wordt misselijkheid steeds erger na verloop van tijd?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nikkie, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik weet pas net dat ik zwanger ben en ben voornamelijk s ochtends wat misselijk en soms overdag.
    Nu hoop ik niet dat het steeds erger word. Is dit altijd wel zo als je zwanger bent, dus omdat ik nu misselijk ben is het bijvoorbeeld over twee weken nog erger?
    Hoop het niet want over een week of vier gaan we op vakantie. Ik zie me al kotsberoerd rondlopen. Hellup.
    Of hoeft dit niet en kan het ook weer verdwijnen.
    Graag hoor ik het van de ervaringsdeskundigen hier.

    liefs Nikkie
     
  2. Tfny

    Tfny Lid

    19 jun 2007
    8
    0
    0
    hey, ik ben nou 10wkn zwanger en ik voelde in het begin helemaal niks. Ik had echt zoiets van dat ik liever vanalles wou voelen ipv van niks. maar sinds 2 weken ongeveer hang ik nu bijna elke dag boven de wc. Maar misschien trekt het bij jou straks weg. je weet maar nooit. het is bij iedereen verschillend.
     
  3. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik had er twee weken geleden nog helemaal geen last van, maar het lijkt bij mij echt met de dag erger te worden. Niet om je te ontmoedigen maar het kan erger worden het kan ook minder worden of gelijk blijven
     
  4. Niet meer actief

    Bij mij het met week 6 begonnen met de hele dag misselijk en spugen. Vanaf week 12 alleen 's ochtends misselijk en spugen tot op heden, ik ben er dus nooit vanaf geraakt. Het is ook een dagelijks ritueel hier. Ongveer een uur nadat ik opgestaan ben (maakt niet uit hoelaat) moet ik spugen, 1 of 2x en dan is de misselijkheid weg.

    Ik hoop voor jou dat je er straks vanaf bent en er op vakantie geen last meer van hebt!

    Liefs, Tanya
     
  5. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Nou ik ben benieuwd. Je moet het er maar voor over hebben he.
    Heb trouwens nog niet gespuugd. Maar ik heb echt zo'n weeïg gevoel heel de dag door.
    Hoop dat ik de genen van mijn mama niet heb geerfd, die was echt heel erg misselijk tot 4 maanden ongeveer. Maar ze heeft ook zussen en de ene had het wel en de andere niet.
    Ik kan mijn eten nu nog wel binnenhouden. S avonds en aan het einde van de middag voel ik me het beste...
    Hoop voor jullie dat het ook snel over is..

    liefs Nikkie
     
  6. Kletstante28

    Kletstante28 Actief lid

    23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Nou ik had in het begin erg last van.
    Ook al ben ik nog pril zwanger, sinds 2 dagen heb ik bijna nergens meer last van.

    Dus het kan verschillen, ene keer beroerd, andere keer bijna niks.

    Sterkte !
     
  7. Jana

    Jana Actief lid

    28 dec 2006
    347
    0
    0
    Bij mij begon het in de zesde week en het is nog niet over. Soms is het een dagje minder, als ik goed ben uitgeslapen. Heb pas 1 keer gespuugd maar idd de hele dag een weeiig gevoel, teveel speeksel in m'n mond en niks smaakt meer.
     
  8. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Ik moet het maar afwachten. Je weet waar je het voor doet natuurlijk, maar hopelijk wordt het meer genieten dan lijden :) dat is wel de bedoeling toch meiden. Ik heb zin om lekker in de zomer zwanger te zijn en me dan goed te voelen!
    Ik heb op zich wel een grote eetlust nu (vooral in "foute" dingen zoals chips) en het smaakt me wel redelijk.
    Maar niet alles meer. Zo stom, normaal was ik gek op pindakaas, dat vind ik nu zo meuren! En kaas ook..
    Alles ruikt sowieso sterker, herkennen jullie dat ook? Ik ruik van een paar meter afstand schoonmaakmiddel of wasmiddel etc.

    liefs
     
  9. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    En jeetje trouwens, ben ik er al zo vroeg bij :confused: ik lees veel dat het pas vanaf zes weken begint.
    Spugen doe ik nog niet (even afkloppen!) Hopelijk komt dat ook niet.

