Wanneer wil jij de eerste kraamvisite?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door whitequeen, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. whitequeen

    9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Ik hoor van sommige meiden dat familie en beste vrienden al in de eerste dagen langs willen komen, en dat ook heel normaal vinden.
    Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen! Ik wil zo graag de eerste week, anderhalve week samen met mijn vriend van ons nieuwe wezentje genieten en haar leren kennen. Andere mensen komen later wel! Wie heeft dit ook?

    Nu voelt mijn moeder zich blijkbaar enigszins buitengesloten omdat ik haar heb gezegd die tijd voor onszelf te willen. Ze zegt dat ze zich voor ogen had gehad dat ze meteen naar me toe zou komen als mijn kindje er is. Maar ik kan me dat gewoon niet indenken. Ik wil haar ook niet teleur stellen en misschien is het ook wel egoistisch van me om me zo af te sluiten... maar ik kies, zeker die eerste week, voor mijzelf, mijn liefste en mijn kindje.

    Is dat raar / uitzonderlijk?
     
  2. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    ik wil de 1e dag in het ziekenhuis ook geen bezoek. We mogen als het goed is na 24 uur naar huis en dan mogen de ouders langskomen. Moet alleen nog even kijken hoe we dat doen met de kraamhulp, want daar willen we wel privacy. Broers en zussen mogen in die week ook wel langskomen, maar de rest zal toch echt moeten wachten op het kraamfeest dat we 4 weken daarna geven.

    Onze ouders zien zich hier ook al elke dag zitten hoor, maar dat gaat echt niet gebeuren.
     
    Mar59 vindt dit leuk.
  3. diamantje

    diamantje Lid

    10 dec 2010
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    haai ik heb gezegd de eerste week is voor mij en mijn fam en beste vriendinnen en allemaal op tijden dat IK het aangeef behalve voor mijn opa en oma die mogen ten aller tijden komen... je weet nooit hoelang ze nog van hun achterkleindochter kunnen genieten... dus die gaan voor alles maar andere vrienden en vriendinnen pas na die eerste week misschien 2 weken... eerst de belangrijkste mensen om ons heen... en mijn rust natuurlijk.

    maar kan me wel voorstellen dat je wilt wennen ik heb ook maar 2 uurtjes per dag voor visite... de rest lekker eigen tijd met het princesje....
     
  4. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Nu ik zie hoe belangrijk mijn zoon voor mijn ouders en schoonouders is, snap ik het wel dat ze er snel bij willen zijn. Ook voor hen is het een feest en heel bijzonder! Daarnaast had mijn (nuchtere, niet typische oma, werkende, jonge) moeder ook heel sterk dat ze het zo bijzonder vond dat haar kind een kind kreeg, daar wilde ze gewoon in delen.

    Anders vond ik het een beetje bij mijn sm, die was direct bijna bezitterig en had ter plekke zelf nog moeder willen worden, iew.

    Ze zijn op bezoek geweest in het zkh, en de dag na de bevalling. Daarna in de week erop weer. Ik wilde ook graag Ties showen, en die kon er goed tegen (belangrijk!)

    Het is jouw kind, jij beslist, maar onderschat de gevoelens van de opa,s en oma,s niet.
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Mijn moeder mag meteen komen.
    De rest van het bezoek mag gewoon langskomen de dagen erna, als ze van te voren maar even bellen.
     
  6. Momfulness

    Momfulness Niet meer actief

    Het gaat erom dat je het zo regelt dat jullie er samen tevreden mee zijn! Iedereen doet het op zijn manier.

    Wat ik persoonlijk wel vreemd vind, is om je ouders/schoonouders een hele week te laten wachten. Maar dat hangt natuurlijk ook af van de band die je met elkaar hebt. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen dat ik mijn moeder zo lang zou laten wachten.
     
  7. Ros84

    Ros84 Fanatiek lid

    25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    het ligt eraan wat je zelf wilt, vind ik!

    ik wil mijn ouders/directe familie wel graag snel erbij hebben (en schoonouders), ik denk dat ik dat moment juist zo snel mogelijk wil delen. verdere kraamvisite weet ik nog niet, het ligt er wellicht ook aan hoe je je voelt na de bevalling, hoe zwaar het is geweest.

    ik kan me voorstellen dat (schoon)ouders het heel jammer zouden vinden om een week te wachten.. aan de andere kant heb ik vaker gehoord dat gezinnen dat zo doen, de eerste week alleen met elkaar, dus het blijft toch je eigen keuze.
     
