Hoi, Hebben jullie nog tips voor leuke voorleesboeken voor mijn dochter van 6 jaar? Wij lazen de laatste tijd: - De kleine heks van Otfried Preussler: leuk maar nog best moeilijke woorden - De dertig mooiste verhalen van de sprookjesverteller van The Tjong King: geweldig boek met leuke tekeningen - 'Hier is de boze heks' en 'Ik ben Krik, Krik ben ik' van Hanna Kraan, allebei schattige boeken, niet moeilijk kan prima vanaf 5 jaar - Ibbeltje van Annie M.G., erg leuk Ik overweg 'Pluk redt de dieren' te kopen, omdat Pluk van de Petteflet wel een succes was.
Ik ben met mijn 5-jarige nu bezig in de reuzenperzik van Roald Dahl. Jonger had hij niet moeten zijn ook, dus prima voor een 6-jarige. En "tomio en het lachmonster" hebben we nu in een paar maanden tijd ook al 3 keer doorgewerkt. Beide boeken hebben qua hoofdstukken mooie lengtes.
Hier favoriet is Paul Biegel. Hebben nu het sleutelkruid al een paar keer gelezen.. En laatst het olifantenfeest geleend in de bieb, ook een groot succes. Paul van loon is leuk.. (Oa Dolfje Weerwolfje) Ik zoek ook vaak zelf-lezen boeken voor ca 8 jaar uit om voor te lezen. Die zijn wel spannend (daar is mijn dochter gek op.. Spannend of heel grappig anders hoeft het niet) maar nog niet heel eng E het is 1 verhaallijn die het hele boek duurt ipv losse verhalen. En op het moment lees ik "madieke van het rode huis" van Astrid Lindgren... Tenenkrommend vind ik het zelf. (Het is niet slecht geschreven hoor maar gewoon ontzettend ouderwetser: griffels, schrijven op een lei en een ingehuurd wasvrouwtje dat de was nog in de rivier doet terwijl ze in elke zin "heerenmntijd" moppert. ) Maar dochterlief vindt het wel super dus mama bijt door En verder wat hipper: De boeken van Marianne Busscher Kolletje is erg leuk Ik vind kolletje zelf niet heel lekker voorlezen maar de verhalen zijn wel heel grappig
boeken van Annie MG Schmidt (pluk, floddertje, jip en janneke,...) Vivian den Hollander, Marianne Busser. Wat ook leuk is zijn van die zoekboeken. Zoals Waar is Wally. Sprookjesboeken.
Hier voor de jongens ook dolfje weerwolfje serie en de reeks van pinkeltje. Bij de action zijn de pinkelboekjes 1,10 of zo per boekje. Voor mij heerlijke nostalgie, maar de jongens vinden het hier ook erg leuk en spannend. Mijn jongens zijn 4,5 en 6. Pluk v d petteflet en pluk redt de dieren ijn ook leuk inderdaad. Heb otje hier ook al staan. Maar dat is net wat moeilijker. En....hier voordeel van een vroege leerling. Onze oudste leest de jongste al voor. Zo schattig. De boeken van geronimo stilton heb ik inmiddels ook enkele geleend en die begint de oudste ook al leuk te vinden. Voor zelf lezen nog wat moeilijk, maar voorlezen helemaal leuk.
Mja typisch genoeg vind mijn dochter de film geweldig.. Maar de boeken niet. En inderdaad.. Het leek me geweldig voor d'r! Helaas..
Heksje lilly vind ze geweldig , maar toch ook alle verhalen van Annie MG smit. Pluk , Ibbeltje , Wiplala etc. Dolfje weerwolfje vind ze ook leuk op zijn tijd. Ook vind ze sprookjes nog heel erg leuk , ik heb een heel oud sprookjes boek met echte oude sprookjes die je tegenwoordig niet veel meer ziet. Die lees ik ook vaak voor ( helaas wil ze altijd het zelfde verhaaltje haha)
Wij lezen nog steeds madieke.... Begin er zelf wel meer lol in te krijgen. Al zaten er vandaag weer wat dagen in waarvan ik dacht... Dat kan echt niet meer. Iemand zong een liedje over negerslaven en later over de weg naar de hemel... Leuk maar niet zo mijn ding toch