Hallo dames, Lisa is bijna 11 maanden en ik ben BV aan het afbouwen en probeer toch op 500 cc er dag uitkomen maar het probleem is dat mevrouw is niet echt gecharmeerd van zuivel! Moedermelk - graag, maar yoghurt, karnemelk, vla geeft ze gewoon terug of na een paar slokjes gewoon wegduwd. Met een lepeltje lukt het nog 30-40 cc naar binnen werken maar dan is het echt schluss. Wat te doen??? Diksap (eigenlijk water + een heel klein beetje diksap) in tegendeel vindt ze heerlijk. Water en kruidentee drinkt ze ook af en toe. We geven trouwens een open bekertje want fles weigert ze altijd. Onze schema is nu: 7:30 bv 9:30 fruit 12:30 1,5-2 boterhammen met een bekertje (zo'n 150 cc) diksap 14:30 bv (straks wil ik hem afbouwen naar yoghurt maar tja...) 17:30 yoghurt/karnemelk of als ze niet wilt, een druk appeltje + sapje 18:45 avondeten + een danoontje of vla als toetje 20:00 bv voor het slapengaan
Nee, koemelk wil ik niet te snel geven ivm mogelijke allergien. Maar als er geen andere keuze is, misschien toch wel. Opvolgmelk lust mevrouw trouwens ook niet...
Is er een allergiekans in je familie? Ik ken gevallen waar kinderen naast de borst instinctief zuivel weigerden i.v.m. een lichte overgevoeligheid of allergie. 500cc zuivel op een dag is best veel hoor. Met 10 maanden is in principe 365cc per dag al voldoende, met 2 of 3 borsten op een dag heb je daarnaast eigenlijk geen zuivel nodig. Als ze echt zo'n tegenzin heeft dan zou je kunnen overwegen om gewoon nog wat langer met de borst door te gaan en het na haar verjaardag opnieuw rustigaan met zuivel te proberen.
Lijkt me een keurig schema! Als ze echt een notoire yoghurt-weigeraar is, misschien geiten- of sojamelk geven voordat je overstapt op volle koemelk?