Slijmverlies, inlegkruisje/maandverband = geen optie!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minyaweth, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tot nu toe viel het slijmverlies dat ik had enorm mee, maar de laatste week is het behoorlijk in kracht toe genomen! Soms voel ik het gewoon lopen en is alles nat.

Ik heb altijd al een allergische reactie gehad op maandverband of inlegkruisjes. Alles gaat me irriteren, krijg jeuk en alles word rood daaronder zodra ik 1 van deze 2 in doe.

Als ik thuis ben is af en toe van ondergoed wisselen best te doen, maar op mijn werk is dit absoluut geen optie!
    Hoe ga ik dit oplossen? Zijn er nog meer meiden die absoluut niet tegen inlegkruisjes of maandverband kunnen? En wat doen jullie om het slijmverlies op te vangen? Mag je bijvoorbeeld een tampon dragen tijdens je zwangerschap?

Liefs, Minyaweth.

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Pfff, goeie vraag. Ik heb ook wel last van slijmverlies, maar niet zoveel dat ik een paar keer per dag van ondergoed moet wisselen. Wel voel ik soms het slijm gewoon lopen, bah. Als ik dat voel ga ik naar de w.c. en zo voorkom ik dus dat het in mijn slipje komt.

Ik denk zelf dat het wel mag om een tampon te dragen, maar of die echt het slijmerige slijm opvangt?

Succes met die vervelende probleem!

3. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik herken het. Het is niet prettig, het enige wat ik doe is ondergoed wisselen. Ik zou geen tampons gebruiken, maar weet niet of dit nou wel of niet mag.

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Je zou zelf een soort inleg kruisje van badstof of iets dergelijks kunnen maken.

Mijn collega had er ook last van en heeft zoiets zelf in elkaar geflanst.

Fris is het ook niet als je het in een zakje voor thuis moet bewaren maar je hebt wel wat. ;)

Hup in de was en klaar....

Succes

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hey Chiesa, dat is best nog wel een goeie tip! :D

6. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hihi, van mn collega ;) Kan dus goed van pas komen he hihi.

7. Niet meer actief

Ik gebruik voornamelijk wc papier hiervoor... niet ideaal maar voorkomt wel dat je 10x per dag schoon ondergoed aan kunt trekken

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mischien een hydrofiel doek in repen knippen en even omzomen?

Pim

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik heb daar idd heel veel last van!
    Zodra ik inlegkruisjes gebruikt heb is het net alsof ik een schimmelinfecie krijg.
    Bij mij komt het door een huidaandoening die alleen op die plaats voorkomt. Lichen sclerose. Dit is een auto imuunziekte waar je vrij weinig tegen kunt doen. Je herkent het door wittige vlekken (lijkt ook wel wat op striae) tussen je schaamlippen. Verder ben je vrij snel stuk daaronder.
    Ikzelf zweer bij ondergoed met een badstof kruisje. Neemt veel meer op. Je kan ze ook voor bolle buiken krijgen van Ten Cate. Weet niet of sloggie ze ook heeft voor bolle buiken. Verder gebruikte ik (toen ik nog niet zwanger was, want weet niet of het nu kwaad zou kunnen) een tampon als het echt heel erg werd.
    groetjes Femke

10. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik heb hier dus ook een probleem mee. Niet dat ik veel witverlies heb maar ik plas echt continu in mijn broek :confused:
    Dus toen ben ik die tena lady dingen gaan dragen en toen kreeg ik een schimmelinfectie.
    Dus nu maar de hele dag wassen en andere kleren aantrekken. Als ik ergens op bezoek ga ofzo dan doe ik soms wel een tena lady in omdat ik me kapot zou schamen als het daar ergens gebeurd..
    Maar het is lastig idd..

BTW ik weet niet of het waar is maar ik heb gehoord dat je geen tampons mag gebruiken tijdens de zwangerschap!

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Dat weet ik ook niet, maar doe het sowieso nu niet.
    Let je er wel op dat van die verfrissingsdoekjes die ze nu hebben van lactacyd enzo de afscheiding juist meer opwekken? Dus gewoon water gebruiken. (maar dat weten jullie natuurlijk al)

12. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Misschien kun je een hydrofiel washandje in je onderbroek doen.

13. Sijke

Sijke Bekend lid

Je zou eens bij een natuurwinkel kunnen informeren. sowieso hebben ze daar inlegkruisjes en maandverband van natuurlijke materialen waar je misschien wel tegen kunt. Ik heb daar een aantal jaren terug ook wasbaar maandverband gezien, weet niet of dat nog bestaat. Ik moest daar toen erg om lachen omdat het me zo'n vies idee leek, al die bloederige lappen in de was, maar voor dit probleem is het wellicht heel handig.

Succes!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel Sijke! Ik kan er in ieder geval eens naar informeren!

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    washandje gebruiken?

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hoe doe je dat dan met een washandje?
    Zijn die niet wat te groot en te dik om in je ondergoed te leggen?
    Kzou eventueel ook nog de wat oudere washandjes kunnen gebruiken natuurlijk en deze knippen..... :(: :)

17. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Zo'n hydrofiel washandje waar je baby's ook mee wast. die zijn erg dun.

18. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Dit kan misschien raar klinken, maar ik heb inlegkruisjes gemaakt van enkele washandjes.
    Die vangen de slijmerij goed op, je bent er niet allergisch aan en ik vind het nog redelijk comfortabel.

19. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Goh, had de antwoorden niet allemaal gelezen *bloos*
    De badstof is redelijk dun, idd die voor babywashandjes.
    Heb ze versneden en met een zigzagsteek rond de rand gegaan, dan rafelt het niet uit.

20. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Volgens mij mag je geen tampon gebruiken! Dit ivm infectiegevaar! Maar 100% zeker weet ik het niet, maar we kennen denk ik allemaal de tampon ziekte wel?

Helaas geen nieuwe tips voor het opvangen van het slijm, kweet wel dat het heeel irritant is!

Deel Deze Pagina