hoi dames ik ben nu 18 weken zwanger en heb een klein buikje.. ik heb mijn placenta aan de voorkant en ik voel mijn kindje nu ook nog niet.. ik voel eigenlijk helemaal niks.. :S misschien maak ik mezelf gek hoor maar ik zit heletijd te denken zou het nog wel goed zijn? zou mijn kindje nog in leven zijn? ik weet dat ik niet zo moet denken maar ik voel gewoon niks.. en ben steeds zo onzeker nu is mijn vraag is dit normaal? en herkennen jullie dit? alvast bedankt
Hoi Asmama, Die onzekerheid hoort er zeker bij hoor! Ik voel mijn kindje al heel lang, maar als ik zo rondom mij hoor is dit heel vroeg. Ben nu zelf 19,5 week en als ik een dag mijn kindje wat minder voel ben ik ook heel onzeker.. Zou het nog wel leven? Zou... ? Zou... ? Jij bent nu 18 weken en het is heel normaal als je je kindje pas voelt rond de 18e-22e week hoor! Een kennis van mij groeide tot 20 weken helemaal niet! Ze had helemaal geen buik en voelde tot die tijd ook helemaal niets! Dus het is echt niet uitzonderlijk. Blijf je je onzeker voelen, bel dan even je VK.. Sterkte hoor!
@asmama het is heel vervelend maar heel normaal hoe je je voelt, ik had ook een inimini-buikje, begon pas na ca. 22 weken echt te groeien, en dat je je kindje nog niet voelt is ook normaal, zeker bij de 1e is dat vaak pas vanaf +/- 20 weken (en misschien wel eerder maar je herkent het ook niet altijd) hopelijk kan je toch genieten van je zwangerschap en je zal binnenkort ook een 20 weken echo hebben..?
hi, ik heb ook placenta aan de voorkant en nog niet echt een buikje... maar sinds deze week voel ik de kleine meid toch echt... dus nog even geduld hebben en ik hoop voor je dat het niet zo lang duurt als het bij mij het geval was...
Zelf ben ik vandaag 22 weken en ik voel de baby nog maar sinds een paar dagen. Mijn placenta ligt achter en hoog volgens de echo. Mijn buik is ook pas met 19 weken echt een zwangerschapsbuikje beginnen worden. Voor die tijd zou je gewoon gezegd hebben dat ik terug aangekomen was wat ik vorige zomer-herfst ben afgevallen (qua figuur dan).
Hier precies hetzelfde. Het duurde best lang voordat ik een beetje een buik kreeg en mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Ik voelde de baby bewegen met 20 weken. Tot die tijd was ik ook geregeld onzeker; je ziet nog niks, je voelt nog niks en dan ga je je allerlei dingen in je hoofd halen. Nog eventjes en dan ga je de baby voelen.... Het is nu ff een lastige periode die je doormoet, maar als je de baby straks voelt dan word je minder onzeker hoor!
Ik had daar ook erg last van. Omdat er bij mij ook nog eens een lange tijd tussen de afspraken zat begon ik steeds meer te twijfelen. Iedereen zei dat het vast wel goed zat, maar ik had echt zo iets van hoe kan je dat nou weten als ik al weken geen controle hebt gehad en de volgende nog weken duurt. Uiteindelijk heb ik een tussen afspraak gemaakt bij mijn gynaecoloog en dat heeft mijn onzekerheid aardig geminderd.