geen zin in sinterklas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door belize, 19 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat laatste vind ik ook gek. Maar ook moeilijk te beoordelen omdat je er zelf niet bij bent geweest. Het is de beleving van jouw zoon die hij op jou overbrengt.

    Ik denk dat er voor je zoon nu een grote lading aan het Sinterklaas gebeuren word gehangen. Denk je dat als hij de surprises los van Sinterklaas kan zien (dus als een klasactiviteit die op Sinterklaas valt maar waar Sinterklaas verder weinig mee te maken heeft) en als hij tijdens de film een boek mag lezen dat het voor hem al minder erg is en hij het als minder schadelijk voor zichzelf ervaart?
     
  2. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoon is vaak een goede precieze getuige. omdat de juf ook het woord ontploffen vaak gebruikte wilde ik weten wat ze precies daarmee bedoelden in de groep. dat is een meisje met adhd dit keer.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij heeft wel schoen gezet hoor gisteren op school! hij doet gewoon mee. maar wat vind je van de kinderen die hun naam expres niet op de lotjes geschreven hebben, echt expres? ik ben blij dat ik niet de juf ben.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als er geen naam op een lootje staat of een onbegrijpelijk raadseltje, dan regelt de juf toch dat er opnieuw getrokken wordt? Klaar, ik zou daar een drama van maken als juf, is gewoon een (flauw) grapje...
     
    belize vindt dit leuk.
  5. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik ging laatst naar mijn werk en moest aansluiten bij het overleg van ons managementteam. Ik heb niks met managers, beleid, strategisch denken. Ik heb m'n chef dus maar gezegd dat ik niet kwam, omdat managers vaak mensen voorliegen.

    Nee kom op even serieus, nu geen Sint mee willen vieren, whats Next? In het grote mensen leven, zal hij straks ook dingen moeten doen die niet leuk zijn.

    Maar goed, doe waarvan jij denkt dat het goed is voor je kind. Jij kent je kind het beste.
     
  6. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    In dat soort gevallen vind ik dat de juf in moet grijpen (allemaal briefje invullen, inleveren bij juf, die checkt, gooit ze allemaal als ze goed zijn in een bak en dan pas lootjes trekken) en ik vind dat die kinderen de voorpret voor de rest dus eigenlijk al verzieken. Snap dat dat voor je zoon de motiviatie er iets van te maken helemaal verpest.
     
    littlemunchkin en belize vinden dit leuk.
  7. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.535
    1.529
    113
    Denk dat er onderling veel gebeurt in de klas.

    Misschien moet de juf eens na denken en geen lootjes Doen.
    En er gewoon een leuke dag van maken.

    Je zoon trekt te veel aan hij ziet en hoort alles.
    Ben je zelf niet verder gaan denken.
    Heeft hij niet het een en ander mee gekregen of de discussie discriminatie.
    Miss is hij in dubio wel niet mee doen omdat er zoveel gaande is omtrent het pieten discussie.

    Maar als ik alles een beetje lees lijkt de juf geen overhand te hebben in de klas.
     
  8. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja klopt ook wel. een week geleden begonnen ze groepsgewijs pesten en omgangsnormen aan te pakken. ze hebben dan regelmatig kringgesprekken en er komen afspraken. pas 2 kringgesprekken gewesst.

    ik vroeg of er in nieuwsbegrip(zoontje mag c niveau doen) het onderwerp was gekomen. de juf zei 'nee'. en we beschermen hem inderdaad van het news, van jongs af aan. geen kranten thuis, journaal on demand kijken we, als hij in bed ligt. maar ik weet niet hoe dat met 11 jarigen in de groep is. de ouders letten niet op denk ik. sommigen gaan pas om 22uur naar bed. ik heb van die discussie niks in zijn uitspraken gemerkt gelukkig.
    hij heeft ergister een prachtig sint gedicht geschreven op school en voorgelezen. taal werkjes was het. hij doet dus wel mee. hij is zoals ik zei erg verlegen, en hij wil geen aandacht trekken dus hij doet wat de juf vraagt. helemaal geen weigeraar.
     
  9. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.535
    1.529
    113
    Dan zal je het nu denk ik het beste even los laten misschien is het wel de spanning.
    Heeft hij deze juf ook de vorige keer gehad?
    Miss moet hij dat anders aan geven dat als het hem te druk word dat hij even een blokje om gaat of even naar de wc loopt zodat hij er even uit is.
    Even een teken afspreken dat ze weet dat hij het te vind.
     
    littlemunchkin, belize en DastyQueen vinden dit leuk.
  10. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    is erg goed gegaan, bij het knutselen(ook naaiwerk en borduren!) heeft hij enorm lol gehad(humpty dumpty piet gemaakt) super leuk gedicht geschreven. op die dag zag ik hem niet zo enthousiast kijken bij aankomst van de sint maar hij was niet de enige, stond met vrienden die ook zo rond keken, samen met wat oudere kinderen in de groep). met n klein groep dansje voorbereid voor de sint. en had enorm lol op die dag. blij met eigen surprise kreeg ook chocola in de doos.
     
    littlemunchkin, NiekeKris en merah vinden dit leuk.
  11. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat fijn dat het goed gegaan is zeg! Hopelijk is het voor hem ook een opsteker, dat iets dat initieel vreselijk lijkt toch heel goed uit kan pakken.
     
    littlemunchkin en belize vinden dit leuk.
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    Fijn dat het toch goed is gegaan, erg lastig als je voor loopt, je ziet al dingen aankomen en hebt verwachtingen. Zo te horen een echte denker.

    Echt fijn dat hij zich toch heeft vermaakt.
     
    belize vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina