hallo dames,. Ik zit een beetje in een lastig pakket vind ik zelf, ik ben bijna 15 weken zwanger heb altijd gewerkt en ben sinds kort verhuist en mijn werkgever had geen baan in de woonplaats waar ik nu woon, nu heb ik overal op gesolliciteerd en heb veel reactie's gehad maar wordt niet aangenomen omdat ik zwanger ben en men liever iemand in dienst wil nemen die niet zwanger is,nu werk ik in het weekend in de schoonmaak maar merk dat het lichaamlijk zwaarder wordt,. Nu is mijn vraag kan ik een soort van uitkering aanvragen ofzo? mijn rekeningen moeten immers gewoon doorbetaald worden en mijn vriend niet alles kan betalen. wie heeft hier ervaring mee?
Hai Shanice, Als je zelf ontslag neemt heb je in ieder geval geen recht op WW. In principe heb je recht op bijstand MAAR alleen als je vriend echt een heel klein inkomen heeft. Verder heb je volgens mij niet echt ergens recht op. Ik zou toch even verder blijven zoeken, misschien iets via een uitzendbureau? Succes! groetjes, Marit
Volgens mij ligt het er een beetje aan hoe ver je bent verhuisd en waarom je bent verhuisd. En zeggen dat ze je willen aannemen ivm zwangerschap? Zeggen ze dat echt? Want dat mag niet en dan kan je dus stappen ondernemen.
Ik denk dat je misschien niet zo snel moet opgeven. Ik kreeg met 5 maanden zwanger zijn te horen dat ik niet kon blijven bij mn oude baas (tenminste ik mocht niet zo veel werken als ik wilde omdat ik zwanger was, werd er ook bij vermeld, maar ja ik kon niet bewijzen dat zij dat gezegd hebben). Het heeft toen eventjes geduurd, maar ik ben aangenomen bij mn nieuwe werkgever toen ik 6 maanden zwanger was. Niet alle werkgevers doen er moeilijk over. Het is wel moeilijk om als zwangere een baan te vinden, dat weet ik. Eventjes doorzetten en gewoon positief blijven. Dan lukt het vast wel! succes!
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Sowieso mogen ze niet zeggen dat ze je niet aan willen nemen OMDAt je zwanger bent. Daarnaast heeft het denk ik ook met je eigen opstelling te maken. En heel misschien ook hoe je je zwangerschap beleeft. Als je duidelijk heel moe bent geeft dat ook een bepaalde indruk denk ik bij een sollicitatie. Aan dat laatste kun je niet heel veel doen. Verder is het voor nu dan misschien nuttig om op nul-uren contracten te reageren, ook omdat je dan zelf kunt bepalen of en wanneer je werkt. Op die manier kun je ook vaak doorgroeien naar een vaste baan. Een uitkering zit er idd ws niet in.