vandaag voor controle geweest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieverdjuh, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ik moest vandaag terug voor controle terug naar t ziekenhuis.
    Ik heb maandag in t ziekenhuis moeten slapen omdat ik weeen en 1cm onstluiting heb.
    Nou gingen ze vandaag weer kijken of de ontsluiting was gevorderd maar het was er nog steeds 1.
    Ook ligt ons kleine meisje al helemaal ingedaald en heel erg diep.
    Ik vertelde wel dat ik nog pijn had en harde buiken en dat was ook te voelen zei de zuster.
    En ze hadden ook de ctg scans bekeken en daar waren de weeen heftig op.
    De zuster vondt t ook raar dat ze me dinsdag weer naar huis hebben gestuurdt.
    Maar ik moet zeggen dat ik me vandaag heel goed voel en weinig pijn of last van harde buiken heb.
    Maar de zuster zei dat wil niks zeggen.
    Nu moet ik over een weekje terug komen, maar hij denkt dat t niet nodig is want de zuster denkt dat ik t weekend ga bevallen, of ze geeft me minstens nog 1 week.
    Ik was zo blij om dit te horen.
    Ik zie wel wanneer t gebeurt maar vindt t toch spannend.!
    Moet ik de zuster nou geloven, ze zal t niet zomaar zeggen denk ik.

Groetjes

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    spannend.
    als je gaat bevallen heel veel succes.

3. Niet meer actief

zijn de vliezen al gebroken ? Nee toch... want dan kan het nog wel op zich laten wachten hoor. Mijn tante heeft ook bij haar 1e kindje 3 weken met 3 cm gelopen, en ze werd ook naar huis gestuurd... en ze is toen gewoon met 39 weken bevallen.

Dus wellicht is dat bij jou ook wel het geval....

4. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    De vliezen hoefen niet al te breken zei de zuster, ze kunnen t ook zelf breken!
    En omdat mijn kindje al helemaal ingedaald ligt en erg laag ligt hoeft t niet lang meer te duren zei ze.
    Ik zie t wel wanneer t gebeurt maar ben toch benieuwd want ik denk niet dat ze zomaar zoiets zeggen.

5. Niet meer actief

nee dat lijkt mij ook niet. Mijn zus is ook opgenomen met 33 weken.... en toen had ze 2,5 cm ongeveer.. ze hebben het gerekt tot 34 weken.. en ze geloofde me zus niet dat ze weeen had.. een psych wilde ze al sturen naar haar om in te praten dat ze geen weeen had.. mijn zus zo nu kun je kijken hoeveel cm ik ontsluiting heb.. anders ga ik weg hier... en ja nog geen half uur later werd mijn nichtje geboren... De artsen kunnen zo iets niet voorspellen.

Het liefst wil je dat de kleine nog even blijft zitten... de enige remidie is op het moment denk ik veel rust nemen... maar als het wilt komen....... dan komt het toch wel... wel spannend hoor... ik hou je in de gaten ok ;)

Groetjes

6. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Is goed meid, dus de vliezen hoefen niet altijd eerst te breken toch? dat kan ook later toch als je meer ontsluiting heb enzo?
    Want je hoort vaak dat de vliezen worden gebroken in t ziekenhuis.

7. Niet meer actief

Klopt, bij mijn zus hebben ze dat dus ook uiteindelijk gedaan.. toen ze zagen dat ze al 9 cm had hahahaha... en toen werd kleine Nikki 20 min later gelijk geboren..... dus dat kan altijd... maar als het kindje nu nog gewoon zelf gemakkelijk ligt in je buikje ... ok is wel helemaal ingedaald... maar met haar gaat het helemaal goed zeg maar.. waarom zouden ze dan de vliezen gaan breken? En als de 1cm zo blijft...... dan zou ik zeggen laat de natuur zijn gang gaan.. of je moet nu al wel hele tijd weeen hebben.. dat is minder dan natuurlijk. .. mijn zus heeft 1 week lang weeen gehad..... en dan ben je op een gegeven moment ook wel kapot hoor...

8. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ze gaan me vliezen niet breken maar de zuster zei dat t niet lang meer duurt voordat ons kleine meisje wordt geboren, dit vertelde ze mij na t voelen in de vagina voor ontsluiting....maar ik heb al vanaf zondag weeen en voel mijn kindje bijna niet meer....en mijn buik is continu een harde bal.
    Maar ze gaan me vliezen niet breken....we wachten gewoon nog op verdere ontsluiting en dat hoef niet lang meer te duren zei de zuster....

9. Niet meer actief

Ok. .. dat lijkt me ook een nare gedachte hoor, dat je je kindje niet meer voelt, of althans niet veel meer.. Maar waarom laten ze je dan niet daar? Je hebt dat toch wel aangegeven? Dan wat je toch aan zon ctg scan gedaan om te kijken hoe de weeen zijn... en hoe vaak die komen? Ik heb hier zelf natuurlijk geen ervaring mee... maar ik begrijp dat je je wel ongerust voelt hierdoor.. zou ik ook hebben denk ik...

10. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ja ik vindt t ook heel erg raar dat ze me daar niet hebben gehouden in t ziekenhuis....ze vonden dat ik thuis ook de weeen kon opvangen en wachten op meer ontsluiting....de weeen kwamen heel vaak om de 2min achter elkaar en hielden lang aan op de ctg scan dat hebben de zusters ook gezien....en mijn kleintje voel ik echt heel weinig....maar dat is normaal zeggen ze omdat ze zo diep ligt in de bekken....ja je voelt je niet echt prettig en rustig want je weet niet wanneer t nu gebeurt....en thuis kan ik zelf ook niet kijken of ik meer ontsluiting heb hahaha dat kunnen hun alleen in t ziekenhuis doen.

11. Niet meer actief

Ja dat is wel jammer he... dat je dat thuis niet kan doen :)

Hmmzz maar als jij je echt te ongerust maakt moet je gewoon teruggaan hoor.... want als jij je niet prettig erbij voet... je bent er toch voor verzekerd of niet dan. Bah dat bureaucratische gedoel altijd... maar meid je moet wel echt gaan he.... als jij je niet prettig voelt gewoon doen... je kan beter 3 x te vaak gaan dan niet.

12. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Ja ik ben er voor verzekerd....En dat is zeker jammer dat ik dat niet thuis kan doen hahaha :)
    Ja tot nu toe gaat t wel voel me vandaag beter dan een paar dagen hier voor, me buik wordt wel vaak hard en trek vaak samen maar t doet geen pijn....maar als ik t echt niet aan kan bel ik meteen want t gaat toch om ons kleine meisje....heb ik nog een vraagje moet je nou altijd je slijmprop verliezen nee toch de een verliest het wel en de ander weer niet toch?

13. Niet meer actief

Dat is een goeie vraag die ik ook wel graag beantwoord zou willen zien :) .

Ik zal eens rond snuffelen op internet.. verveel me toch lig de hele dag al op de bank met mijn laptopje te vervelen.. maar zo leer je wel veel dingen hoor ;) Maar als je dat maar doet als je het niet meer trekt gewoon gaan! ik ga eens voor je googlenen

14. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Oke lief van je.! Heb je ergens last van dat je al heel de dag op de bank lig met de laptop of lekker aan t luieren :)
    Ik zat ook al op internet te zoeken maar ik kon t niet echt vinden.

15. Niet meer actief

Het verliezen van de slijmprop of het tekenen:
    Door het oprekken van de baarmoederhals, komt de slijmprop op een gegeven moment los. Tijdens je zwangerschap sloot dit slijm je baarmoedermond af, om je ongeboren kind te beschermen tegen infecties. Als je je slijmprop verliest kun je wat bloederig slijm verliezen, maar je kan er evengoed niets van merken. Vaak is dit een teken dat wijst op een naderende bevalling, maar de bevalling kan evengoed nog een week of meer op zich laten wachten.

Zo gevonden ;)

Nee ik ben ook niet helemaal meer de oude zeg maar... maar ik had vandaag een vrije dag genomen zodat ik weer even tot rust kon komen. Ik slaap gigantisch slecht.... en dat breekt je op een gegeven moment op he...

Dit heb ik overigens gevonden op deze site

http://www.9maand.com/beval/voor/begin.php

16. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Oke dan bedankt ik ga zo even kijken op die site.
    Ja ik weet er alles van ik slaap ook niet echt vast meer en ik ben vaak wakker en heb dan heel veel dorst en ik wordt ontzettend moe van dat plassen ik plas wel om t uur in de nacht....En een dagje vrij kan je goed doen he' gelukkig ben ik al een lange tijd thuis maar dat maakt je soms nog erger moe :)

17. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik heb 2 weken terug op de verloskamers gelegen met om de 2 minuten weeen, in de ochtend waren de weeen weggezakt. Sindsdien de hele dag door harde buiken, zo nu en dan weeen maar het zet niet door. Ik snap niet echt dat die verpleegster tegen je heeft gezegd dat het niet lang meer zal duren, je kan nl. weken met een paar cm ontsluiting lopen en die harde buiken zeggen ook niks over of het nu snel komt of niet. Bij de april mama's lopen er verschillende al weken met voorweeen en sommige ook ontsluiting ;) Staar je er dus niet blind op, straks loop je tot week 42 en dan duren die weken wel erg lang ;)

18. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Oh maar ik reken er ook niet op ik ben er gewoon benieuwd naar....ik heb liever dat ze blijf zitten maar als ze komt dan zal ik t ook niet erg vinden.
    T liefst loop ik lekker door tot week 42 :)

19. Niet meer actief

Ja een dagje vrij doet je af en toe wel goed inderdaad. nog 10 x werken en dan heb ik gelukkig verlof dus daar leef ik ook wel naar toe hoor hihi..... Maar zie de dame hierboven ze zegt het ook al.... je kan er nog wel weken mee lopen.... dat is waarschijnlijk het beste voor je meissie, maar voor jou is dan nog de vraag natuurlijk....

Ik probeer ook eigenlijk na 10 uur niets meer te drinken, maar dat werkt niet helemala haha... dus ja dan zie ik ook elk uur onderhand het toilet ;)

20. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    hahaha gezellig he z'n wc ik wil de wc dalijk zo min mogelijk zien als ik ben bevallen :)
    Ja dat zeiden ze ook wel de zuster dat t bij de een zo kan gebeuren en bij de ander niet.
    Maar daarom vindt ik t ook zo raar dat ze zeiden dat t bij mij niet zo lang meer duurt....daarom ging ik ook gelijk hier me verhaal typen hahaha

Deel Deze Pagina