geen zoetigheden meer.

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Hippo89, Jul 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Andere opties op brood tartex, gekookt ei, banaan, vegetarisch beleg, notenpasta of calvé pindakaas (daar zit geen suiker in en vind ik dus hartig beleg.

Bestaat er tegenwoordig geen schoolmelk meer? En misschien eens bij school informeren of ze anders pakken melk/karnemelk in kunnen kopen en bekers.

Bij de action heb je kleine koeltasjes en (kleine) koelelementen. Andere optie is plast ijsklontjes en deze in een beker melk doen.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hier volgend schooljaar ook continurooster

ga een klein koeltasje kopen met koelelementen (vooral bij warm weer)

hier staat in schoolgids 10 uur fruit maar wordt niet nageleefd
    laatst had ik bij beide dochters een pannekoek als lunch er in gedaan bij 1 mocht he wel en andere niet nou pech hoor doe het gewoon

3. Dustin

Dustin Actief lid

Jun 4, 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    hier moeten de kinderen op school ook gezond eten. maar over een boterham met appelstroop word echt niet moeilijk gedaan.

snoep, koek en frisdrank mogen ze niet opeten/drinken

maar onze dochter is ook een moeilijke. zij wil alleen boterhammen eten die koud zijn dus hebben we voor haar een frozzypack gekocht. we leggen elke avond de deksel in de vriezer en in de ochtend geef ik de broodtrommel mee en haar eten blijft lekker koel. misschien is dit ook iets voor jou zoon?

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

meteen even opgezocht ziet er heel handig uit ! en als ik dubbel op doe, dus en zo'n lunchbox met koel element en drinken in een thermoskan +ijsblokjes en dan ook nog eens in een koeltasje.... zou het toch haalbaar moeten zijn om de lunch nog aardig koel te halen

ik ga het dit ook bestellen, en dan eens uitproberen hoeveel uur het houd ;)

5. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Oei oei oei, wat een onkunde.

Dat een school überhaupt dreigt met schorsing zou voor mij reden zijn meteen over te stappen naar een andere school. Wat een idioterie.

Als je er wel in mee wilt gaan:

- Notenpasta en goede pindakaas
    - Avocado
    - Banaan
    - Ei
    - Hummus
    - Kommer en tomaat
    - Kaas
    - Geitenkaas

Verder wat losse dingen zoals gedroogd fruit, noten, rauwkost, fruit, gekookt ei, augurk.

In vleeswaren zit suiker, leg dat maar eens uit aan school :p Vleeswaren zijn bijna de meest ongezonde keuze om te maken trouwens.

Maar nogmaals, ik zou me dit niet laten voorschrijven. Het stopt voor mij echt bij het verplichten van fruit of groente als tussendoortje (dat vind ik echt goed) en het verbieden van koek, snoep, chips, gezoete drank.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Misschien was het niet duidelijk, maar de opvoudbare koeltasjes van pack it, daarbij heb je geen koelelement nodig, die gooi je opgevouwen in de vriezer en dan is het tasje zelf het koelelement. Aangezien je met je vriezerruimte zit ;).
    Pack It koeltas lunchtas 8 liter | Blokker

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

nou we lopen momenteel tegen de lamp op school en staan een beetje met onze rug tegen de muur, onze dochter gaat naar groep 3, maar het advies was groep 2 over te doen, ik heb zelf dyscalcullie, en mijn dochter blijkt ook geen rekenwonder te wezen, nu raakt zij helemaal van slag bij cijfers boven de 15, ze herkent wel letters, maar bij woorden maken slaat ze letters over.. ze leest bijv mmmm aaaaa nnnnn en wat staat er dan.... ehm aan ? ja maar je vergeet de mmmm

korte woordjes zonder dubbele letters aa oo oe ie leest ze goed weg ( dik mik sik prik snik pom )

haar zelfvertrouwen zit onder het vriespunt, maar zelf heeft ze de juffen aangegeven helemaal klaar te zijn voor groep 2 en echt groep 2 niet over wil doen, ook aan ons zegt ik kan het echt wel! wij weten dat ze het moeilijk gaat krijgen maar we weten ook dat ze met voldoende begeleiding van ouder en school heel ver kan komen. omdat het nogal rauw op ons dak kwam vallen heeft school een interne en externe begeleider erbij gehaald en een orthopedagoog, ze hebben verschillende testjes gedaan en hoewel ze inderdaad wat achterloopt is het vooral haar zelfvertrouwen, in de groep kent ze bijvoorbeeld maar 9 letters terwijl als ze alleen is of met een kleiner groepje kent ze er 18. de orthopedagoog gaf dus aan dat ze best naar groep 3 als zij de juiste begeleiding krijgt van de juf.

