Hoe voelt het aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corientjuh, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corientjuh

7 nov 2007
    11
    0
    0
    Arnhem
    Misschien hele rare vraag:

Maar wat voel je eigenlijk precies bij een harde buik? Heb weleens het gevoel dat ik een harde buik heb, maar dat voel ik alleen wanneer ik er op let of ik er wel een heb. Maar dan weet ik het nog niet helemaal zeker of het er een is. Het is bij mij niet zo dat ik last van mijn buik heb en er dan achterkom dat ik een harde buik heb, terwijkl de meeste vrouwen dat juist wel hebben.

Ook vraag ik me af hoe indalingsweeen voelen. Bij mij is de kleine al een wat ingedaald, maar ik heb echt nergens last van of van gehad. Is dat wel normaal, of heb ik misschien toch wel die indalingsweeen gehad maar er geen aandacht aan besteed. Ik weet het niet meer.
    Hoor om me heen alleen vrouwen die alles voelen aan hun buik, maar dat heb ik niet of ik ben me er niet bewust van.

Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen of ervaringen kunnen delen.

2. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Bij een harde buik voel je je buik gewoon echt samentrekken tot een bal. En zo voelt je buik van buiten dan ook aan. Ik denk dat als je je harde buiken voelt, je ook echt meteen weet dat je een harde buik hebt.
    En ik heb ook niks gevoeld van indalingsweeen. Je kunt misschien wel merken dat je buik niet meer heel hoog zit. Eerst neem ik aan tot je ribbenkast zoon beetje en nu een stukje lager.
    Hoop dat je er wat aan hebt ;).

xxx

3. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    harde buik: woord zegt het al.. echt een harde buik! idd wat mrietje hierboven zegt.

Ik heb wel het indalen gevoeld en dat voelde voor mij echt als steken in me kruis. Dan zat ik ergens kreeg ik zo een steek en dan moest ik echt gelijk opstaan anders ging ik door de grond.

4. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Geloof me, als je een harde buik krijgt weet je meteen waar iedereen het over heeft. Een spanning in de buik die je ook aan de buitenkant kunt voelen. Net als hierboven al beschreven staat. Net als met weeen, als die echt zijn weet het gewoon, zo is het ook met de harde buiken.

5. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Mijn buik is dan ook keihard, en voelt vervelend aan. Maar zoals ik van sommige hoor en lees, voelt het aan als samentrekken van je buik, en daarvan schrik je dan ook ineens zo heftig moet dat zijn.
    Mar bij mij voelt het maar een klein beetje zo, is dit dan toch een harde buik?

Goed dat deze topic is geopend, want ik twijfel ook steeds.
    Liefs britt

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als ik een harde buik krijg,voelt het aan alsof ik een bowlingbal heb ingeslikt :(
    M'n buik en huid voelen dan erg strak en gespannen aan.

Van indalingsweeën heb ik (nog) geen idee...

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Een harde buik kon/kan ik eigenlijk vooral via de buitenkant voelen. Het voelt niet echt prettig, maar ik merk er niet heel veel van.

Indalen heb ik wel veel last van gehad. Heel veel steken en ongikrampen.

Deel Deze Pagina