Wanneer vertellen aan familie en vrienden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BN2015, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BN2015

BN2015 Lid

5 nov 2015
    59
    0
    0
    Hoi dames,

Een vraagje:
    Met hoeveel weken hebben jullie het goede nieuws verteld aan familie en vrienden?

Ik zelf heb 2 kindjes en krijg er nu 1 met mijn nieuwe partner en ik weet niet of iedereen er zo "blij" mee zal zijn omdat we nog geen jaar samen zijn..

Ik wilde het zelf vertellen met kerst (dan ben ik bijna 11 weken) maar mijn partner zei dat dit misschien een TE grote shock zou zijn.

Ik zou graag jullie ervaringen en meningen willen weten :)

2. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik heb 't zelf rond 11w weken verteld en zou dit een volgende keer weer zo doen denk ik. Na de echo.

Gefeliciteerd trouwens!

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Wij hebben het verteld met 7 weken, toen namelijk de 1e echo gehad.
    We waren zo blij omdat we al 3,5 jaar bezig waren en mocht het fout gaan wij dit ook graag wouden delen.

Maar je moet doen wat je zelf het beste lijkt. Je denkt misschien dat dit een shock is maar is dit dan groter als je wacht of als je het nu verteld?

Succes en gefeliciteerd met jullie zwangerschap

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben het vrijwel direct aan mijn ouders en schoonouders verteld..

met een week of 9 aan de rest van de familie (we hadden zaterdags verjaardags met familie van mijn man, en zondags met mijn familie, dus iedereen bij elkaar).

Daarbij hebben we het zo 'snel' verteld omdat ik een tweeling krijg en dus nu al een aardig buikje heb wat mensen opvalt, plus dat ik gestopt ben met roken direct na de positieve test..

Donderdag moet ik voor het eerst bij de Gyn komen, als het daar allemaal goed is gaan we het ook aan 'de rest' bekend maken.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Na de 1e echo aan ouders/broers/zussen dat was rond de 9e week. Op het werk en vrienden die dichtbij staan rond 11e week en de rest na 12 weken.

6. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Direct verteld aan ouders en een week later aan de rest van de familie. En idd dus ook ivm een verjaardag aangezien het erg zou opvallen dat ik niet meer rook en geen wijntje meer drink!

Morgen de 1e echo en dan mag iedereen het weten.

7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben het direct na de positieve test verteld aan ouders en goede vrienden. Met een week of 7 aan de rest van de wereld. Konden het toch niet voor ons houden :D

8. Alva

Alva Niet meer actief

Mijn redenering was altijd: ik vertel het direct aan de mensen die ik het ook zou vertellen als het mis zou gaan. Dus met 4.1 wisten mijn ouders en 2 vriendinnen het al.

Wat verdere familie en vrienden wisten het na de eerste goede echo met 9 weken.

Ik denk dat de shock niet groter is omdat het dan Kerst is. Of omdat je dan al 11 weken bent.

Ik moet zeggen, ik was ook bang voor een schokgolf in de familie omdat het ons 4e kindje is, dat ik het juist niet op een verjaardag heb verteld maar een dag ervoor. Dan kon iedereen het laten bezinken en werd het geen 'issue' met de verjaardag. Uiteindelijk bleek iedereen erg enthousiast voor ons, dus zorgen gemaakt om niks ;)
    Ik was ook bang voor een schokgolf op het werk, dus daar heb ik het met 9 weken ook verteld. Dat luchtte wel erg op, omdat ik mij schuldig voelde erover.

9. BN2015

BN2015 Lid

5 nov 2015
    59
    0
    0
    Ahh dank jullie wel dames voor jullie ervaringen en meningen.
    Ik heb 7 december mijn 1e echo.
    Ik denk dat ik het daarna zeg, wat spannend allemaal.

Trouwens ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen :)

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.674
    5.710
    113
    Als het een grote shock zou zijn voor jullie familie zou ik het niet met kerst doen. Blijft het altijd de kerst waar het schrikbarende nieuws verteld werd ( bij wijze he) wie weet vinden ze het super leuk!. Zou sowieso wachten naar de eerste goed echo, wij hebben het naar 8 weken verteld. Alleen fam en de rest pas na 12 weken.

11. BN2015

BN2015 Lid

5 nov 2015
    59
    0
    0

je hebt gelijk, ik denk ook dat we het vertellen na de 1e echte (+/- 8 weken)
    Super spannend allemaal, en shock of niet, wij zijn blij daar gaat het om :)

Deel Deze Pagina