Oeeef even een topic openen om mijn pijnlijke buik te verzachten... Ben nu iets meer dan 7 weken zwanger en kan soms wel gillen van de buikpijn. Heb sinds de conceptie al last van verstopping, maar sinds een week of drie heb ik vreselijke darmkrampen die tot in mijn hele onderrug reiken. De enige remedie die ik weet is liggen en stil wachten totdat het overgaat. Zijn er meer mensen die zulke vreselijke krampen hebben en wat doen jullie eraan? trouwens alle laxeerspullen, natuurlijk en van de dokter helpen niet echt.. er komt wel wat ontlasting inmiddels daardoor, maar vind de krampen nog het vreselijkst. Sorry voor mijn gezeur , maar wil het toch graag delen en tips van jullie als ie er zijn.
Hier ook krampen maar bij mij komt de ontlasting er vaak met een half uur wel uit. Daardoor kan ik je geen tips geven wat je kunt doen om je ontlasting beter te maken (ik heb soms echt geen idee waarom ik nu weer last heb van m'n darmen, volgens de huisarts komt het nu ook omdat je darmen een andere route krijgen). Wat de pijn wel eens wil verzachten is een warme kruik. Misschien dat dat een ideetje is?
Heel vervelend probleem, zeker omdat je zoveel darmkrampen hebt. Idd een warme kruik of bad om de krampen te verzachten. Als er zoals je zegt niets helpt van laxeermiddelen, is het dan niet verstandig om naar de huisarts te gaan? En het probleem uit te leggen. DIe heeft vast nog wel iets achter de hand. Zelf heb ik sinds ik zwanger ben vreselijk obstipatie, echt gigantisch. Zijn gewoon keien die eruit moeten. En ik ben praktisch uitgescheurd al van achteren...drama! Bij mij werkt ook niets om het zachter te maken. Soms wil extra jus over de aardappelen wel helpen, of extra olijfolie, maar dat is ook niet altijd zo. Ik heb dan geen darmkrampen gelukkig. Nou kan ik sowieso moeilijk naar de wc, voor de zwangerschap al, maar dit slaat werkelijk alles. Zit al te verzinnen om een klysma te vragen voor de bevalling...als er tegelijk van voren een baby uitkomt en vanachteren rotsblokken, ben je echt niet blij..
Ik heb zelf PDS in een redelijk heftige mate. Ik heb zelfs jaren gehad dat ik enkele maanden niet kon werken van de pijn en had hiervoor tramadol (morfine achtige pijnstiller) Dit alleen om aan te geven dat ik het probleem echt ken en niet onderschat! Ik ben zelf na ziekenhuis in en uit te hebben gelopen met de PDS klachten en na te horen te hebben gekregen dat het een registratie fout is van de zenuwen in de darmen waar niets aan te doen is hulp gezocht bij een natuurarts. Hier ben ik er achter gekomen dat ik hele gevoelige darmen heb voor bepaalde voedingsmiddelen zoals melkproducten en dat ik absoluut niet tegen volkoren kan (en ik iedere dag maar aan de volkoren boterhammen met een glaasje melk!!) En ik maar slijm poepen (excuus voor de onsmakelijke details) lang verhaal kort was ik hier zo erg mee geholpen (met de ontdekkingen van de natuurats door een simpel testje met een apparaatje) dat ik na die wetenschap bijna nooit meer zo'n pijn heb gehad. Ik vond het ongelovelijk hoe simpel ik van mijn probleem af werd geholpen! (ik dacht eerst dat ik duur in de maling werd genomen bij de nat.arts toen ik een elektrode moest vasthouden en hij ging meten) Misschien een idee om eens over na te denken (om na te laten kijken bij natuurarts) want misschien neem jij juist nu middeltjes om naar de wc te kunnen waar je juist buikpijn van krijgt! Ik kan zelf bijvoorbeeld absoluut niet tegen laxeermiddelen of (zoals al eerder gezegd) volkoren producten. Terwijl dit toch de adviezen zijn die je het eerste krijgt met deze klachten! Deze zwangerschap aan het begin verstoppingen gehad en daarvoor een bio pruimensapje gehaald (niet te zuppen, maar het helpt echt wel iets) en minimaal 2 liter water per dag en het gaat heel goed! In ieder geval die enorme buikkrampen niet meer. Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat je er snel vanaf bent!