geen zuivel meer

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by p1982, Dec 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

vandaag te horen gekregen dat onze oudste dochter van net 6 jaar in ieder geval voor 3 maanden geen zuivel meer mag

ze willen gaan testen of ze hierdoor minder buikpijn en hoofdpijn heeft.

ze moet ook proantibiotica gaan nemen omdat ze dit teveel heeft gehad in haar 6 jaar

welke kinderen hebben ook geen zuivel en hoe gaat dit

2. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

Nov 13, 2013
    2,268
    208
    63
    Female
    Utrecht
    Ik snap je vraag niet helemaal, er gaat niks veranderen in die 3 maanden lijkt mij.
    Ze drinkt geen zuivel meer, genoeg kinderen die het niet drinken, je merkt er niks van..

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Mijn dochter heeft een aantal maanden zuivel, gluten-, kippenei vrij moeten eten.
    Ze had absoluut minder buikpijn.
    Klinkt alsof haar darmen geirriteerd zijn van de antibiotica. Ik zou voor n langere periode dan 3 maanden gaan maar grote kans dat ze zich beter gaat voelen.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Dit kan echt wel hoor. Wanneer ik stopte met zuivel voelde ik me veel beter na een week! Mijn kinderen krijgen weinig zuivel!

Sterkte, hoop dat het snel beter gaat.

5. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Ik denk dat ze doelde op de vraag hoe dat dan gaat, geen zuivel eten/drinken.

Eigenlijk hetzelfde als met een KMA vrij dieet (of hoeft het niet zover te gaan?)

6. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Geen melk, yogho, vla, yoghurt en zo. Verder toch wel gewoon alles eten? Lijkt me goed te doen. Of zie ik iets over het hoofd?
    Ik zou gaan voor thee en vruchtensap bij het ontbijt en lunch.
    Of de soyavariant melk en yoghurt kiezen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Moet je echt strikt zuivel vrij dus ook brood zonder brood verbeteraar en echt alles melk vrij (taxi frisdrank zit BV ook zuivel in)

Wij hebben jaren lang de kinderen koemelk vrij gehad, als toetje aten ze bijv appelmoes, fruit, water ijs, sorbet ijs, zelfgemaakte toetjes, ga naar de natuur winkel. Vervang niet alles klakkeloos door soya. Zoek iets om je boter te vervangen, zoek zuivel vrij brood beleg - in supermarkt worst zit vaak melk. Het is heel goed te doen maar je moet wel heel strikt elk etiket lezen. En niet klagen over "oh dit mag je ook al niet" maar positief benoemen "hier gaat je buikpijn door weg"

Bijv stroopwafels van zonnatura, fruit wafels geloof ik, zijn erg lekker. Gebruik kokosolie om in te bakken, ga langs de natuur winkel voor alternatieven. Mijn kids drinken geen zuivel, wel haver en rijstemelk, maar ze eten wel aangezuurde producten als yoghurt en kwark. Dat verdragen ze -inmiddels- wel.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ohja, en als stel regel kan je wel zeggen dat alles wat voor verpakt en voor kinderen is qua koeken, niet meer kan. Maak het jezelf gemakkelijk en ga bij de Ah winkelen. Fijne etiketten. Ben je het gewend de etiketten te lezen dan doe je het automatisch overal. Ik lees elk etiket van wat ik koop (maar 95% is vers en hoef ik dus niet te lezen... Alleen van de verpakte dingen)

BV wereld gerechten mocht je dat gebruiken, grijp de kans aan om voor de gezondheid van je hele gezin, zelf puur te gaan koken!

9. p1982

p1982 Niet meer actief

we moeten eerst voor 3 maanden kijken en als het werkt dan voor langere tijd

ze eet smorgens geen brood en kwark dus dat zal een probleem worden

maar hebben een winkel gevonden die allemaal spullen zonder zuivel verkoopt, wel duurder als normaal maar dat hebben we er voor over.

we gaan zelf ook met haar meedoen, want anders wordt het wel erg zwaar

nu alleen kijken hoe met etiketten lezen in de winkels want in bepaalde dingen zit ook zuivel

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ja je moet echt alle etiketten lezen. Vandaar m'n tip; bij de Ah is het echt makkelijker die hebben een melk vrij logo. Trap niet in lactose vrij want dat is niet koemelk vrij. Wat ontbijt ze dan als ze geen brood of kwark eet? Ik vind het zelf weinig moeite om melk vrij te eten we eten al 5 jaar bijna zuivel vrij behalve m'n capuchino en nu heel soms yoghurt maar eens je gewend bent d'r etiketten te lezen... Fijn dat jullie meedoen!

11. p1982

p1982 Niet meer actief

Suus nog tips waar ik op moet Letten met de etiketten en logo's

Ze krijgt cracker maar smorgens zou t niet weten anders
    Ze ontbeet met kwark maar mag dus niet meer

Vd week lijstjes maken voor school en bso wat wel en niet mag

12. p1982

p1982 Niet meer actief

Suus je mag me ook pb sturen met tips en trucs

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Er is ook soya yoghurt. Of Brinta met plantaardige melk, havermout pap. Mag geiten melk wel? Want de grotere supermarkt heeft ook geiten melk, en kaas. Ik probeer even vanaf de laptop te reageren op andere tips.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Heb je m'n mega lange pb ontvangen?

15. p1982

p1982 Niet meer actief

Ja heb t ontvangen Dank je

Hier kan ik wat mee

16. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

Feb 11, 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Mijn zoon heeft koemelkallergie en mijn dochter heeft en koemelk intolerantie. Dat betekent dat wij nu 5 jaar koemelk vrij koken en kopen :D, Ik heb ook goede ervaringen met de jumbo. Vind het een fijnere winkel dan de AH, maar hier wordt net zo duidelijk aangegeven wat de ingrediënten zijn.
    Als je melk volledig wilt weren moet je ook letten op wei(poeder) en melkzuur en lactose.
    Inderdaad is het niet koemelkvrij als er staat lactosevrij.

Er is gewoon melkvrije smeerboter te vinden. Meestal staat erop plantaardig. Zelfde geldt voor bakboter of vloeibare boter
    .De voorverpakte schoolkoekjes prinsessen met aardbei zijn de enige voorverpakte koekjes die zoon mag hebben. Wel sommige ontbijtkoekrepen. Wij gebruiken als ontbijt de yoghurt van alpro soya.Goed te eten en te drinken. Brood moet je ook even controleren. Oh ja, de Indische cake die bij de koekjes in het schap ligt is ook melkvrij. Handig als je een keer iets lekkers wilt geven of bij verjaardagen.
    Verder even opletten met hartig broodbeleg. In sommige worst en ham zit melk, maar niet in allemaal. Mijn zoon eet graag jam, pure chocopasta of pure hagelslag op brood. Maar ook smeerworst, boterhamworst of salami.

Je wordt er vanzelf handig in, maar naar een aparte winkel gaan zou ik niet doen. Je bent melkvrij wel iets meer kwijt, maar het hoeft geen kapitalen te kosten!

17. p1982

p1982 Niet meer actief

we zijn gisteren begonnen en letten goed op

bedankt voor de tips van jumbo

18. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,385
    858
    113
    home sweet home
    Hier ook een dochter die volledig melkvrij eet. Sinds dien geen buikpijn meer en ook de vermoeidheid verdwenen. Let op met alles vervangen door soja omdat je hier ook een allergie voor op kan bouwen.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Hoe gaat net nu na 3 weken?

Share This Page