. maar daar wordt ik altijd kwaad om. heeft niks met me zwangerschap te maken. en weet je wat dan zo erg is. dan weken later komt ie thuis: he mop heb je dat gehoord van dat of dat? ja schat dat heb ik je twee geleden al verteld! hij: nee hoor dat heb jij niet verteld tegen mij! jawel schat maar toen zat je weer eens naar iets doms op tv te kijken! grrrrrrrrrrrrrrrr
Een vriendin van mij heeft dit al vanaf het begin van haar zwangerschap, maar nu wordt het alleen maar erger ja. Ze is nu 35 weken. Gelukkig ben ik vanmiddag niet spontaan langsgegaan, na jullie verhalen gelezen te hebben... Ik ga wel bellen want ze is jarig! Succes iedereen met al dat volk buiten houden!
Nouja....als ik goed nadenk, stel ik me eigenlijk wel een beetje aan hoor maar vind het juist NU zo heerlijk om alle aandacht te krijgen van hem!
Ik heb daar ook last van! Wil gewoon lekker op mezelf zijn met manlief en hond op de bank! En de beeb in de buik! Zie erg op tegen alle visite die je gaat claimen als je net bevallen bent! En dan moet je aan je eigen denken zeggen ze, maar ja, je ouders en je schoonouders stuur je niet zomaar weg. Broertjes en zusjes ook niet, dan komen de tantes en de ooms, dus al met al toch wel veel! Gewoon in rollen en maar laten gebeuren denk ik dan
ja heeeel erg! ik irriteer me mateloos maar ik heb al eens geprobeerd niet op te pakken en dan staan ze bezorgd aan de deur met de mededeling dat ze al bang waren dat ik ergens op de grond lag omdat ik niet oppak, met andere woorden, je mobiel pak je toch ALTIJD op? ik rust nu ook 's middags, dat heb ik ze duidelijk gezegd en dan toch 3 keer achter elkaar de telefoon helemaal uit laten rinkelen......zucht!
goed idee, maar ze zijn nogal opdringerig dus ik zie ze er voor aan dat ze dan mijn man gaan bellen, (=lastig vallen op zijn werk) en als hij mij dan weer belt dan pak ik wel op, omdat hij me altijd mag bellen uiteraard, en dan heb ik weer het gevoel dat ik het probleem naar hem "schuif" laatst heb ik mijn schoonouders gezegd dat ik tussen 12 en 15 uur rust, helaas ik moet er dan maar tijden aan hangen, dat lijkt enigszins te werken, alleen gisteren was ze hier ook om half 1, zogenaamd de tijd vergeten en mijn man deed open omdat hij thuis was, dan loopt ze zo naar boven en roept ze : joehoe, slaap je? GRRRRRRRRRRRRRRR
hahaha, nee ik heb me omgedraaid en niet gereageerd en dan blijft ze net zolang op de deur kloppen tot ik reageer, echt zoooo irritant, niet normaal meer, soms denk ik echt dat die eens goed onderzocht moet worden
hahahahahaha..... heb t hier even doorgelezen... en erg moeten lachen..... ofja... eigenlijk huilen.. van herkenning..... Mymiracle Heb nu al zoveel berichten van je gelezen... over je omgeving...? Hebben wij toevallig dezelfde familie? Want de dingen die jij altijd schrijft zijn zo herkenbaar......! Hier vorige zwangerschap ook regelmatig, mensen in paniek aan de deur gehad... en dat ze alles afgebeld hadden.... niet alleen tijdens de zwangerschap... maar OOK toen de baby net geboren was....! pfffff........ Ook als je de telefoon één rinkel later opneemt, krijg je te horen... "o, ik dacht al dat je bezig was....pffff"..... Leuk hoor gezonde interesse.... maar als ze op een zondag vroeg aan je deur staan te bellen....en op je raam staan te bonzen, is het niet meer gezond....!
Als ze mij te lang lastig vallen val ik gewoon uit met laat me met rust. Na 3 keer vriendelijk te zijn geweest houdt het voor mij een keer op. En ja ik heb een heel kort lontje nu al ben benieuwd of ik nog een stukje lont over heb aan het einde van de rit ben bang van niet.
Beste TS ik denk dat jij zelf hierin ook een bepaalde rol speelt. ik ben de laatste maanden omgeven van hoogzwangere dames en ook ik ben op bezoek geweest zowel voor als na de bevalling bij hen. Echter, ik begreep voordat ze moesten bevallen dat ik niet moest blijven plakken en dat de zwangere voor mij geen thee meer kon zetten omdat die moe was. en dat de zwangere moe was kon ik zo wel zien. Na de bevalling ben ik ook telkens niet te lang blijven plakken, je WEET dat iemand die bevallen is moe is en moeite heeft met dat alles nieuw is/ moet wennen en dat je je eigen quality time wilt hebben met je kindje. Jouw rol in het bezoek voor en na bevalling is: voor de bevalling: -geef aan dat je het fijn vind dat ze op bezoek komen maar dat je het maar een uurtje (bijvoorbeeld) volhoud. baken het bezoek dus af zodat het bezoek en jij weten waar ze aan toe zijn. -geef aan dat je niet meer goed kunt lopen/opstaan, vraag of ze zelf een bakje thee willen zetten of drinken willen pakken en ook wat voor jou. na de bevalling: spreek af met je man en kraamverzorgster dat je niet wilt dat mensen blijven plakken en dat je je daar zorgen over maakt. zodat ze jou kunnen helpen bij het wegsturen van mensen die te lang blijven plakken. geef zelf ook aan wanneer je het tijd vind dat het bezoek weggaat door bijvoorbeeld te zeggen, de kleine en mama gaan nu slapen, dus we nemen even afscheid van elkaar. bel maar om voor volgende week af te spreken oid. of zet in het geboortekaartje dat mensen eerst moeten bellen voor ze op bezoek komen. / een vriendin van mij organiseerde een babyfeestje op een zondag zo`n 2 weken na de geboorte waar iedereen mocht komen en dat scheelde een hoop telefoontjes en tussendoor bezoekjes. ze had een briefje bij het geboortekaartje ingedaan met iets in de zin van: mama papa en baby willen nu eerst van elkaar genieten en elkaar leren kennen en nodigen jou uit om over 2 weken op het babyfeestje te komen. ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.
nou inderdaad! gelukkig (en jammer voor jou) ben ik niet de enige met zulken om me heen, en als je er dan eindelijk heel beleefd wat van zegt zijn ze een half jaar gekwetst, ik herken dat verhaal van aan je deur bellen en vervolgens op het raam bonzen, zo heeft mijn schoonmoeder een keer om ons hele huis heen gelopen en door alle ramen gekeken of we er ECHT niet waren, dat hoorde ik achteraf van de buren, echt ZOOOO sneu....get a life people!
Gisteren toch nog even bezoek gehad en wel van tevoren gezegd dat ik drie keer per dag een dutje doe. Ze vroegen ook nog; "welke tijden slaap je dan"? Ze wilden maar 1 kopje koffie en gingen na een uur, het was eigelijk heel gezellig! Zo kan het dus ook!