Hoi allemaal.. Vandaag weer bij gyn geweest.. nu 34 weken en kleine groeit als kool, ligt goed en alles ziet er goed uit.. Nu nog mijn bloeddruk in de gaten houden, mocht hij nu weer ineens gaan stijgen dan gaan ze me waarschijnlijk inleiden.. volgens mijn gyn zou de kleine het nu al goed buiten kunnen redden, maar vind het toch best eng.. met hoeveel weken is het nou echt "veilig" om geboren te worden? Spannend allemaal zeg.. nog een paar weekjes en dan is mijn ukje er.. uhm.. ons Ukje dan.. ga het zwanger zijn ontzettend missen, maar ik begin nu langzaam zat te worden van mijn bezoekjes aan het ziekenhuis en me elke keer maar afvragen of alles goed is.. stomme bloeddruk.. hopelijk kan ik het nog een weekje of 3 redden.. 37 weken klinkt wat veiliger dan 34.. met hoeveel weken moeten ze eigenlijk nog in de couveuse? zo ga badderen.. nog ff genieten van mijn bewegende buik! x
vanaf 37 weken is de geboorte van je kindje "op tijd" en mag een kindje ook thuis geboren worden ...Als je kindje eerder wordt geboren zal het aan de conditie , gewicht , etc liggen hoelang je kindje in de couveuse zal moeten ............
Ligt soms ook aan het gewicht. Ikzelf werd met 40 weken geboren en moest alsnog de couveuse in vanwege laag geboortegewicht. Maar wat marjon zegt, als de baby goed groeit mag je vanaf 37 weken gewoon thuis bevallen. Succes met de laatste loodjes meid!
ik heb gelezen dat vanaf 32 weken een kindje het eventueel kán redden zonder couveuse en andere dingen. je gyn zal vast wel weten wat hij doet, maar kan me voorstellen dat je het een eng idee vindt als je beebje voor de 37 weken komt.
Ja volgens mij ligt het ook echt aan het gewicht. Als je baby dus lekker aan de maat is en met 35 weken al komt, dan is dat vaak niet een groot probleem. Hoe langer je nog zwanger bent, hoe beter (tenminste, de komende weken nog). Volgens mij is het vaak zo met hele kleintjes dat ze de weken die ze te vroeg zijn dan uiteindelijk nog in de couveuse moeten, maar als ze niet extreem vroeg zijn mogen ze wel eerder er uit ook.
Met 34 weken redt je kindje het in principe wel hoor! Je hebt kans dat je ukkie nog eventjes in de couveuse moet en als hij/zij nu (uiteraard in het ziekenhuis) geboren wordt, moeten jullie waarschijnlijk sowieso een dagje extra blijven. Maar 34 weken is normaal gesproken gewoon 'veilig', al heeft je kleintje wellicht nog wat opstartprobleempjes en wat extra hulp nodig (couveuse, longetjes laten rijpen). In mijn omgeving zijn verschillende dames bevallen met 33, 34 en 35 weken. Niks aan het handje.
Ik neem toch ook wel aan dat mijn gyn wel weet waarover ie het heeft.. alleen balen dat ie over twee weken op vakantie gaat!