Hoge bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door novmama, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Gister moest ik voor controle naar de verloskundige.. Normaal wandel ik daar 5 a 10 minuten weer naar buiten gister dus niet :( .. Mijn bloeddruk was te hoog 130/90 en bij alle vorige controle's is die 110/60 (65) geweest... Nu moet ik vrijdag terug komen en dan gaan ze mijn bloeddruk weer controleren ... En hopen dat ie natuurlijk lager is ... Anders word ik opgenomen in het ziekenhuis... :(

Nou was mijn vraag heeft iemand anders dit ook meegemaakt en was je bloeddruk 2/3 dagen ook lager ?

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Mijn bloeddruk was in eens ook heel hoog en is daarna behoorlijk gaan schommelen.
    Doe in ieder geval goed rustig aan, probeer voor rust te houden!

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ik ging in een week tijd ook ineens van 110/70 naar 140/90. Dat was dus ook even schrikken. Een paar dagen later was ie 110/85, de verloskundige zei dat ik eerst maar eens met verlof moest gaan en dat het heel veel voorkomt rond deze periode zonder dat het direct alarmerend hoeft te zijn. Maar goed, spannend is het wel hè... Sterkte en doe 't rustig aan!

4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik ben nu al 1,5 week thuis ... En het nergens puf voor doe al heel weinig en t liefst slaap ik .. Ook begint het binnen aardig te rommelen harde buiken en krampen en dat dus terwijl ik amper wat doe :rolleyes: ... Naja meer dan afwachten kan ik niet doen ;)

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik kreeg ook last van een hoge bloeddruk. Was toen iets van 38 weken en een paar dagen. Kreeg erge last van hoofdpijn en de VK is toen geweest. Bloeddruk gemeten die was toen 120/100 dus naar het ziekenhuis. Daar nog een paar keer gemeten en het hoogste was hij toen 140/125 mocht niet meer naar huis en de bevalling is toen ook ingeleid.

Veel succes

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik bleek al tijden een hogere bloeddruk te hebben bij de zwangerschap van sam en ineens werd het een stuk hoger. Helaas daalde dit dus niet meer. En bij mij bleek het pe/hellp te zijn.

Bij de tweede zwangerschap ook al snel een verhoogde bloeddruk die vervolgens ook opeens nog veel hoger werd en helaas wederom niet meer daalde. (Ik zat al op maximale medicatie) Nu echter ben ik bevallen voor ik echt ziek had kunnen worden.

En je wordt niet zomaar opgenomen in het ziekenhuis. Eerst krijg je uitgebreid onderzoek met een langdurige bloeddruk meting (bijvoorbeeld min 30min) en CTG, Echo, bloedtesten. Pas als er echt niets aan te doen valt wordt je opgenomen. (of je wordt ter observatie voor even opgenomen en dan beginnen ze vaak met medicatie als het nodig blijkt)

Groetjes Daphne

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik zat vandeweek weer op 150/90 dus ook de onderdruk weer te hoog.
    maar geen eiwitten in de urine 10 min later weeer meten was onderdruk 85
    ik vind t zenuwslopend die bloeddruk meter waarom kan ik niet uitleggen maar heb altijd zweet in mijn handen ervan.

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    een onderdruk van 90 houden ze wel goed in de gaten maar daarvoor hoef je nog niet t ziekenhuis in hoor.
    had je eiwitten in je urine?

9. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Als die vrijdag nog zo is moet ik wel naar het ziekenhuis ... Omdat ik normaal een vele lagere bloeddruk heb.. Ook is het al een tijdje aan het rommelen krampjes en harde buiken enzo... Er zijn geen eiwitten gevonden die kunnen ook pas 2 weken later in de urine worden gevonden...

