Geen zin in kraamvisite

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lorena86, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Onze dochter is nu 4 weken oud en we heben al aardig wat kraam visite gehad. Maar eigenlijk heb ik er totaal geen zin in.

Ik ben moe, dit is ons derde kindje en de andere 2 zitten al op school en moeten dus steeds gebracht en gehaald worden waardoor ik totaal geen rust heb overdag. En snachts moet ik ook 1 a 2 keer eruit gemiddeld. Mijn man werkt meer als 40 uur in de week en zie ik alleen savonds even en in de weekenden hebben de kinderen hun zwemlessen en judo en ik ben gewoon blij als we de rest van de dag rust hebben en ik ongegeneerd in een huispak op de bank kan ploffen zonder steeds visite te hebben. De borstvoeding loopt nog niet helemaal perfect en daar wil ik me ook gewoon even op richten. ..maar ik kan moeilijk elk bezoek weren ...
    Maar ik merk bij sommige wel onbegrip als ik aangeef dat het mij momenteel gewoon even te veel is want ja dat uurtje kan toch wel even zeggen ze dan. ..

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan niemand je andere twee kinderen een paar keer halen en brengen en eventueel ergens een boterhammetje laten eten. Of ze laten overblijven?

Of regel oppas voor de judo en de zwemlessen.

En als je geen visite wil, dan zou ik dat duidelijk aangeven. Jij bent de baas.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja, stom he, als mensen zo weinig begripvol zijn... Dan denk ik: je hebt zelf toch ook kinderen?! Weet je dan écht niet meer hoe het was?

Ik had er zelf ook geen zin in. Ik liep uuuuuren door het huis om de baby te troosten dus het idee dat ik dat moest combineren met koffie zetten, beschuit smeren en een gesprek voeren gaf me echt de rillingen. Hier alles dus ook lang uitgesteld. En van uitstel...;)

4. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    De meeste wat hier in de buurt wonen en op dezelfde school zitten daarvan werken de ouders en die gaan naar dr naaschoolse opvang. En er zijn er nog wel 2 ouders die dat niet doen maar daar heb ik liever niet dat ze met mee gaan. Overblijven zou een optie zijn maar daar vragen ze 2.50 per kind per dag voor dan loop ik liever op en neer

Mijn man en ik wisselen af met dr zwem en judo les want ik wil ook niet dat de andere 2 kinderen zich aan de kant geschoven voelen nu hun zusje geboren is.

Dat is misschien ook wel mijn probleem. Heb de andere 2 kinderen tijdens de zwangerschap niet zoveel aandacht kunnen geven en nu wil ik er gewoon zoveel mogelijk voor hun zijn omdat ik me naar hun toe al zo schuldig voel dat ze al die weken minder aandacht hebben gehad. Wil gewoon alles zelf doen maar dat is vermoeiend en savonds en in de weekenden wil ik gewoon rust

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Visite lekker uitstellen tot jij er wel zin in hebt.
    Lekker aan jezelf denken.
    Bij de eerste had ik het al gehad met al die visite week in week uit.
    Nu bij de 2de gaan wij het anders doen....alleen naaste familie dus opa en oma mijn zussen zijn welkom en verdere familie wacht maar tot wij er aan toe zijn.
    Wij gaan als de kleine 8 weekjes is lekker met de auto naar Duitsland voor 2 weken.......rust! Heerlijk met zijn 4 en.

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja echt uitstellen - zeg gewoon dat je nog niet fit bent en je wilt concentreren op je gezin in de momenten dat het wel gaat. Als dat al niet helot...
    Herken het wel van 'maar een uurtje kan toch wel'... maar ja; dat 10x per week (+uitloop / kost 20 uur per week) ;)

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Wat een gezeur van die mensen zeg, als jij zegt dat het niet uitkomt moeten ze daar gewoon begrip voor hebben. Ik zou mn poot stijf houden en gewoon heerlijk op de bank ploffen, het is jouw leven, jouw gezin, jullie geluk. Je kunt deze periode nooit meer overdoen.

8. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Visite gewoon vooraf melden ja hoor dat kan om 10.00 maar om 10.30 moet ik weg
    En verder is mijn advies ( maar dat is een hard advies😅)
    Geef jezelf een schop onder je kont want moeder zijn is gewoon amper rust hebben ik merk zelf altijd ik heb er meer aan om te zeggen tegen mezelf: het is nu zoals het is deze momenten zitten de kinderen op school en kan ik een uurtje op de bank liggen en verder niet( al heb ik die luxe niet want ik heb meer kinderen thuis )
    Als ik tegen mezelf ga zeggen ik ben zoo moeeee en het is zoo druk en ik moet dit en dat dan vind ik mezelf veel zieliger 😂
    En met een huispak naar school als je net de bank af komt joh merkt toch niemand? En zo wel jammer dan

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Dat ken ik hoor. Ik wilde ook absoluut dat de oudste 2 niet het gevoel zouden hebben dat er nu veel minder kon vanwege de baby. Maar zo'n baby kost natuurlijk onwijs veel tijd. En als je dan niet wilt dat de kinderen daar 'last' van hebben, tja, dan gaat het dus van andere dingen af. In ons geval van kraamvisite en van onze eigen rust. ;)

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Oh, wat herken ik dat gevoel dat je ongegeneerd in je joggingsbroek wilt rondlopen(al dan niet met huilende baby). Wij hebben 1 dochter, dus geen andere kids die toendertijd naar school moesten enzo, maar ook ik had regelmatig de buurvrouw in de keuken staan, even naar de kleine kijken...Iehhhh!!! Niet om die buurvrouw, ze is echt superlief, maar gewoon, je kent het wel, dat gevoel dat je alsmaar "leuk en gezellig" moet doen terwijl het je allemaal niet uit komt. Ook had ik een keer een andere buurvrouw aan de deur, ze kwam even bij de baby kijken, gewoon onaangekondigd, ik had mijn dochter eindelijk aan het slapen en lag zelf ook lekker even op bed. Het is dat ik een pakketje verwachte, maar anders had ik de deur niet open gedaan hoor. Ze was ook nog beledigd(hoorde ik later)dat ik haar niet had binnen gelaten! Bij een 2e kindje hang ik een briefje op de deur dat ik niet gestoord wil worden. Jammer voor mensen die willen langs komen, moeten ze maar een afspraak maken! Je word enorm geleefd door al die mensen, ik houd daar helemaal niet van! Veel sterkte er mee! X

11. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Bewaak je grenzen! Jij bent de baas. Ik snap je zo goed, sommige mensen zijn zo egoïstisch :(

Ik had in mn kraamweek ook iemand die weinig begrip had. Heeft me erg gekwetst maar ben blij dat ik het afgezegd had.

12. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n ontzettende hekel aan al die kraambezoekjes.

ik wil graag een groot gezin...en als ik er dingen zijn waar ik echt tegenop zie is het de bevalling en kraambezoek..

ik kan mijn grenzen niet aangeven dus het ligt aan mij, maar soms denk ik ook wel dat mensen een beetje rekening moeten houden...vooral mensen die ook jonge kinderen hebben en dondersgoed weten hoe het is.. :(

13. Gember

Gember Niet meer actief

Wat een suffe mensen zeg als ze het niet begrijpen... Je kind is bovendien pas 4 weken oud. Lekker je eigen plan trekken en als mensen daar niet mee kunnen leven jammer dan. Ik vond het ook 3x niks als we kraambezoek kregen van minder bekende mensen of van m'n man's familie (heb ik minder mee). Doe wat voor jou en je gezin prettig is!

14. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik heb ook last gehad van irritant kraambezoek.

klokslag 15 uur onaangekondigd voor de deur staan (want staat op de kaart dat we rusten tot 15 uur) en dan twee keer aanbellen en door de brievenbus schreeuwen BEN JE TUHUISSSSSSS!

Gebeld worden tijdens de rust uren.

lang blijven zitten.

een half uur te laat komen.

visite die hun eigen tijden gaat bepalen.

schoonfamilie die maar blijft herhalen dat zoon 2 druppels water papa is.

tenenkrommend.

15. IH5

IH5 Niet meer actief

Herkenbaar! Ik houd normaal gezien al niet zo van visite, ga liever ergens een koffie / wijntje drinken, maar kraamvisite vind ik echt vreselijk. Je bent moe, voelt je niet goed en dan ook nog visite... Ik was serieus ziek (met ziekenhuis opname) tijdens het grootste deel van de zwangerschap en mijn man werkt altijd meer dan fulltime, ook tijdens de kraamweek. Ik werd in de kraamweek toevallig weer opgenomen in het ziekenhuis en had dus al helemaal nergens zin in. Heb gewoon iedereen geweigerd :D Misschien vervelend maar aan de andere kant: we hebben nu zo'n heerlijk relaxte start kunnen hebben (baby en ik) en beetje kunnen bijkomen.

Deel Deze Pagina