  8. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    Mijn ouders zijn ´s nachts meteen naar het ziekenhuis gekomen, ze hebben onze dochter gezien toen ze 2 uurtjes oud was. Ze zijn maar heel eventjes geweest, omdat het midden in de nacht was. Maar ik had dat moment niet willen missen. Ze waren zo gelukkig en zo blij! Mijn schoonouders kwamen pas de volgende middag en toen zag onze dochter er al weer zo anders uit! Dat verfrummelde en ´pasgeborene´ zie je alleen als ze net geboren zijn, daarna is dat voor altijd weg en dat moment wilde ik graag even delen :D Mijn zwager en schoonzus zijn ook meteen de volgende dag gekomen en mijn ouders nog 2x in de 3 dagen dat ik in het ziekenhuis lag. Verder geen andere mensen. Ik moest 3 dagen blijven ivm hoge bloeddruk, ik had niet het idee dat mijn bloeddruk mooi ging zakken als ik de hele dag visite zou hebben in het ziekenhuis. Daarbij voel ik me niet ontspannen om borstvoeding te geven als er vrienden naast me zitten aan het bed.
     
  9. carmen78

    carmen78 Actief lid

    22 aug 2010
    122
    0
    0
    Wij hebben 1e nacht in ziekenhuis gelegen. Zo'n 5 uur na de bevalling is de familie heel even langs geweest en komen kijken. De oma's waren zo blij om mij en de kleine even te zien. Niemand mocht haar vast houden dat mocht pas een paar dagen later. Dat was bij ons de afspraak. Niemand vond dat erg en waren blij de kleine even te zien. Mijn moeder werd voor het eerst oma en was bijna net zo zenuwachtig als ikzelf haha.
    Ze mochten langskomen als ze eerst maar even belde, dan kon ik aangeven of ik er wel of geen zin in had.

    Vrienden moesten allemaal contact opnemen met mijn vriend na werktijd zodat ik overdag wel lekker kon rusten.
    En onze beste vrienden ( die achter ons wonen) kwamen toch even langs de dag dat ik uit het ziekenhuis kwam. Was voor papa ook wel even fijn. Ze kwamen 5 minuten in slaapkamer kijken, feliciteren, cadeau geven en verder kon mijn vriend beneden zijn verhaal lekker doen bij vrienden.
    Vond het prima gaan zo, soms hebben we mensen gewoon weg gestuurd als ze onaangekondigd aan de deur stonden.
     
  10. happymama

    happymama Niet meer actief

    ik wilde t wel gelijk ahahaha heb daar achteraf spijt van dus volgende x doe ik t anders !!!!!
    de baby werd gelijk uit me armen getrokken iedereen wilde ze vasthouden , en ik liet t toe omdat ik t lullig vond anders .
    volgende x gaat t niet meer gebeuren .
    ik geef iedereen een wijze raad: luister naar jezelf en doe wat jij wilt , en je hoeft je niet lullig te voelen
     
  11. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.682
    567
    113
    Gelderland
    De verloskundige had na de bevalling gezegd dat het beter was als wij onze kleine meid alleen vasthielden de eerste dagen, omdat de bevalling voor haar nogal heftig was geweest.... Dat vond ik totaaaaaal niet erg... :D:p Want meteen na de geboorte je kindje van hand tot hand, zou ik ECHT niet willen!!!!!!!!
     
  12. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik heb wel geleerd van de vorige keer:

    Ik wil GEEN bezoel (buiten mijn vader moeder en schoonouders) in het ZKH heb het al lastig ervaren en werd er vermoeider van dan dat ik er blij van werd!

    Wel was ik zo trots op mijn zoon dat ik hem aan mijn ouders wilde laten zien!! Misschien heb je dat dadelijk ook!! En idd wat iemand hier zegt ik zie ook hoe mijn moeder van mijn zoontje geniet dat ik het ook mooi vind dat ze elkaar snel leren kennen...

    Maar echt doen wat jullie het fijnste vinden want je kraamtijd kun je niet overdoen!
     
  13. riv

    riv Fanatiek lid

    12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    de eerste visite had ik al 2 uur na de bevalling. Vond het prima. opa en omas zijn heel nieuwgierig natuurlijk die leven er ook na toe. s middags had ik mijn beste vriendinnen en de buren. ook zeer goede vrieden.
     
  14. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn moeder is bij de bevalling geweest, mijn vader en broertje zijn 2 uurtjes na de bevalling naar het ziekenhuis gekomen ('s nachts). En mijn schoonvader en schoonbroertje zijn de ochtend erna langs gekomen, schoonmoeder dag daarna maar die kon niet eerder..

    Ik had toen al niet zo'n geweldige band met mijn schoonouders maar vond dat ik het niet kon maken om ze niet de dag na m'n bevalling langs te laten komen. Zelfde voor de over opa's en oma's.

    De rest van de kraamvisite kwam daarna. Heb tot 3 maanden na de geboorte kraamvisite gehad!

    Denk dat ik bij een 2e zoveel mogelijk kraambezoek in de kraamweek plan, dan ben ik er gelijk vanaf en kan het gewone leven z.s.m. beginnen....
     
