Plotseling weer veel vloeien na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 0Zebra0, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Op 15 maart ben ik bevallen van onze dochter ( geplande keizersnede ) de eerste 3 dagen heb ik ruim bloedverlies gehad, hierna werd dit minder en eigenlijk minimaal de afgelopen week, soms helemaal niets

Nu heb ik sinds gister plotseling weer erg veel bloedverlies en voel ik het soms gewoon ''lopen''
    moet dan ook om de 2 uur het verband vervangen

Is dit normaal of zou ik aan de bel moeten trekken ?

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hey Zebra,

Allereerst gefeliciteerd met je dochtertje!

Het bloedverlies kan erger worden als je je meer inspant. Misschien voel je je goed en doe je eigenlijk te veel (wandelen ivm het mooie weer?). Daardoor kan je dus meer gaan vloeien.

Ik had ook opeens een 'terugval' met het vloeien. Maar dat was niet zo erg dat ik om de paar uur moest verschonen.
    Zou het misschien je menstruele cyclus al zijn?? Is wel heel erg snel...
    Ik zou me in elk geval nog geen zorgen maken, behalve als je er ook klachten bij krijgt, bv hoofdpijn/misselijk.

Liefs Adriana

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Adriana , inderdaad ben gister wel even een stukje gaan wandelen (voor het eerst) dus misschien heeft dat er mee te maken.

verder geen klachten , af en toe wat duizelig maar dat heb ik al sinds de keizersnede ivm laag hb , daar slik ik ijzertabletten voor nu

menstruatie zou inderdaad erg vroeg zijn, verwacht niet dat het dat nu al is.
    misschien toch nog maar een stapje terug doen met bezig zijn

4. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier de 3e week eignelijk alleen maar minimaal bruin slijm verlies maar afgelopen maandag verloor ik een stukje weefsel (waarschijnlijk vliezen, daar wisten ze niet zeker van of die helemaal naar buiten waren gekomen bij de geboorte) en sindsdien weer veel vloeien. Het is nu eindelijk weer minder aan het worden.

Ik zou als ik jou was wel weer een stapje terugdoen, met een keizersnede heb je natuurlijk een grotere wond in je baarmoeder dan met een gewone bevalling, en het genezen daarvan lijkt me een stuk lastiger voor je lichaam...

En, als je het niet vertrouwd, altijd bellen!

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Idd even rustig aan gaan doen, een keizersnede is niet niks..

Wel echt aan de bel trekken als het hele verbanden vol met bloed zijn.
    ik ben daar panisch in, maar dat komt door wat ik zelf heb meegemaakt 4,5e maand terug.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb ik ook. Aan het einde van de kraamweek vloeide ik bijna niet meer maar de dag nadat de kraamzorg weg was begon het weer en voelde ik het inderdaad weer lopen....echt niet fijn. Ik hoefde niet elke 2 uur te verschonen maar het was wel behoorlijk veel. Nu begint het eindelijk weer wat af te nemen. Ik zou het wel in de gaten houden, ik heb ook getwijfeld of ik de VK niet moest bellen maar toen merkte ik dat het weer af nam. Ik ben overigens gewoon bevallen.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als je kraamverband binnen een half uur doordrenkt is, aan de bel trekken! Ook als je het gevoel hebt dat er een kraantje openstaat en niet meer stop.
    Om de 2 a 3 uur verschonen is nog wel normaal.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik denk dat ik dan (nog) niet aan de bel hoef te trekken.
    verschoon nu inderdaad wel elke 2 uur een vol verband
    maar nog niet zo dat het doorlekt.
    kijk het nog maar even een dag of 2 aan en wat rustiger aan doen. heb verder geen klachten als hoofdpijn ofzo

9. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Geen verdere klachten hoeft NIKS te zeggen..
    als je idd het gevoel hebt dat er een kraantje openstaat trek dan aub meteen aan de bel!

10. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier ook een keizersnee gehad. En ook hier was het af en aan. Dan dacht ik van he het neemt af, bijna klaar en dan begon het weer van voor af aan. Ik heb tot een week of 5 na de keizersnee gevloeid. Al was het na een week of 3 vooral bruine afscheiding en niet echt veel meer.
    Volgens mijn gyn is dat heel normaal en kan je gemiddeld tot ca 6 weken na de keizersnee blijven vloeien.

Maar meis, als je twijfelt altijd je VK of je Gyn bellen. Beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig.

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    na een dagje rust is het alweer stukken minder, waarschijnlijk toch iets te actief geweest

Deel Deze Pagina