Wel, de huisarts heeft vrijdag niet terug gebeld, maar we hebben zelf al een besluit genomen. Ik zie een spiraal absoluut niet zitten. Zelfs niet als het onder een roesje kan. Ik ben 3 dagen geleden gewoon gestopt met de pil (Stomme ik, had een paar dagen moeten wachten tot het warme weer over was. Nu met dit bloedhete weer ontzettend ongesteld ). We hebben afgesproken dat we voorlopig condooms combineren met periodieke onthouding. Hier gelukkig (nog) geen slechte ervaringen met condooms, buiten 't feit dat ze niet zo romantisch zijn. En verder proberen rond de eisprong (voor alle zekerheid) niet te seksen. We zullen eens zien of deze methode bevalt
Ook ik kan tegen geen enkele vorm van anticonceptie en m'n libido zakt naar 0 door de hormonen. Dus ik heb een NFP cursus gevolgd. Daarmee leer je bepalen op welke dagen je vruchtbaar bent (en tot waar die marges lopen) en wanneer je dus een condoom moet gebruiken. Op de overige dagen (en dit zijn er best wat als je het goed berekend) kun je gewoon seks hebben zonder condoom Hier is de link: NFP - Natuurlijk omgaan met vruchtbaarheid - Natuurlijk, gezond, betrouwbaar. Misschien heb je er wat aan. Succes in ieder geval en ik hoop dat je je libido snel weer terug vind
Stom van de huisarts, maar fijn dat jullie samen een oplossing hebben kunnen vinden. Toevallig dit weekend een bevriend koppel op bezoek gehad met hetzelfde probleem en die gebruikt ook de microgynon 30. Hebben we het ook een hele tijd over gehad wat er nog meer allemaal was en ze kwamen op dezelfde conclusie als jullie uit. Ik hoop dat het snel beter gaat met je!!