In de zomervakantie ben ik uitgerekend van onze derde! Superveel zin in en heel blij mee. Ik heb alleen totaal geen zin in kraambezoek, bij de eerste hadden we het al goed afgebakend met Max 1 per dag en niet elke dag. Bij de tweede ook zo gedaan, maar vond het toen ook al een gedoe en beleefde er geen plezier aan. Mijn ouders en mijn zus zijn welkom, maar die doen ook ff een afwasje of een wasje in de machine en draaien met het gezin mee. Maar zittend, consumerend bezoek vinden we niet leuk. MIJN VRAAG: Weten jullie een leuke tekst voor op het kaartje zodat mensen zelf al wat afstand houden? Iets van: eerst met zijn vijfen wennen, dan pas anderen leren kennen? Zeker ook omdat de kinderen vlak na m'n uitgerekende datum weer gewoon naar school moeten en we dit voor hen ook ontspannen willen laten zijn (zover mogelijk). Kortom wij willen rust! Ideeën zijn welkom
Ik vind je eerlijkheid super geweldig. Zeker na 2 kindjes weet goed goed wat het leukste en beste voor jou en je gezin is. Ik vind je idee om eerst met 5 wennen voor we andere leren kennen wel leuk. Ik zou gewoon zo eerlijk mogelijk zijn. De mensen wat er geen begrip voor hebben is hun probleem. Ieder heeft zijn mening. Voor mij is het mijn eerste kindje en ik heb ook (denk ik ) geen zin in een invasie mensen. Die wat komen leuteren erna vertrekken en nog een hoop rommel achterlaten. Maar het is niet altijd even evident om hier eerlijk voor uit te komen. Er wordt een beetje van je verwacht dat je je zelf en je baby tentoonstelt! Groetjes veel succes met kraamvisite te regelen en natuurlijk nog een super geweldige zwangerschap !
Is een kraamborrel een idee? Dan heb je 1 x wat mensen over de vloer en ben je meteen klaar. Bovengenoemde tekst kan ook, maar dan zou ik aangeven tot wanneer jullie 'rust' willen hebben. Wat teksten op internet gevonden: Mama krijgt thuis liever geen bezoek, maar ik heb dan wel een verzoek, want ik wil jullie wel allemaal zien, alleen een beetje later misschien. Hierbij nodig ik jullie uit op mijn eerste feestje dat doorgaat op... Bezoek krijgen is fijn, maar kan ook heel vermoeiend zijn. Mama en (naam) zijn moe, Zusje (naam) doet nog regelmatig haar oogjes toe. Papa moet s avonds gaan werken, dus willen we het bezoek aan huis beperken. Daarom, voor een bezoekje aan onze kleine spruit nodigen we u graag op onze babyborrel uit. Omdat mama de eerste dagen nog recupereert, en papa het gevecht met de papflesjes trotseert Om onze gebroken nachten een beetje te verzachten willen we met bezoek eventjes wachten. Daarna nodigen we groot en klein uit op ons geboortefestijn Misschien kun je hier wat inspiratie uithalen.
Ik ben nu zwanger van vierde en ga helemaal geen kaartjes sturen,ik laat er er twee maken om zelf te bewaren hahah,wil echt rust mensen komen vaak gewoon ongevraagd langs En idd koffie leuteren en rommel achter laten nee dasr bedank ik voor Wil eerste week
Gi ng. Ietd verkeerd Wil de eerste week niemand zien alleen ons gezin ff tot rust komen niet steeds wnnr je net slaapt gestoord worden want je weet immers niet hoe vaak je kindje slaapt vsn te voren
Hier ook geen zin in 3 maanden lang continu bezoek. Wij kiezen daarom ook voor een kraamborrel, wellicht voor jullie ook een idee?
Ik heb gewoon niks over kraamvisite op het kaartje gezet. Mijn ervaring is dat mensen toch eerst bellen om te vragen of het uitkomt en kan ik mooi zelf bepalen wanneer wie etc.
Mijn telefoon neem ik in elk geval niet op de eerste weken ). Het is niet dat ik het bezoek niet de eerste weken wil, ik wil het ook daarna niet. Nooit. Ik kom iedereen op zijn tijd wel weer eens tegen.......... Ik ga eens uitzoeken hoeveel een kraamborrel kost, jullie misschien een idee?
