Geen zin in kraambezoek: tekst kaartje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marrel, 31 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier pas bevallen en niet goed aangepakt.
    Had ook zo geen zin in visite die te lang bleef, kwam wanneer ik eindelijk kon gaan slapen, met teveel mensen, zooi achterlatend. Ik dacht zal wel loslopen met visite. Derde kindje en lag in het kraamhotel.

Verkeerd gedacht. Voelde me echt geleefd na die week.

Heel goed dat je het zo doet wil. En Dat je heel slim het vantevoren regelt.
    Een baby is na vier zes weken ook leuk om te bewonderen.
    Nog een fijne zwangerschap gewenst en een nog fijnere kraamtijd

2. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er ook geen zin in en geef daarom lekker een kraamborrel, kan je niet heel jammer dan maar niet, vriendinnen enz weten echtw el dat ze voor die tijd welkom zijn. Maar verre nichten, tantes enz die zich in eens geroepen voelen langs te komen kunnen dat op de kraamborrel doen.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind het heel raar om zoiets op het geboortekaartje te zetten. Het geeft mij een hele negatieve klank en niet welkom naar je kindje EN je vrienden en familie toe.

Wij hebben bij onze oudste niets over kraambezoek op het kaartje gezet. Ik vind dat echt iets van uit het jaar nul van toen nog voor de tijd van meneer Bell dat de telefoon nog uitgevonden moest worden. Men wilde toen niet dat visite te pas en te onpas aan de deur stond dus toen moest er wel wat over de wensen op papier staan.
    Tegenwoordig haalt niemand het in zn hoofd om zomaar langs te komen. Er wordt eerst gebeld, geappt of gemaild. En wie dat niet doet wordt wel door de kraamhulp desgewenst weggestuurd haha.

Je kunt als mensen je gaan bellen of app'n om langs te komen toch gewoon aangeven waneer het je uitkomt?? Bijv. pas over twee weken als je eerst geen bezoek wilt??

4. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Bij de eerste ook veel te enthousiast geweest met kraamvisite en nu wil ik het absoluut anders aanpakken. Bijv. 2 of 3x visite op zaterdag of zondag en verder niet (behalve opa's en oma's) Heb dit op het kaartje:

Bezoek vinden wij fijn, maar we willen eerst een poosje met zijn viertjes zijn

Subtiel, doch duidelijk denk ik ;)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ehh haha vind ik dus verre van duidelijk.

Wat is 'eerst'?
    En wat is een 'poosje'?

En je schrijft dat je bezoek fijn vind maar geen bezoek wilt. Dat is nogal tegenstrijdig en mijn inziens verre van subtiel.

Uit wat jij op het kaartje zet staat niet wat je wel wilt, namelijk dat je alleen visite op zaterdag en zondag wilt. Ik zou zeggen: zet er dan niets over op het kaartje of zet er neer: bezoek alleen volgens afspraak in het weekend, indien je duidelijk wilt zijn.

Maar ben je echt bang dat visite onaangekondigd langs komt?
    En daarnaast dat jullie zelf niet de agenda weten te beheren? Dus dat je jezelf van te voren al in bescherming moet nemen tegen je eigen inplanacties? Haha

6. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Ik had trouwens ook niets van bezoek op t kaartje gezet... Niemand kwam onaangekondigd langs hoor... En de familie die ik nauwelijks zie, maar toch iets wilde laten weten daar heb ik gewoon een kaart van terug gekregen, verder niets :). Die hebben dat dus goed aangevoeld, haha.

O ja.. Mijn kindje heeft eerst in de couveuse gelegen en 5 dagen later kwam de kraamhulp een weekje thuis. De mensen die gelijk belden, heb ik ook die week laten komen... De kraamhulp stuurde ze toch naar huis circa 45 min/ 60 min. Had haar van te voren geinstrueerd
    .. Maar zij voelde mij heel goed aan dus was goed geregeld, hihi. En ik hoefde me niet rot te voelen en kwam wel tot rust!

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier was het ook zo een drama. Uiteindelijk ergens gewoon ingestort door al dat bezoek.

Wij doen nu een kraamborrel en bij het geboortekaartje een apart inlegvel voor de mensen die we daarvoor willen uitnodigen.
    Met de tekst:

Kraambezoek vinden wij heel fijn, maar mag het op ons kraamfeest zijn? En dan de datum, tijd enz erbij.

Heb de "intimi" al laten weten (ouders en paar beste vrienden) dat zij wel eventjes welkom zijn en geen vier weken hoeven te wachten :)

8. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Ook na 2 weken heb ik er geen zin in. De andere 2 moeten dan naar school en ik wil dan mijn rust pakken en er echt zijn voor hen buiten][/COLOR] schooltijd. Dus geen uitgesteld bezoek; helemaal geen bezoek.
    Allernaaste familie zoals vader moeder broer zus mogen wel komen. Maar die smeren bij wijze van spreken hun eigen beschuitje :)

En ik heb echt wel ongewenst bezoek gehad zonder aankondiging! En in al dat gebel en geapp hebben we ook geen zin..... Dus het geboortekaartje is een mededeling en we hebben gisteren wat plannen over een kraamfest gesmeed......

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

ik had t er gister nog met mijn man over, ik zei ook dat ik er helemaal geen zin in had en of we niet zoiets als bij een begrafenis erop konden zetten over besloten kring ofzo haha
    Bij mij komen ouders en broers en intimi toch wel, maar wel eerst bellen van te voren. dat vind ik prima. Ik zie juist op tegen al die collega's en minder close staande mensen. Die wil ik liever niet, maar ja..
    Ik ben bang als je er op zet, eerst even wennen ofzo, dat mensen dan een hele poos later pas komen en dan moet je juist weer werken, dus is het nog drukker en krijg je dan nog een hele lading bezoek erbij.
    Ik ben nu aan het denken om een kleine kraamborrel te doen voor juist de minder dichtbijstaande mensen.

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik vond bezoek van naaste vrienden en familie juist heel fijn en leuk.
    Daar genoot ik echt van.

Maar op een gegeven moment wilden ook een oom en tante van mn man langs komen, en die zien we nooit, spreken we nooit enz. Had er echt helemaal geen zin in. Maarja toch maar laten komen. Was blij dat ik na een half uurtje naar boven kon om te gaan voeden hihi. Goed excuus.

En 10 dagen na de geboorte stond er ineens een collega op de stoep. We hadden in het kaartje gezet, voor bezoek graag een afspraak maken of bellen oid. Nou mensen snappen het blijkbaar gewoon niet. Ik was net m'n bed uit en moest nog eten. M'n dochter had net een paar keer projectiel gebraakt en de huisarts zou bellen/langskomen. Totaal verkeerde timing dus. Nouja even snel wat gedronken, maar was blij dat ze weg ging.
    Vond het ook lullig om haar op de stoep weg te sturen.

Deel Deze Pagina