Geen zin meer in werk na bevalling

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Moosey, Apr 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    Zoals de titel het al zegt; sinds ik moeder ben geworden heb ik helemaal geen zin meer om te werken.
    Nu ben ik nooit zo´n workaholic geweest maar sinds ons kindje er is heb ik echt het gevoel dat werken zinloos is.
    Ik bedoel, je leeft maar één keer en dan vind ik het zo zonde om te moeten werken i.p.v. de tijd met je kindje door te brengen.

Financieel zou het wel kunnen om te stoppen met werken maar dan zouden we wel elke maand op onze uitgaven moeten letten.
    En op zich zou ik ook weer niet persé helemaal willen stoppen met werken, maar ik heb gewoon geen zin in al die cursussen e.d.
    Laat mij maar gewoon doen wat ik nu doe, zodat ik mijn eigen geld verdien en verder heb ik niet de behoefte om door te groeien.

Momenteel werk ik 2 dagen dankzij ouderschapsverlof en zelfs dat vind ik soms te veel :).
    Nu moet ik ook wel zeggen dat dit niet mijn droombaan is maar het is lekker rustig werk, heb een goede cao, contract en zit er goed bij een eventuele volgende zwangerschap.

Pfff, ik voel mij echt een zeur want er zijn genoeg vrouwen die veel meer werken dan ik, maar ik heb er gewoon echt geen zin meer in!
    Herkenbaar?!

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Zeker herkenbaar. Ik werk nu 3 dagen ipv fulltime, maar ik zou echt liever thuis blijven bij mijn zoontje. Net wat je zegt, voelt zinloos om te werken terwijl ik thuis echt geniet van m'n zoontje en nu dingen mis.

Ik vind mijn werk overigens wel leuk hoor, maar als ik zou kunnen kiezen (voor mij is het financieel helaas niet haalbaar) dan zou ik toch echt thuis blijven.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    daarom werk ik maar 10 uurtjes per week.
    ben ik toch niet alleen maar moeder maar ook verzorgende (werk in de thuiszorg, savonds en weekends zodat we nooit oppas hoeven)

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Heel herkenbaar, daarom ben ik nu ook fulltime thuis.

Dus... na mijn verlof ben ik niet meer teruggegaan naar mijn oude werkgever. We hadden in eerste instantie geen kinderopvang (op tijd) en daarom heb ik fulltime ouderschapsverlof op moeten nemen. Toen er uiteindelijk een plekje op een kinderdagverblijf was, beviel het thuis zo goed, dat we dat plekje niet hebben genomen en ik mijn baan heb opgezegd.

Om wat bij te verdienen ging ik oppassen op een ander kindje, toen 2 andere kindjes, en toen ben ik maar gastouder geworden. Nu groeit mijn manneke op met zijn mama en andere kindjes om hem heen.

5. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hier ook heel herkenbaar.. ik ben na mijn verlof ook niet meer teruggegaan naar mijn oude werkgever!

ik blijf zolang ik het leuk vind fulltime thuis voor de kleine, ik sluit niet uit dat ik na de zomer ofzo weer wil gaan werken, maar voorlopig niet!

en waarom ben je een zeur? ik vind het heel logisch dat je bij je kindje wilt zijn, zeker als je je werk niet ziet als een leuke bezigheid..

en als je stopt met werken hoef je geen kinderopvang te betalen, dat kan ook nog schelen, althans, hier is de kinderopvang voor 4 dagen 1200euro netto, dus voor die paar honderd die ik dan over zou houden zit ik toch liever thuis met de kleine man!

Het enige waar ik tegenaanloop als fulltime mama, zijn de reacties van mensen in mijn omgeving, alsof ik nu niet meer mee tel.. maar ja, als ik zie hoe gelukkig deze kleine vent is, neem ik die opmerkingen maar op de koop toe!

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ja erg he, ik ben nog in dubio heb op het moment geen baan en ben ook niet echt op zoek maar denkt dat ik over een paar maandjes weer ga werken, niet zeker of ik dit nu echt wil of dat het voelt alsof het zo hoort, ik zou er finacieel niet eens beter op worden.;)

7. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    @Annalise: Ik heb ook gedacht aan gastouder worden maar schrok van de verdiensten. Maar lijkt mij wel heel leuk!

@Beeps: Onze zoon gaat maar 1 dag in de week naar de opvang dus het scheelt niet veel...

@Mime: Ik heb dat ook wel. Ik trek mij dat soort opmerkingen altijd wel aan terwijl ik dat niet wil ;)!
    Maar als het financieel niet uitmaakt zou ik uiteindelijk uiteraard toch echt voor mezelf kiezen!

8. Aecatz

Aecatz Actief lid

Apr 2, 2009
    276
    1
    0
    Kan het me voorstellen. Ik kan zelf ook niet zeggen dat ik nog voldoening haal uit mijn werk. Vandaag gelukkig laatste dagje en dan hoef ik lekker 20 weken niet. Maar helaas ben ik niet in de luxe positie te besluiten te stoppen met werken. Helaas ook niet minder want ik denk straks met twee ukkies ook twee keer zoveel werk thuis.

9. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik neem aan dat je schrok omdat je het weinig vond....
    Ik kan je zeggen dat dat heel erg meevalt.

Ik pas 4 dagen per week op, op 3 kindjes per dag. Met mijn eigen zoontje erbij komt dat dus neer op 4 kindjes per dag. (5 onder de 4 jaar is wettelijk het maximale, waarvan maximaal 1 baby onder de 1 jaar).
    Het is volle bak, en het is best druk, maar mijn eigen kind (en ikzelf) genieten er echt van! Mijn zoontje ziet mij amper staan, als de kindjes er zijn. Haha. Maar ik zie hem opgroeien en ontwikkelen, dat is geweldig!

Je kan makkelijk € 1300 per maand verdienen. Daar moet je later wel belasting over betalen, maar als je serieus aan de slag gaat als zelfstandig ondernemer (en een goede boekhouder regelt), krijg je door de startersaftrek en de ondernemersaftrek nog geld toe aan het eind van het jaar.
    Dus..... zo slecht is het niet....
    Je moet alleen niet ziek worden, want... niet werken is geen geld.

Ik moet je wel eerlijk bekennen dat als mijn zoontje straks naar school gaat (en de 2e ook), ik dan wel weer een gewone baan ga zoeken tijdens de schooluren. Ik blijf niet in de luiers zitten, terwijl mijn eigen kinderen eruit zijn..... maar voor nu, is het ideaal!

10. Moosey

Moosey Fanatiek lid

Apr 22, 2010
    1,488
    1
    38
    Brabant
    @Aecatz: Geniet van je verlof!!!

@Annalise: Hahahaha, ik schrik nooit van hoge bedragen, alleen van lage ;)!
    Ik had echt het idee dat ik 6 kindjes moest hebben om een beetje redelijk te verdienen maar dat valt dus wel mee.
    Weet alleen niet of ik het écht wil. Het voordeel van werk buiten de deur is wel dat je even helemaal uit de luiers enz. bent. Maar goed, dat is dan ook het enige voordeel!

Share This Page