nu bleek dat ze in de klas kwam bij 34 leerlingen waardoor school zei, oke als je klassen kleiner waren dat mocht ze over maar nu de klassen groot zijn denken wij toch dat het beter is dat ze in groep 2 blijft.

wij waren al in de veronderstelling dat ze haar zouden begeleiding in groep 3 en dat kon nu allemaal niet meer, maar wij hebben er nu alsnog voor gekozen haar naar groep 3 te doen, het grootste euvel was zelfvertrouwen het te goed willen doen of juist niet goed durven doen omdat ze bang is dat het fout gaat en iedereen haar uitlacht.

de klassen worden 5 dagdelen per week door de helft gesplitst en meegenomen door een extra juf.

wij hebben besloten spelletjes te komen van zwijssen en boekjes van veilig leren lezen om zo spelender wijs onze dochter een start te geven
    school ging akkoord met de "afspraken" ( over naar groep 3, mee doen in de kleinste groep en waar nodig extra begeleiding van zowel ouder als kind) krijg ik om 15.15 een brief mee

de ouders van hippo hebben besloten hippo dochter toch over te doen naar groep 3 terwijl het advies van school groep 2 is. ouders hebben ondanks dit advies toch anders gekozen zij zien de dingen anders en willen graag dat hippo dochter haar schoolloopbaan een vervolg gaat geven in groep 3
    hippodochter zal het moeilijk krijgen in groep 3 en wij houden hippo dochter goed in de gaten of er niet teveel gevraagd word van haar en kijken dan naar oplossingen.

opzich natuurlijk goed dat ze het in de gaten houden, dit was mijn plan zelf ook, maar ik krijg er een beetje een naar gevoel van alsof ik zelf even besloten heb haar gewoon naar groep 3 te doen en haar te overvragen en haar push om groep 3 te doen ofzo, voel me er gewoon misselijk van en twijfel weer of ik wel het juiste besluit voor haar :( en de afgelopen maand hebben we vaak gedacht of dit dan wel de juiste school is voor haar als ze iemand laten zitten omdat ze zelf niet in de mogelijkheid zijn om iemand het juiste onderwijs te bieden.

maargoed dat gaat natuurlijk helemaal niet over het koel houden van eten maar ben het wel eventjes weer kwijt ;):);)

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

dat was inderdaad niet helemaal duidelijk, zit er inderdaad ook heel handig uit, en dat is een 8 liter lunchtas zie ik... hoe klein kunnen die opgevouwen worden dan ?

9. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Snap dat je het even kwijt wilt, kan me voorstellen dat je je even machteloos voelt.

Misschien kunnen de juffen hier op het forum je wat verder helpen hiermee? Apart topic aanmaken misschien? Lijkt me dusdanig belangrijk om hierin e juiste weg te kiezen.

Heb je mogelijkheden om een andere school te kiezen? Deze klinkt erg star en weinig meedenkend. Moeilijk zeg!

10. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Is toch van de gekke dat school bepaalt wat je kind eet!?!

11. Veera

Veera Niet meer actief

Ik heb geen reacties gelezen maar daar zou ik echt niet in meegaan. Wat gezond is verschillen de meningen over, daar heeft een school zich totaal niet mee te bemoeien

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Wij waren heel tevreden over deze school, onze zoon loopt ver boven het gemiddelde met rekenen lezen schrijven, en hij kreeg extra werkjes en moeilijkere taken om hem gemotiveerd te houden, we waren er echt over te spreken, maar nu onze dochter meer nodig heeft op gebied van net wat extra uitleg dan is het teveel moeite, dat vind ik jammer.

Maar een andere school speelt sinds het vorige maand zo rauw op ons dak gekomen zeker door ons gedachten.

