Ben nu 22 weken zwanger en heb nu al geen zin meer om te werken... Terwijl ik echt geen vervelend werk heb! Werk 40 uur in de week, maar kan echt geen motivatie opbrengen de laatste tijd. Mijn gedachten dwalen continu af en ik kan niet wachten tot mijn verlof! Alleen duurt dat nog 12 weken... Herkenbaar of helemaal niet?
Ik werk ook 40 uur in de week en af en toe heb ik wel dagen gehad waarop dat net even te veel was samen met het huishouden enz. Maar over het algemeen ben ik wel "blij" nog even te werken. Ik ga zelf doorwerken tot week 36. Succes nog, uit ervaring gaan de weken wel heel snel voorbij dus voor je het weet ben je al lekker met verlof.
Ik heb dat gevoel nu ook! Ik moet nog wel een paar weken, maar voel me uitgeput, vooral in de ochtend! Het slecht slapen en de toenemende moeheid maken het er niet makkelijker op maar we houden vol hé
Heel herkenbaar. Ik heb ook super lwleuk werk, daar ligt het echt niet aan. Maar wil zo graag meer tijd hebben en kunnen besteden aan onze kinderkamer en andere spullen die we ng nodig hebben. Nu al nesteldrang ofzp?! Haha nou komt goed. In oktober een weekje vrij en 1 dec met verlof.
haha heel herkenbaar....ik werk maar 28 uur per week, maar toch... deze week heb ik maar 2 werkdagen (woensdag en donderdag) en vervolgens met manlief nog een week vakantie waarin we nog een midweekje weg gaan. Als ik ervoor had gekozen om met 34 weken met verlof te gaan, waren dit mijn laatste dagen geweest op het werk, maar ja heb ervoor gekozen met 36 weken met verlof te gaan...dus moet nog 2 weken werken na mijn vakantie ook totaal geen zin in...en als ik eenmaal op het werk ben, vind ik het erg leuk hoor...goed naar mijn zin daar.... ik dwaal ook steeds af en de laatste tijd vaak genoeg dat de kleine begint te trappelen als ik in een serieus gesprek zit met een client....das ook wel lastig... nog ff doorbijten maar
Erg herkenbaar. Ik ben echt met hele andere dingen bezig dan met werk, en daar baal ik soms wel een van. Nu hoef ik nog maar 4 weken, maar heel eerlijk gezegd ben ik mentaal al uitgecheckt zeg maar
heel herkenbaar! ik had dit bij m'n eerste zwangerschappen ook. Mijn verstand staat al helemaal op baby-modus. zou niets liever willen dan alle dagen thuis zijn en aan m'n kindje denken. Ben nu nog maar net door 1e trimerster, dus nog lange weg te gaan. Maar werken interesseert me niet meer. moet mezelf verplichten om te komen werken en te concentreren. geen fut meer, geen motivatie meer, alleen nog maar baby in m'n hoofd. Vermoeidheid doet er ook neit veel goed aan en het feit dat ik nog steeds e hele dag door misselijk ben zorgt er mee voor dat ik de hele dag met de zwangerschap bezig ben. zucht.... doorgaan dan maar zeker?
O ik vind het nog wel lekker om te werken. Maar ik werk maar 3 of 4 dagen. Ik tel wel de weken af, maar dat is omdat ik niet kan wachten tot ik ga bevallen . Maar ik werk tot de 36 weken dus voorlopig heb ik nog voldoende afleiding.
