Hee meiden, Ik heb sinds gister last van diarree, en niet zo´n beetje ook ... Het is echt gewoon water wat eruit komt (sorry!) Ik wil morgen heel graag een dagje weg maar als het er zo uit blijft zien blijf ik thuis. Wat is jullie tip tegen diarree ? Ik dacht aan cola, maar helpt dat echt ? Alvast bedankt Dorien
veel water drinken en dan met een ora (ohra?)tabletje, die zorgt dat je vocht blijft vast houden. ik zou geen cola drinken, dat wil nog wel eens je darmen prikkelen
Als ik echt weg moet dan neem ik een instant smelt tabletje van immodium, heeft me nog nooit in de steek gelaten (wel met als gevolg dat ik pas na 2 dagen weer kan).
Oja handig om te vermelden, ben op vakantie bij mijn broer in Europa ( geen tropisch land ofzo) en kan dus niks krijgen ... Ik bedoelde meer natuurlijke tips
Cola helpt wel! Echt het merk coca cola dan he. Heb bij een huisarts gewerkt die vertelde dat het ook veel beter werkt dan bv ORS (bij volwassenen dan he) vroeger werd cola ook in de apotheek als diarree remmer verkocht. Ik zou zeggen probeer het eens. Verder wit brood of banaan, dat wil ook nog wel eens stoppend werken.
Hier ook cola als ik diaree heb. Wel eerst met een suikerklontje de prik eruit halen. Meestal na 2 glaasjes gaat het over, niet gelijk achter elkaar natuurlijk.
Geen idee, had de huisarts ooit tegen mijn man en schoonouders gezegd. Denk dat het anders te veel de darmen prikkelt ofzo. Maar goed, hier werkt het.
diarreeremmers zijn helemaal niet zo goed hoor. Die moet je alleen nemen wanneer je bijv een busreis maakt of ergens heen moet. Diarree is een teken van een infectie en die wordt zo het lichaam uitgewerkt. Als je dat remt blijf je er alleen maar langer mee lopen. Cola zonder prik werkt inderdaad goed om vocht binnen te krijgen en niet uit te drogen. Wordt door de reisleiders altijd aanbevolen. En bananen ook altijd goed
Bananen, geraspt appeltje een beetje bruin laten worden of rijstewafels.. helpen allemaal goed ik zou ook nog geen diarree remmers nemen als je gewoon een wc dichtbij hebt.