Geen zin in seks, vriend gefrustreerd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MinnieM, 16 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meiden,

    Even een frustratiepunt delen en hopelijk nog tips ophalen. :rolleyes:

    Sinds mijn zwangerschap is mijn seksdrive 0. Ik heb normaliter na mijn ovu ook altijd weinig tot geen zin, en dat is tijdens de zwangerschap eigenlijk ook zo.

    Daarnaast ben ik ook wat bang om te seksen. Bang dat het daardoor mis gaat. Ik weet dat het geen reële angst is, maarja...

    Verder ook de laatste tijd wat meer afscheiding/vochtverlies waardoor ik ook wat onzekerder ben. Mijn poes is constant nat (lekker tegenstrijdig :p), maar soms maak ik me druk dat het wellicht vruchtwater is (heeft vk inmiddels 2x getest en dat was het niet).

    Ik snap mijn vriend volledig. Ben inmiddels bijna 15 weken en op een gegeven moment wil je wat. :o: Maar in de avond ben ik vaak ook gewoon te moe om nog andere handelingen te verrichten (vanwege een dreumes, werk en huishouden).

    Mijn vriend helpt volop met de kleine en in huis, naast zijn werk. Dus we doen beiden wat we kunnen. Ik vraag me alleen af of ik over mijn angst en lage libido moet stappen om mijn vriend tegemoet te komen?

    Wat zijn jullie tips en ervaringen?

    Liefs,

    Minnie
     
  2. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    562
    344
    63
    Vrouw
    Herkenbaar, ik had er tijdens mijn vorige zwangerschap ook echt geen behoefte aan. En ik ben nu 6 weken zwanger en ook tot nu heb ik er geen behoefte aan.
    Gelukkig vond mijn vriend het vorige keer ook geen fijn idee dus hij vond het niet erg.
     
  3. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Je moet nooit tegen je zin in sex hebben wel zou je kunnen bedenken wat jou meer zin geeft want hoe dan ook zit je met deze situatie en voel je er niet prettig bij, Heb je bijvoorbeeld baat bij even lekker aleen tezijn eerst of mischien is er iets waardoor je je sexy gaat voelen door een leuk jurkje ofzo, En anders veel praten erover dat je gewoon echt geen zin heb en dat jammer vind maar tegen je zin in ga je het niet doen.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Lastige situatie. Ik durf en wil het nu ook niet, maar mijn vriend denkt daar gelukkig hetzelfde over. Ik zou sowieso niets tegen je zin doen. Wij hebben wel de afspraak dat, als ik er zin in heb, we wat andere dingen doen. En anders dan gaat hij zelf aan de slag.
     
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Nee, zeker niet zomaar over je angst heen stappen om enkel je vriend te bevredigen. Het is denk ik wel belangrijk om erover te blijven communiceren. Wat je voelt, meemaakt, en ook zijn kant hierin te horen. Niets doen wat tegen je gevoel in gaat, misschien wel bespreekbaar maken met de vk. Dat je deze angsten hebt zodat zij misschien je wat gerust kan stellen? :) Heel begrijpelijk dat je er geen zin in hebt verder, had ik ook niet. Was te misselijk, moe.. Pas laatste trimester kwam het weer.
     
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Iedereen is anders natuurlijk, maar persoonlijk ben ik wel van het "dan maak je maar zin". Ik heb ook een vrij laag libido, maar seks is voor mij wel een belangrijk onderdeel van ons huwelijk. Zonder seks zijn we net zo goed broer en zus bij wijze van spreken. Ik vind het belangrijk dat we dat onderdeel van ons huwelijk in stand houden.

    Dus dat betekent dat ik regelmatig zin maak, als ik totaal geen zin heb. En ik laat dat niet merken. Dus ik ga niet liggen als een dooie zo van: "nou, doet u maar dan." Ik doe wel even actief mee, zeg maar, haha. Eerlijk gezegd; hoe lang duurt het? Kwartiertje? Twintig minuutjes? Man weer blij, jij weer even er vanaf, haha. En eerlijk gezegd heb ik er achteraf nooit spijt van, want als je eenmaal bezig bent en je doet actief mee, dan is het stiekem best lekker :roflmao:.