  15. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ohja je moet natuurlijk doen waar JIJ je het beste bij voelt, die eerste weken zijn zo bijzonder, dat kun je nooit meer terug draaien!
     
  16. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn ouders, zusje en schoonmoeder zijn meteen naar het ziekenhuis gekomen. Heel eventjes en dat vond ik eigenlijk wel fijn. We waren zo trots en wilden de kleine natuurlijk laten zien. Ik kan me voorstellen dat zij haar ook zo snel mogelijk wilden zien, ook voor hen is het een ingrijpende gebeurtenis. Directe familie een week laten wachten vind ik wel erg ver gaan. Ze hebben haar trouwens niet meteen vastgehouden, dat wilden we niet (ook een heftige bevalling achter de rug).
    De rest van de familie en vrienden kwamen wel meteen in de week erna, dat was een beetje too much. Elke dag hordes mensen over de vloer, terwijl ik niet eens kon zitten.
    Dus dat gaan we deze keer anders doen. Directe familie en beste vrienden mogen snel komen, de rest moet even 1 tot 2 weken wachten.
     
  17. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Onze oudste is 's avonds laat geboren, in het zh.
    Onze (schoon)ouders zijn 'n uurtje na de geboorte nog even wezen kijken, voordat ze naar bed gingen :)
    De bevalling was pittig geweest, en ik nog niet gedouched, dat vond ik niet zo prettig. Maar we waren trots en wilde graag dat onze ouders nog ff onze baby kwamen bewonderen voordat het nacht was.
    Onze 2e is eind vd middag geboren, ook in 't zh. Toen zijn onze (schoon)ouders 's avonds op 't bezoekuur geweest. Wij hadden toen eerst 'n uurtje met z'n 3-en, daarna lekker gedouched en gegeten, en toen ik weer op bed lag kwamen onze ouders met onze dochter. Dat vond ik echt heel fijn.
    Bij de oudste kwam de overige vistite in de week erna, wat betekende dat we dagelijks bezoek hadden, soms meerder families per dag, en dat 2 weken lang.
    Dat vonden we niet fijn. Bij onze 2e zijn onze broers en zussen waar we veel contact mee hebben in de kraamweek ff langs geweest, voor de rest vd visite hebben we een kraamfeest gegeven, 3 weken na de geboorte.
    Zo willen we het nu weer doen, omdat wij dat erg fijn vonden.
     
  18. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik wil graag snel de kleine frummel showen aan de familie die me het dierbaarst is (ouders, broers), hetzelfde voor mijn vriend en zijn familie.
    De rest van de visite mag zich verdelen over de tijd daarna ;)

    Gelukkig hebben we ook niet zo'n familie die per sé de baby wil vasthouden, dat vragen ze netjes.:)
     
  19. giraf

    giraf Niet meer actief

    Mijn ouders en souders zijn een paar uur na de bevalling in het ziekenhuis komen kijken! Ik had dat moment voor geen goud van hun afgepakt, want wat waren ze alle 4 trots! En wat waren mijn man en ik trots dat we ze dat hebben kunnen 'geven'

    Broers/zussen zijn direct de volgende dag allemaal gekomen.

    Verder hebben we pas na de kraamweek weer visite ontvangen.

    In de kraamweek zijn we erg veel met z'n 3en geweest en ik moet zeggen dat me dat heel erg goed beviel. Gewoon lekker in alle rust wennen aan het feit dat je papa en mama bent geworden!

    Maar ik kan me het heel goed voorstellen dat je ouders teleurgesteld zouden zijn als hun ook een week moeten wachten... Het is voor hun natuurlijk ook een feest, want ze krijgen tenslotte een kleinkind!
     
  20. joma87

    joma87 Actief lid

    11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Onze zoon is om half 3 's nachts geboren en omdat hij 8 weken te vroeg was konden ze toch 's nachts niet naar hem toe dus we hebben ze pas 's ochtends gebeld. Mijn ouders zijn toen meteen gekomen en mijn schoonouders ook.
    Ik heb zelf 2 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen is er ook wat familie geweest maar alleen ouders en broers en zussen zijn mee geweest naar de couveuseafdeling.
    Een aantal vrienden zijn toen wel bij ons thuis op bezoek geweest en natuurlijk nadat onze zoon thuis kwam.
    Vasthouden hebben onze ouders pas gedaan toen onze zoon 3 weken oud was, want de tijd in het ziekenhuis was voor ons zo belangrijk dat hij dan bij ons was en ivm infectiegevaar.
    Kijk gewoon heel goed hoe je je voelt op dat moment, maar onderschat inderdaad de gevoelens van je ouders niet, want voor hen is het ook heel bijzonder.
     

Deel Deze Pagina