Ieder zijn eigen keus, ik vind je tekst prima, Alleen wat ik me afvraag wat betreft schoonouders en broers/zussen van je man ik neem aan dat die ook mogen komen toch?
Oooo begrijp je helemaal ondanks dat het lief is...wij hadden 3 weken non stop 3x daags kraamvisite!!!! Ik werd gek! Mijn borstvoeding liep terug. Dan zat ik boven te voeden maar dat duurde toen nog best lang. En dan zaten ze beneden te wachten. Ik zat dan niet meer ontspannen. Tot bij mij de bom ontplofte! Mijn man was in charge of de agenda maar was veel te enthousiast met inplannen terwijl ik voor de geboorte nog zo zei dat ik om de dag 1x wilde... Pfffff hij heeft daarna meteen heel veel afgebeld en verschoven. Jouw post herinnerd mij eraan dat ik dat straks ook anders moet gaan aanpakken.
Ik heb de eerste maand geen zin in bezoek, dus als je thee of koffie wilt doe je dat maar bij het restaurantje op de hoek. Haha, grapje. Vind het heel eerlijk van je en goed dat je daarvoor uitkomt.
Ik vond het juist heerlijk al die kraamvisite, geen 2 of 3 op een dag, maar paar keer in de week, juist gezellig! Maar in jou geval TS, misschien is inderdaad een kraamborrel een idee? 4 tot 6 weken na de geboorte een middag tussen 14.00 en 17.00 bijvoorbeeld? Is dan misschien even 3 uurtjes druk maar dan ben je ook klaar. Kan iedereen jullie kleintje bewonderen, jullie feliciteren en is iedereen happy. Wat je ook besluit, doe waar jullie achter staan. Anderen hebben het maar te accepteren. Fijne zwangerschap!
Een kraamborrel kan je denk ik zo duur maken als je zelf wilt. Ligt er ook aan of dat je het thuis wilt vieren, of dat je het in een zaaltje wilt doen en daarbij is het ook nog afhankelijk van de tijd die je het wil vieren. Ik denk zelf dat ik het maximaal 3 uur zou doen, zelf geboortemuffins zou maken en daarbij gewoon koffie, thee of fris zou schenken. Zal dus absoluut niet duurder worden als een verjaardag bij ons, want dat duurt meestal de hele dag inclusief avondeten en soms ook middageten erbij.
Gewoon geen kaartje dan ook sturen We hebben 3 diverse kraamborrels gehad: vrienden/familie/collegas. Niemand belde iedereen stuurde kaartjes en kwam gewoon op tijdstip en dag erop. Achteraf zou ik toch bij tweede geen borrels doen maar gewoon niets erop zetten. Mensen die willen komen sturen email of bellen en wie niet dan niet boeit ook niet )
Ooh ik vond kraambezoek juist leuk! Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Vind je tekst heel netjes hoor.
Wij doen een kraamfeest! 3 1/2 week na de geboorte. En de mensen die ik wel wil hebben buiten het kraamfeest komen toch wel! (ouders, broers en vriendinnen) zo heb ik toch regelmatig bezoek (leuk!!) maar gewoon ongedwongen.. Kan bij wijze van in mijn oudr kloffie op de bank hangen en zeggen dat ze zich zelf moeten bedienen!!
Wij hebben niets erover op de kaart gezet, geen facebook aankondiging gedaan of allerlei mensen opgebeld. Ik heb zelfs de eerste week mijn telefoon niet gezien. We hebben heerlijk met ons drietjes kunnen wennen. Ouders en schoonouders zijn de eerste week eenmaal kort geweest en broers en zussen zijn niet geweest die eerste week. Toen mijn partner na een week weer parttime ging werken heb ik voor die dagen de personen uitgenodigd waar ik zin in had. Die leuke vriendin of die makkelijke zus. Na drie weken begon ik behoefte te krijgen aan kraamvisite en heb ik een bericht op facebook gezet dat we bezoek erg leuk zouden vinden! Daarna zijn er nog een hoop mensen geweest. Ik zou trouwens niet weten hoe je dat vriendelijk op een kaart zet. Zijn er veel mensen die gaan bellen denk je? Als het 20 zijn dan zou ik die 20 gewoon aan de telefoon laten weten dat jullie er niet zo op zitten te wachten.
Pff ik dacht dat ik het leuk zou vinden, maar ik had het al gauw gehad. Bij de tweede gewoon een babyborrel, ben ik er in een keer vanaf....