    X
     
  10. Niet meer actief

    Hihihi, ik weet dat het bij mij binnen enkele dagen over is (zie onderschrift ;)0
     
  11. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Nou ik ben ook al flink ziek hoor daardoor wist ik dat het raak was voel me anders nooit zo heb mega boobs en pijn maar ben beroerd pfff en rugpijn voel me dus niet zo zegmaar .. hoop dat het snel weg gaat !
     
  12. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik behoor tot de gelukkigen die tot nog toe amper last heeft gehad. Ik heb wel geteld 4x een vlaag van misselijkheid gehad die vaak binnen 15 min wel weer wegtrok bij al dan niet iets eten.
    Maakte overigens ook niet uit welk moment van de dag, de ene was meer sochtends maar heb het ook wel eens smiddags gehad...
     
  13. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik ben in mn zwangerschap van Lieve wel de eerste weken misselijk geweest en heb maar 1x moeten overgeven van de zwangerschap en dat as met 12 weken.
    Daarna niet meer ziek geweest van de zwangerschap
     
  14. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik ben geen een dag misselijk geweest. Lucky me!
    Maar ik weet wel dat het zwangerschapshormoon hCG rond week 8/9 het hoogste is, dus dat zijn vaak de piekweken.
     
  15. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Wat ik me nou afvroeg, vandaag heb ik er dus totaal geen last van. Was vanochtend al vroeg wakker maar voelde me kiplekker.
    Is dat wel normaal? Ben gelijk bang dat dat geen goed teken is.
    Hoop dat iemand het weet... maak me nu best wel ongerust.

    liefs Nikkie
     
  16. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Geen probleem hoor.... meeste vrouwen worden pas tegen de 6 a 7 weken misselijk. Sommige dus helemaal niet. Ik wenste elke ochtend ook een vlaag misselijkheid, maar die bleef ook uit. Maar kijk maar naar mijn banner.... :D
     
  17. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Maar gister en eergister had ik het bijvoorbeeld wel. Het is dus normaal dat het dus niet elke dag is?
    Als het verder goed is vind ik het prima. Hoef me ook niet weken beroerd te voelen!
    Ben alweer vroeg wakker en kon de slaap niet meer vatten.
    Hoop dat alles goed is!

    liefs
     
  18. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben van week 6 tot week 10 constant misselijk geweest. Week 10 en 11 ook veel overgegeven. Nu nog misselijk in vlagen en het overgeven is nog ong 1 keer per dag. Denk wel dat het heel erg verschilt per persoon hoor.
    Bij mij helpt regelmatig eten. Als ik trek krijg word ik ook meteen misselijk.
     
  19. emma85

    emma85 Actief lid

    21 feb 2007
    108
    0
    0
    ik ben tot 16 weken heel misselijk geweest. heb nooit overgegeven, maar ik ben ook panisch voor overgeven dus probeer het altijd zo lang mogelijk uit te stellen.

    ook ik had heel af en toe een dag erbij dat ik niet misselijk was, dan ging gelijk de vlag uit. haha...
    jammer genoeg was het de volgende dag terug.
    nu ben ik eigenlijk helemaal niet meer misselijk!

    ik heb wel gemerkt dat ik minder misselijk was, als ik bijvoorbeeld niet veel deed op een dag. hoe meer ik deed en dus erg moe was, hoe misselijker ik werd.
    @nikkie, misschien is dit bij jou ook het geval?
     
  20. Nikkie

    Nikkie Fanatiek lid

    1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Wie weet... en ik heb beter geslapen dus dat helpt ook wel.
    Het hoeft voor mij ook niet hoor die misselijkheid, zolang alles maar goed is vind ik het prima!
    Het kan ook pas weer met 6 weken komen lees ik hier... Misschien had ik er nu meer last van door de spanningen van de afgelopen dagen (of het nu wel zo was of niet etc).
    We zullen zien, misschien meld ik morgen wel weer dat ik erg beroerd ben.
    Het is de eerste keer dat ik zwanger ben dus het is nieuw en je weet niet wat te verwachten etc. En ik ben al zo'n controlfreak haha.
    Ga nu maar weer genieten!
    Mijn vriend kan het al bijna niet voor zich houden maar ik wil het echt nog niet vertellen. Het is nog zo pril en het is ook iets moois van ons samen nu.

    liefs
     

Deel Deze Pagina