De klassen gaan 5 dagdelen gesplitst worden dus we willen even aankijken hoe school daarmee omgaat ( ze krijgt in groep 3 een andere juf dan onze zoon nu heeft en een andere juf dan ze nu in groep 2 heeft ) en willen met die juf na de vakantie plannen maken en hopelijk staan ze daar voor open.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Dat is duidelijk ;)

Aan de ene kant denk ik precies het zelfde, aan de andere kant wil ik ook niet de ouder zijn die haar zin door drijft en waarvan de leraren elkaar bij aanspreken " goh heb je al gehoord wat de moeder van die en die doet " wat een zeur " ik wil zoveel mogelijk mee gaan in de regels van de school

Geen koekjes meer vind ik geen probleem, appelstroop een wat groter probleem en ik zat vooral met de koeling in mijn maag maar daar heb ik een aantal goede tips voor gekregen die ik zeker ga uitproberen

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Opgevouwen is het een beetje formaat kleine handtas, vergelijkbaar met een klein koelelement, maar als het goed is, koelt hij de hele dag. Ik had hem gekocht voor gekolfde melk en dan later voor picknick of lunch oid, maar nog niet uitgebreid getest aangezien dochter een flesweigeraar bleek ;), dus als het niet nodig is, kolfde/kolf ik niet. Hij ligt hier wel in de vriezer en we hebben ook maar 3 lades. 8 liter is trouwens erg optimistisch, ik vraag me af of je er meer dan 4 in krijgt. Wel een mooi formaat voor een lunch en hij is er in leuke printjes.

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Thnx !!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Die plastic ijsklontjes werken goed, volgens mijn jongste is haar melk altijd koud ;)

Ik denk eerlijk gezegd over dat schorsen dat dat is als je je kind frisdrank en marsen enzo meegeeft. Of dat hoop ik eigenlijk ;)

Hier zou ik willen dat de school gezond eten wat meer stimuleert. Ik geef mijn kinderen verantwoord eten mee, maar de oudste ruilt tijdens de overblijf en eet dus ook kitkat en kauwgomballen na haar maiswafels ;)
    En de jongste piepte wel eens dat ze ook een liga of chocoladekoek mee naar school wilde in plaats van fruit. Nu gelukkig niet meer, ze wil zelfs graag gezond eten mee ;). Oudste vindt snoepen wel prima dus ruilt graag, snap ik ook wel. Ze zegt wel dat het volgend jaar niet meer mag. Prima maar wel vaag waarom het nu wel mag?
    En een keer bij optredens mochten ze geen fruit en drinken mee, maar kregen ze ranja en een snoepje.

Maar goed, wil geen zeur zijn dus ik voed ze hier thuis dan wel gezond op verder ;)

17. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Oké deze school neemt het echt iets te serieus zeg....
    Ik zou echt geen smeerworst op brood doen.

Hier mag snoep en ongezonde zooi ook niet mee, maar kom op appelstroop of kokosbrood oid op je brood is toch geen misdaad?!

Kijk voor de zekerheid op de site van Campina of ze niet gewoon schoolmelk leveren op jullie school. Op de school van onze dochter staat in ieder geval de melk dus gewoon koud voor de lunch! Vind ik zelf een prettig idee.

18. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Petje af, Hippo, dat je de zaken nog zo genuanceerd bekijkt en oplossingen zoekt ipv af te geven op school. Wat een lastige situatie ook met je dochter, heel naar hoe dat is verwoord. Het zal voor het dossier zijn, maar ik vind dit wel een schending van vertrouwen, dat had beter ingeleid en begeleid moeten worden, vind ik. Volgens mij is communicatie regelmatig een vebeterpunt op scholen, jammer is dat.

Goede tips verder in dit topic!

19. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    poeh zeg!
    dat school aangeeft dat kinderen geen marsen en frisdrank mee mogen nemen snap ik helemaal, maar dat ze ook nog gaan bepalen wat jouw kind op zijn boterhammetje mag vind ik wel erg ver gaan.
    en dat als het beleg niet 'goedgekeurd' wordt het kind niet mag eten vind ik echt belachelijk.
    hier dan geen continurooster maar gelukkig is onze school niet zo streng als het om het eten van de kinderen gaat.
    hier hebben ze 1 dag per week fruitdag waarbij de kinderen in de pauze alleen fruit mogen eten.
    ben benieuwd wat de school met je vragen en zorgen doet

20. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Als je zijn fles voor de helft vult en dan de avond van te voren in de vriezer zet. Dan bevriest dat deel. Volgende morgen vul je hem verder bij met koud water. Dan kan hij er wel al uit drinken, maar werkt het ook als koelelement.

Ik weet niet of je al eens een boterham op hebt waar al een paar uur geleden gestampte muisjes is gedaan? Dat is ook vies geworden.

Maar ik snap je wel. Mijn kinderen houden ook niet van vleeswaren. Hier gaat er heel veel pasta en hagelslag doorheen. Als ze dat niet meer mogen eten hebben we echt een probleem hier.
    Een gebakken ei is ook lekker op brood.
    Ik zou een koeltasje kopen voor hem en thermosflessen voor zijn drinken.

Share This Page