Van de trap gevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eden28, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik ben zojuist van de trap gevallen :S gewoon uitgegleden en onderuit. Alles doet pijn maar mijn vraag is nu of ik morgen hier de Vk voor moet bellen? Ben nu 6 weken zwanger

2. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Oja als ik lig kan ik mijn rechter been niet goed naar me toe trekken (knie omhoog) doet pijn en alles kraakt dan?

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik denk, omdat je nog niet zover heen bent, dat het niet zoveel kwaad zou moeten kunnen. Je vruchtje is nog zo klein en zit nog zo ver weg verstopt in jou buik.

Maar misschien dat iemand anders daar andere ervaringen mee heeft?

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    nee hoor dat valt wel mee, je kleintje zit goed verborgen.

5. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zult misschien je been gekneusd hebben en morgen flink blauw zijn. Hou dat even in de gaten en als je pijn blijft houden even naar de huisarts, maar voor je kleintje hoef je echt nog niet bang te zijn hoor! Ligt nog helemaal veilig achter je schaambeen verstopt.

Sterkte Eva

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Dat dacht ik al wel. Het is meer mijn heup die pijn doet :(

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben met 6 en 10 wkn flink hard gevallen. van de fiets! kwam op mn zij terecht. gelukkig niets aan de hand! kleintje zit nog goed verstopt hoor! geen zorgen maken.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    denk ook dat ze nu nog weinig kunnen zien of goed geaat met kleintje e.d. zoiets kan alleen met een inwendige echo en dan liefst nog paar weken later.

Maar flink schrikken zeg. Maar even rustig aan doen en anders naar de HA.

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik ben 3 dg terug van de trap gevallen. Van bovenaan tot naar beneden.
    Voelde m'n kindje goed dus ook niet verlos gebeld. (was 's avonds).

Totdat mijn man thuis kwam die ochtend en m'n kont zag ----> :$:( een behoorlijke klap gemaakt dus. Kon ook niet meer zitten of liggen op m'n kont van de pijn.

Toen naar de verlos en toch een echo gemaakt. Alles in orde met beebje!!
    Dus jouw beebje van 6wk maakt het ook goed. Ze zijn genoeg beschermd met vruchtwater. Wat een schrik hè!!

10. Gazy

Gazy Niet meer actief

God jeeytje! ik kan me wel voorstellen dat ze dan even een echo maken van je kindje, het is maar net hoe je valt he dan, als je al over de helft ben.

Ik hoop dat ts een beetje gerustgesteld is

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Joyce, ja ik was er toch wel ontdaan van!! Erg geschrokken!!!

12. Bri

Bri Niet meer actief

Voor jou is het ellendig, zo hard vallen. Maar voor je zwangerschap kan dit zo vroeg nog geen kwaad.

Ben zelf ook vroeg in de zwangerschap van de trap gegleden, zo de halve trap af boemerdeboem. Maar liever nu, dan over 20 weken...

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Met die termijn kan het geen kwaad! Beebje dobbert in zoveel vruchtwater, die kan wel tegen een stootje :) Ben zelf nog met 20 weken hard gevallen, gelukkig niet op mijn buik, maar wel ook op heup. Vk gebeld, en zij gaf aan dat zolang er geen vocht/bloedverlies volgde en geen buikpijn de baby er kennelijk geen last van had gehad (bij val op buik moet je natuurlijk wel altijd extra gecontroleerd worden vanaf het 2e trimester!). In het 1e trimester mag je ook nog gewoon allerlei sporten doen, ben met een week of 9 ook nog eens hard voorover gevallen met skiën :D Beebje doet t nog steeds goed gelukkig :D

14. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik met 38 weken van halverwege de trap naar beneden gevallen. Had een bloeduitstorting ter grootte van een tennisbal op mijn bil, en flink geschrokken, verder alles ok.

Deze zwangerschap van de keldertrap gevallen met 19 weken, deze keer een blauwe plek maar verder wederom alles ok.

Zeker met 6 weken zou ik me niet druk maken, je kleintje is nog zo klein en is goed beschermd door jou lichaam... Geen zorgen om maken!

15. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Je kleintje zit goed ingepakt, meid...
    De kans dat er iets mis is, is niet heel erg groot.

Ik heb rond dezelfde periode een vrij heftige aanrijding met de auto gehad. Voor de zekerheid hebben ze toen alles nagekeken maar omdat het nog zo pril is, kunnen je nog niet veel vertellen; meestal alleen of het vruchtzakje er nog zit. Inmiddels ben ik 26 weken zwanger, nog een keer over een mat gestruikeld (op mijn buik) en gaat alles prima.

Ik hoop dat je gerust gesteld bent! :)

Deel Deze Pagina