Van 2 naar 3 kinderen, hoe ging dat?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door basbousa, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon even nieuwsgierig: hoe ging bij jullie de overstap van twee naar drie kinderen?
    Is het zwaarder dan van 1 naar 2 of juist niet?

2. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    eerlijk gezegt vont ik van 1 naar 2 veel zwaarder dan van 2 naar 3!!
    ik vind het zelfs zo leuk dat ik nog wel een 4de wil!!
    maar ik moet wel zeggen mijn 2 oudste zijn wel 7 en 8j en die zijn wel zelfstandig.
    maar toen de oudste een jaar was en de jongste kwam er toen bij vond ik dat heel zwaar omdat de oudste nog niet liep,dus die moest ik ook continu dragen.

groetjes

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kinderen zijn vier jaar en 16 maanden. Die van 16 maanden is op het randje van lopen. Maar aangezien ik ks ga krijgen, mag ik de eerste zes weken eigenlijk niet tillen. Heb na de ks afspraak met fysio om zo goed mogelijk te tillen, als het dan toch echt moet.

4. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik vond inderdaad de overgang van 1 naar 2 erger. Want 1 ging constant aan 2 zitten enzo ik werd er gek van en wist niet wat me overkwam.

Nu met nummer 3 weet je het en zit je er al helemaal in. En hou je nu overal rekening mee. Wij zaten ook aan 4 kinderen te denken maar toch veel dingen die me dan toch tegen houden.
    Qua auto hebben nu wel 7 zits maar als die kapot is kun je nooit in een normale auto als gezin. Onze woning is niet geschikt voor 4 kinderen want we hebben maar 3 slaapkamers.

Tsja studie later wat kost dat allemaal. Dingen die voor ons nog moeilijk zijn ;)

5. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Nou ik vind de overgang van 2 naar 3 pittig zeg. Zeker met het verdelen van de aandacht....
    De kinderen zijn nu 5, 2 en 10 weken en ik heb het gevoel dat geen kind genoeg aandacht krijgt. Ook heb ik geen tijd om te ontbijten, te strijken, huishouden ed. Ik moet even in het ritme komen maar het is even aankijken hoe dat dan moet. En 1 april moet ik weer aan de slag :x

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

van 1 naar 2 vond ik het moeilijkst maar dit zal ook mede komen doordat mijn tweede dochter een huilbaby was (10 maanden lang!!!!).

En nu..... mijn derde kleine meisje draait gewoon heel makkelijk mee in het gezin. Soms zo makkelijk dat ik weleens vergeet dat ik een baby van 3 weken heb als ze voor haar voeding komt. Dan denk ik huh.. ohw ja er ligt er boven nog 1 :D

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vond van 2 naar 3 moeilijker dan van 1 naar 2. Maar dat is ook omdat de oudste nog bijna niks zelfstandig kan. Ze loopt ook nog geen grote stukken zelf, dus kom het huis bijna niet uit als mijn man niet thuis is.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Van 1 naar 2 het moeilijkst!!!
    Nu lekker makkelijk want mijn meiden zijn al 8 en 9 die helpen gewoon mee met t broertje.
    Maar tussen de meiden zit maar 1,5 jaar en dat is echt pittig hoor! Nu wil nog wel een 4e maar zit wel te twijfelen hoeveel jaar er nu tussen zou moeten zitten, 1,5 jaar is te weinig voor jezelf maar wel leuk voor de kids.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    P.s. een 3e is vaak een makkelijkere baby omdat die vanaf het begin gewoon mee moet in het ritme en krijgt vaak aandacht van iedereen in het gezin en hoeft t niet alleen van jou af te hangen.

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Leuk om dit te lezen ... ons tweede kindje is nu bijna 15 weken en we weten nog niet of we nog een derde kindje willen. Als ik zwangere vrouwen zie kriebelt het toch weer ... nu al ... maar even afwachten, eerst een ander huis kopen ! ;)

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48

Dit herken ik opzich wel. Maar ik zat zo in het ritme met 3 kinderen nu denk ik geen idee hoe ik dat heb gedaan maar tis gelukt ;)
    Maar onze oudste kan ook nog geen lange stukken lopen! Dus wacht ik vaak op me man want dan kunnen we pas dingen doen want hij heeft een rijbewijs en de auto.

Maar afgelopen vrijdag zou de oudste naar de peuterspeelzaal toe maar die bleek dicht te zijn terwijl die zich erop verheugt had.
    Toen dacht ik schijt aan alles!!! Ben met 3 kinderen naar kids city gegaan met de bus 3x overstappen maar het is wel gelukt:D Ben best trots op me zelf dat ik die stap heb genomen. Ik deed de jongste gewoon in de draakzak en de rest aan de hand meenemen in kids city.
    En erheen heb ik de duo wagen gepakt. Tis wel heel gedoe maar het is wel gelukt en hij vond het super leuk!

En nu heb ik zoiets ga niet meer thuis zitten als ik er geen zin in heb. Pak gewoon de wagen en ga weg!

12. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Ik vind zeker van 2 naar 3 veel zwaarder.Ik moet er nu nog steeds aan wennen en kan nog steeds niet in de ritme komen.
    Ik kom niet aan het huishouden toe en vraag me af hoe andere moeders dit doen.Ik ben ook nog bij huis.Mijn oudste is 4 en de jongste wordt 2 in april.Mijn dochter doet in totaal een uur over de fles en komt om de 4 uur.
    Ja ik vind het erg pittig en hoop dat ik gauw mn draai kan vinden maar al met al is het wel gezellig.

Deel Deze Pagina