    Maar zoals ik al begon; iedereen is anders. Het moet je niet gaan tegenstaan, want dan werkt het denk ik averechts. Je zou het een keer kunnen proberen zoals ik hierboven beschrijf. Als het niks voor je is dan doe je het niet meer.;)
     
    Mamavan3harten, Iertje81, Teacher86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Hier ook heel herkenbaar. Moe en weinig zin. Ik ben er wel van dat ik me soms over de vermoeidheid heen zet en zin maak. Achteraf altijd heel blij mee en kan dus zeker wel helpen. Overigens gaf het mij ook weer vertrouwen, vond het in het begin ook eng, maar na de eerste keer tijdens de zwangerschap had ik wel zo iets van, het is angst en het is ireeel.
     
  8. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Ik vind dit echt een heel belangrijk punt waarop je elkaar moet respecteren. Ik zou me nóóit over mijn gevoel heen zetten om hem te bevredigen als ik me daar niet prettig bij voel. Ik zou wel samen zoeken naar een andere manier waarop we het beide prettig vinden. Maar ik vind dat je jezelf nooit aan de kant moet schuiven, blijf inderdaad wel communiceren.

    Ik durf 'de echte daad' op het moment ook niet, bang voor dat het iets triggert waarbij mijn zwangerschap mis gaat. Maar wij hebben wel quality tijd samen in bed als we hier zin in hebben. Lekker knuffelen, zoenen, wellicht wat ander soort bevrediging. En volgens mij zijn we hier beide heel content mee. En gaat het toch een keer verder, dan zal dat zijn omdat we ons daar állebei prettig bij voelen.
     
  9. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier ook een zeer laag libo in de zwangerschap. Ik zet me er soms gewoon overheen, en "maak" dan zin.

    Het is toch een deel van de relatie dat ons connect. Door de vermoeidheid leef ik al zo in me eigen wereldje.

    Doen wat voor jou goed voelt.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Als het voor jou op dit moment niet goed voelt, dan is het vervelend voor je vriend maar is het niet anders.

    Als het te maken heeft met weinig libido/vermoeidheid, dan zou ik me daar persoonlijk gerust een keer overheen zetten. Als je 's avonds te vermoeid bent, is 's ochtends misschien een optie.

    Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere opties dan alleen "de daad".
     
    Esila vindt dit leuk.
  11. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Herkenbaar verhaal!
    Mijn seks drive is ook en nog steeds 0. Ik ben inmiddels 18 weken zwanger:rolleyes:
    Mijn partner begrijpt het en zegt dat hij het rustig afwacht. Ik voelde mij natuurlijk schuldig, van regelmatig, zeker om zwanger te worden naar niks. Het komt vanzelf wel weer:thumup: ik zet mij er niet overheen, ik duik pas weer tussen de lakens als ik mij daar goed bij voel. #evengeduldvriend
     
  12. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meiden,

    Wat fijn al jullie reacties.

    Ik heb me de afgelopen weken niet over mijn gevoel gezet, maar herken ook zeer het verhaal van "even zin maken".

    Ik vind het niet zo erg om zin te maken. Vaak is het dan achteraf zeker leuk geweest.(Herkenning van tijden toen ik niet zwanger was) ;)

    Maar de angst houdt me nu dus wat tegen om die zin te maken... dus het is met name mezelf over de angst heenzetten denk ik. :oops:

    Ik ga in ieder geval beter mijn best doen voor andere handelingen :rolleyes:, maar de "echte daad" ga ik nog even een nachtje over slapen denk ik. :o:

    Xx
     
    Fennec vindt dit leuk.
  13. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Dat herken ik ook. Wij doen ook andere dingen momenteel hoor. Ik durf het ook nog niet. Is een gevoelskwestie.
     

Deel Deze Pagina