Blaas ontsteking dochter van 2.10 maanden.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door knap, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Vandaag ben ik met mijn dochter naar de huisarts gegaan in eerste instantie voor het hoesten, maar mij viel het al een paar dagen op dat ze pijn bij het plassen had en veel moest plassen dus snel toch even wat urine mee genomen.
    Ja wel bloed en eiwitten in haar urine. Nu word het op kweek gezet en moet a.s maandag bellen voor de uitslag of a.s donderdag omdat de kerst er tussen zit. Als het niet goed was zou ze me door sturen naar de kinderarts omdat het voor kinderen onder de vijf zelden is dat ze blaasontsteking hebben.

Mijn vraag is zijn er meer moeders met meisjes die een blaasontsteking hadden en of het vaker terug kwam en of door gestuurd werden voor verdere onderzoek. De huisarts vertelde ook iets als het verder zo blijft ze dan de nieren enzo na gaan kijken. Dus wie weet hier iets meer over.

Ze zit nu aan de antibiotica dus hopelijk heeft ze er snel minder last van.
    Ik vroeg nog hoe kan ik het voor komen dus daar ook tips voor.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier zit ik juist net met een iets anders probleem. hier urine gebracht vanmorge en daar kwam niks uit. hij plast bijna niet en drinkt onwijs veel. gister maar 4x geplast en vanmorge (na 2uur proberen) een mini plasje en thats it.

Sterkte met je meissie! hoop dat ze er niet teveel last van heeft, vooral nu kerst voor de deur staat.
    Ik laat t er hier niet bij zitten, mijn zoontje heeft dus wel pijn en zie t al helemaal voor me dat ik volgende week pas terrecht kan en hij dan een week nog met pijn zit

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werd na een week koorts met onduidelijke oorzaak met een simpel testje in een plasje bij de ha duidelijk dat ze blaasontsteking had en kregen we direct een kuur mee.
    Het werd daarnaast ook op kweek gezet om achteraf alsnog te zien of ze de juiste ab mee had gekregen (mocht het niet aanslaan).

Idd ook door naar de ka, maar dat was volgens mij een verouderd protocol, want de ka heeft alleen maar wat vragen gesteld en ze hoefde niet verder lichamelijk onderzocht te worden.

PS ze was toen ruim een geloof ik.

4. knap

knap Niet meer actief

Niemand verder?

5. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Mijn dochter heeft meerdere keren een urineweginfectie gehad en daarvoor ook bij de kinderarts geweest.
    De eerste keer was gewoon een controle bij de kinderarts, na de 3de keer een echo van de nieren gemaakt om te onderzoeken of ze reflux van de nieren had.
    1 keer kan toeval zijn, maar bij meerdere keren achter elkaar wordt er dus uitgebreider onderzoek gedaan.
    Ik weet niet of het standaard is, maar na elke ab-kuur moesten wij ter controle weer urine inleveren om te controleren of deze schoon was.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft een dubbele nierbekkenontsteking en 4 blaasontstekingen gehad.

Ze is begonnen met de nierbekkenontsteking net na haar eerste verjaard dus zoiezo ging ze toen al direct de molen in. Daar kwam in eerste instantie niets uit maar na 4 blaasontstekingen en weer een onderzoek kwam er toch uit dat ze reflux heeft aan beiden nieren (urine loopt terug van blaas naar nieren) dus ze krijgt nu een onderhoudsdosering AB sinds vorig jaar december. Sindsdien nog maar 1 keer blaasontsteking gehad, een bacterie die niet gevoelig is voor de AB die ze krijgt dus dikke vette pech. Verder is het al een tijd rustig nu, in januari opnieuw onderzoek om te kijken of de reflux verbetert of niet. Zoniet dan volgt er waarschijnlijk een operatie.

Het is belangrijk om veel te drinken, het liefst water, zodat de blaas goed schoon spoelt. Verder kun je blaasontsteking eigenlijk niet voorkomen.

7. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Het is standaard om na een abkuur urine in te leveren om te kijken of t `schoon` is... En t verwijzen naar n ka is ook vrij standaard... Wellicht dat n ka niet gelijk wat doet (bij n 1e keer blaasontsteking), maar dan weten ze wel gelijk dat t eerder is voorgekomen mocht t terugkomen en zullen ze uitgebreider gaan onderzoeken... :)

Toevallig heeft mn nichtje in okt-nov n aantal abkuurtjes gehad, omdat zij volgens de ha n blaasontsteking zou hebben... Na bijna een maand ellende eindelijk (!!!) doorgestuurd naar de ka en ze bleek n salmonella-besmetting te hebben... :$

Succes en beterschap gewenst...

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat bij mij helpt is veel drinken en veel vitamine C. Dus ik zou sinaasappels persen!

9. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter was ook twee (en een half) toen ze twee keer achter elkaar een blaasontsteking had. Na twee AB kuren ging het gelukkig weer goed. Van haar was het ook op kweek gezet en het was een hele hardnekkige, dus vandaar twee keer een kuur.
    Heel apart want ze dronk en drinkt heel veel. Er was een bacterie naar binnen geslagen en de dokter kon niet vertellen hoe of wat. En inderdaad is het niet goed bij kindjes onder de vijf, daarom worden ze doorgestuurd naar kinderartsen als het te lang blijft. Onze dochter loopt daar al ivm haar obstipatie. Daar werd ons wel verteld dat dat er ook mee te maken kon hebben. Kinderen met obstipatie hebben sneller last van blaasontstekingen.

Deel Deze Pagina