Beste verloskundige, Gisterochtend merkte ik op dat ik in de ochtend echt hele dikke klodders groen/gelige afscheiding had. Het was heel dik en slijmerig (niet met stukjes of korrelig). Het rook normaal en ik had geen jeukklachten. De rest van de dag was de afscheiding weer normaal en ook in mijn onderbroek was er geen extra afscheiding te bekennen. Vanochtend had ik echter weer hetzelfde. Ook hele groenig/gelige afscheiding. Na een paar uur voelde ik ook een natte plek in mijn onderbroek, hierin was toen ook wat afscheiding terecht gekomen. Dit leek meer gelig dan groen. Ik heb verder geen jeuk en het ruikt ook normaal. Mijn huisarts zegt zonder te kijken of wat dan ook: "Tsja, je bent zwanger..." Als ik doorzeur kan ik wel een zalfje krijgen voor schimmel (heb hier wel vaker last van, alleen heb ik dan ook altijd heel veel jeuk). Maar kan hier nu sprake zijn van een schimmelinfectie? Kan het ook een bacterie zijn (dat is gevaarlijker toch?) en wat moet ik hier nu verder mee doen?
hoi ik vind groen/geel meer bij een bact infectie passen, dat kan niet zoveel kwaad omdat de baarmoedermond dicht zit. Maar wel goed om te behandelen, ik zou toch even laten kijken bij je huisarts, misschien heb je een medicijn nodig. Mirjam
Ik ben vanochtend bij de huisarts geweest, mocht dan toch langs komen, ze zei: kijk het nog maar even aan. Ze heeft niet gekeken ernaar. Toen ik aangaf woensdag voor 1,5 week op vakantie te gaan zei ze: bel dan woensdagochtend nog even terug, als de klachten dan nog zo zijn krijg je zalf voor schimmel mee op vakantie. Voel me echt enorm afgescheept. Woensdag heb ik ook nog de 20 weken echo en een afspraak bij de gyn. Kan ik het bij haar nog voorleggen en kan zij eventueel iets voor mij betekenen hierin?
Hoi, De gyn kan dit ook wel beoordelen, dus vraag het daar dan maar even of ze er naar wil kijken. Groet evelien