Heb ik dit weer???

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Jucade, Aug 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ik ben vorige week maandag naar mn werk geweest (vakantieperiode) om te vragen hoe t nu zit met mn contract. (voor alle duidelijkheid; deze is eind oktober afgelopen en nu hoor ik een vast contract te krijgen, alleen weten ze nog niet da'k zwanger ben). Mn 'baas' had geen tijd, maar zei ze 'als je je tel nr achterlaat, bel ik je woendag over t ja of nee. Ik de hele woensdag mn mobiel in de gaten houden, je raadt t al.......... er werd niet gebeld! Nu is t probleem dat ik dinsdag weer moet beginnen en wil ik wél vertellen dak zwanger ben ivm zwaar til werk. Maar ook hier raadt je wel wat er dan met mn contract gebeurd, die word dan naar alle waarschijnlijkheid niet verlengd. Nu wil ik dus maandag bellen over t hoe en wat. Stel dat ze dan zegt 'ja hij word verlengd' is dit dan geldig? of moet t echt op papier staan? Maar stel dat ik t dan wel op papier krijg dinsdag, omdat ik hierom vraag, is t dan niet lullig dat ik dan meteen vertel da'k zwanger ben? pffff, ikzelf weet gewoon echt niet meer wat ik doen moet hoor!!!!!!!! Ik hoop iemand anders wel ;)

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    In principe is een mondeling afspraak rechtsgeldig, maar ja, bewijs het maar eens. Dit lijkt me een lastige situatie. Als werkgever zou ik het eerlijker vinden als je open kaart zou spelen bij het bespreken van het contract. Als je het pas daarna zou zeggen zou ik mij als werkgever best genaaid voelen. Dat kan natuurlijk voor een hele scheve relatie zorgen. Moeilijk hoor....

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik zou gewoon even wachten op je eventuele vaste aanstelling.
    Je werkt er al en als ze je contract dan niet verlengen op grond van je zwangerschap wordt jij genaaid.
    Ik denk dat je nu ook niet op een hoop gedoe met het uwv zit te wachten?

Gewoon even wachten dus, in principe hadden ze je afgelopen woensdag al uitsluitsel moeten geven omdat ze dat belooft hadden, dus dan maken die paar dagen van jou kant ook niet meer uit.

Ik vind trouwens als je ergens op een nieuwe baan solliciteert dat je het dan wel gewoon moet zeggen, maar deze situatie is anders.

Succes ermee!

Groetjes MB2005.

Share This Page