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ik had op het hoogst een onderdruk van 95 en ben daarom wel ingeleid. Ik had namelijk normaal een veel lagere onderdruk omdat ze toch bang waren voor zwangerschapsvergiftiging. Ik had alleen een spoortje eiwitten in mn urine, dus niet iets heel ernstigs.
    Na de bevalling moest ik nog twee dagen in het ziekenhuis blijven omdat ze mijn bloeddruk in de gaten wilde houden.
    Het is dus niet zo makkelijk te zeggen dat je daarom niet het ziekenhuis in hoeft, want het ligt ook veel aan welke bloeddruk je normaal hebt.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Waarom kunnen ze die pas 2 weken later vinden. Bij mij ging dat a la minute. Gewoon stripje erin en ze konden zien of er eiwitten in mn urine zaten.

12. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Eiwitten hoeven nog niet direct in urine te zien zijn... Dat ze zeg maar later komen dinsdag zat er geen eiwitten in mijn urine maar vrijdag misschien wel..

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dat klopt niet Novmama, ik denk dat ze dan bedoelen dat je vrijdag weer opnieuw urine moet inleveren.
    Ik heb er helaas veel ervaring mee, ik moest op een gegeven moment bijna elke dag urine inleveren om te testen op eiwitten..

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    130/90 mag toch gewoon, zolang de onderdruk maar niet BOVEN die 90 komt. 130/90 is een iets verhoogde bloeddruk, maar niet té hoog :) Maak je maar niet druk, komt vast goej!

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ik denk inderdaad ook dat ze bedoelen dat je vrijdag opnieuw urine moet inleveren. Bij mij werd het heel veel getest maar ik moest telkens nieuwe urine meenemen en die werd ter plaatse getest en daarna ook weggegooid. Ze hebben nog nooit een test herhaald met urine die een paar dagen oud was.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Devilschase, als je normaal een onderdruk van 80 hebt dan is een onderdruk van 90 niet echt te hoog.
    Maar als je normaal een onderdruk hebt van 60 (zoals ik) dan is 90 dus wel al veel te hoog!

En inderdaad je moet vrijdag (morgen al) weer opnnieuw een plasje inleveren.

En Mirell, klinkt als wittejassenhogebloeddruk. Dus als je naar de controle moet dat je bloeddruk stijgt. Daarom is ook vaak die tweede controle.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn bloeddruk is gemiddeld 120/80, maar schommelt heel erg. Het is een momentopname, 5 minuten later kan hij al weer heel anders zijn. Vraag anders of je een bloeddrukmeter kan lenen en het gedurende een dag ieder half uur kan meten, dan krijg je pas een redelijk beeld.

Ze spreken van een hoge bloeddruk als de onderwaarde 90 of hoger is of de bovenwaarde 140 of hoger.

Ik vind het eerlijk gezegd bij jou dus nogal meevallen, voor hetzelfde geld is ie straks weer normaal. ;)

18. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    hihi... Jullie zeggen dat een onderdruk van 90 "nomraal" is terwijl de verloskundige zegt dat dit veelste hoog is ;) .. Naja maar goed.. Normaal is mijn onderdruk dus 60/65 en daar vergelijkt de vk het mee...

Dat de eiwitten niet direct zichtbaar is in de urine bedoel ik juist dat die een paar dagen wel zichtbaar zijn in natuurlijk de urine van die dag! ...

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    veelste hoog? me vriendin werd pas opgenomen in het zh met 160 over 110. De bloeddruk is verhoogd als de bovendruk groter is dan 140 mm Hg, of als de onderdruk hoger is dan 90 mm Hg

Rond de 120/80: optimale bloeddruk (voor volwassenen)
    Minder dan 140/90: normale bloeddruk
    Meer dan 160/95: hypertensie/ hoge bloeddruk

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Devilschase, op zich heb je gelijk, alleen is een bloeddruk van 120/80 in de zwangerschap niet optimaal. Als je zwanger bent hoort de onderdruk lager te zijn, ik geloof rond de 65 ofzo.

Deel Deze Pagina