Ik heb er ook last van hoor werk ook 40 uur in de week!! en ben pas 10 weken zwanger hahahaha ik heb nog een lange weg te gaan en nu al geen zin
Ik dacht voor ik thuis zat ook; pff lijkt me heerlijk die rust.. Nou daar kom je wel op terug.. ik zit nu sinds anderhalf week in de ziektewet, en daarvoor een week vakantie gehad.. dus 2enhalf week thuis.. En ik moet nog zo lang! Ik zou maar al te graag nog wat uurtjes willen werken, maar helaas is mn lichaam daar het niet meer mee eens..(bekkeninstabiliteit en galkolieken) De laatste weekjes thuis leek me heerlijk, maar nu weet ik niet wat ik met mn tijd aanmoet.. En ik kan ook weinig, zelfs met de benedenverdieping zuigen moet ik constant pauze nemen.. En eigenlijk mag ik niet eens meer stofzuigen enzo.. Dus ik snap je idee, maar romantiseer het 'thuiszitten' niet
Erg herkenbaar hoor! zeker met de rustige zomervakantie heb ik ook last van een concentratiestoornis gehad. Zit ook veel meer met mijn hoofd bij de hele zwangerschap en alles wat nog moet worden geregeld. Twee uur slaap per nacht helpt daar ook niet echt aan mee Deze week gaat het aardig, volgende week twee weken vakantie en daarna nog maar vier weken werken, dus ben nu wel lekker actief om dingen weg te werken (ook omdat ik een file van mijn baas moet maken met lopende zaken.. ook zo lullig als er niks op staat, haha)
Mijn komende werkdagen zijn op één hand te tellen. Heb al mijn vakantiedagen voor mijn verlof geplakt. Moet zeggen dat ik er erg naar uit kijk, maar denk dat ik het anders ook niet gehaald had en in de ziektewet zou zijn beland. Ik ben tot 24 weken ontzettend misselijk geweest en vanaf 26 weken flinke rug pijn. Na één dagje werken ben ik volledig op en heb 2 dagen platte rust nodig om bij te komen. Mijn verlof al lekker uitgestippeld. Slapen, eten, slapen, knutselen, slapen, eten, slapen, beetje huishouden, slapen, eten, slapen, tv kijken, slapen, slapen, slapen.
nou ik werkte 24 uur en had er ook al last van rond de 20 weken. sinds 23 weken zit ik ivm bloeddruk problemen volledig in de ziektewet endat vind ik helemaal niet zo erg (het in de ziektewet zitten) ik had het bij alle 3 dat ik mn werk snel zat was bij mn oudste heb ik tot 32 weken gewerkt en toen was het over ik was op. helemaal kapot jankte overal om ook op mn werk dus kon niet meer functioneren. bij de 2e met 16 weken ivm bloeddruk al in de ziektewet en nu dus vanaf 23
heel herkenbaar ik werkte 2 dagen, heb nog een dochter rondlopen, maar was het ook heel snel al zat, gewoon het hele tijd zitten enzo op kantoor. Het gaat idd heel snel, want ben nu al inmiddels 2 weken thuis, gestopt met 36 weken, dus nog even vlhouden, des te langer heb je na de bevalling, en das zo lekker die 2 weekjes exstra na de bevalling. succes meid.
Bedankt voor al jullie reacties! Ben blij dat ik niet de enige ben! Wel vervelend voor diegenen die echt in de ziektewet komen/zitten. Dat lijkt me niet de fijnste reden om eerder vrij te zijn... Dat zeg je echt treffend haha! Volgens mij ben ik nu met 22 weken al mentaal uitgecheckt, foei! Heb je ook gelijk in! Misschien wil ik wel weer gillend terug aan het werk straks....... Of niet! Ik heb me al wel bedacht dat ik én 6 weken voor én 12 weken na (i.p.v. 10 weken) verlof wil. Dus 2 weken vakantie erachteraan! Normaal gaan we ook altijd skieen in die periode, dus die 2 weken zou ik dan ook opgenomen hebben. Maja nu maar even snel doorwerken, des te eerder is het eind november haha!
Ja ik tel de weken ook al af hoor..... Ik neem ook lekker 6 weken vooraf verlof, dus nog 10 weken erna maar plak er 3 weken vakantie aan vast. Echt heel fijn!
Heel herkenbaar ja. Ik werk 36 uur en ga pas met 36 weken met verlof, maar soms twijfel ik wel of ikmdat niet wil laten wijzigen naar 34 weken, maar ja achteraf wil ik ook zo lang mogelijk genieten... Ik leef nu echt voor die ene vrije dag en het weekend. Maar merk ook dat het voormeen groot deel door de vermoeidheid komt en ik 'moet' nog zoveel doen. (Leg het mezelf op, maar toch)
Nee niet herkenbaar. Werk 40 uur per week en heb elke zwangerschap tot minimaal 36 weken doorgewerkt. Ik verveel me anders