Ik woon in een warm land en vraag me af waar ik m'n baby van 4 mnd het beste in kan laten slapen snachts. Overdag gaat hij gewoon in de kleertjes die hij aan heeft slapen. Maar snachts vind ik t lastig: wel of geen (zomer) slaapzak? Korte/lange mouw? Wel/geen sokjes etc. Iemand ervaring?
Ik doe bij warm weer (kamertjes van de knullen liggen vol op het zuiden, en worden 's zomers erg warm) Dunste slaapzak van de hema. Romper mouwloos of korte mouw Shortama Of als het echt heel erg warm is alleen een romper in de slaapzak. De oudste sliep zonder deken/laken, maar zou ook niet meer dan alleen een laken gebruiken 's nachts. Sokken nooit 's nachts, heb je zelf ook niet aan in bed toch
Het is echt afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Hoe warmer hoe meer laagjes ik eraf haal. Bij een hittegolf alleen met een luier in de dunste slaapzak (zonder mouwen) die we hebben.
Nu 22 graden op kamer van dochter. Ze slaapt in de dunste slaapzak zonder mouwen van de hema en een korte mouwen romper. Dekbedhoes over haar heen. Vanavond laat legt man nog een wollen dekentje over haar heen tot aan haar middel. Het koelt in de nacht toch wel een paar graden af hier.
Nu een bambino slaapzak, romper met lange mouwen en alleen een pyjama broekje Maar als het echt zomer is , dan idd romper korte mouwen en dunne slaapzak
Ik doe met dit warme weer 28 graden, zijn kamertje is ook op het zuiden dus ook erg warm, alleen rompertje met korte mouwtjes en dunne zomer slaapzak aan. Overdag allen lakentje. Snachts een dekentje!
Dat ligt eraan. Heb je een airco in huis? Wij hebben een airco in huis en daarom slaapt onze dochter in een rompertje met een pyjama-overal. Dus met mouwen en met voetjes eraan. En onder een dekbedhoes (dus zonder dekbed uiteraard). Bij ons was het vandaag al 40 graden. Anders zoals Muusje zegt.
Nee gebruiken geen airco. Het is hier overdag nu net over de 30 graden en snachts is het ook nog warm in huis. Twijfel over alleen een romper met korte mouw zonder slaapzak, of alleen met Pamper in zomerslaapzak van de Hema zonder mouw...! Ik doe m altijd in slaapzak dus weet niet ivm nacht 'ritueel' of dat fijner is voor hem of dat zonder ook prima is
Momenteel is het bij ons op de slaapkamer 20 graden en dan slaapt hij in een rompertje met korte mouw, pyjama met lange mouw en voetjes en een zomerslaapzak. Als het echt heet wordt dan gaat hij gewoon alleen in een rompertje in de slaapzak. Gelukkig wordt de slaapkamer nooit warmer dan 25 graden want ons huis is super geïsoleerd.