Bloed test is niet 100% zeker

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KilleLove2, 2 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Even voor alle vrouwen hier, dames met een laag hcg bloedtesten zijn echt niet 100% nauwkeurig. Mijn eerste dochter... Ik voelde na 1 week me al anders, ik heb endeometriose, maar al mijn testen waren negatief. Bloed test laten doen was ook negatief. Ik werd gek zeide de dokters.

1 maand later was ik toch nog beetje wantrouwig. Want men klachten waren niet minder, geen hevige klachten enkel apel flauwtes na vet eten en vermoeid , pijnlijke borsten. Ook eerste maand gewoon gebloed. Met men verjaardag stevig gefeest. Maar ineens geen ongesteldheid. Nieuwe test gedaan. Binnen 2 seconden positief 3 dagen later echo laten nemen ik was bijna 9 weken zwanger -.-

Ik was behoorlijk boos toen, aangezien ik stevig alcohol had gebruikt op men verjaardag en ook ja verdovende middelen..... Als ik geweten had dat ik zwanger was had ik natuurlijk heel men verjaardag anders aangepakt -.-

Dus meiden als iemand zegt bloedtesten 100% nauwkeurig pls geloof dat niet. Want dan kan je wel eens uitdraaien zoals mijn situatie

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

En dat is zeer zeldzaam, dat moet je er nog wel even uit correctheid bij vermelden.

Jij doet nu voorkomen alsof dit vrij vaak voorkomt, maar dat is echt niet zo! Je maakt mensen zo onnodig onzeker over een bloedtest, schept onrust en geeft mensen nu hoop terwijl ze dat beter niet kunnen hebben! Waarom eigenlijk? Een bloedtest is namelijk wel zeer betrouwbaar.

BySannl vindt dit leuk.
  3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Bij haar blijkbaar niet en het is een goed verhaal voor andere vrouwen die zeker denken te weten dat ze zwanger zijn maar niet ondersteund worden. Geen goede testen enzo.
    Natuurlijk is de bloedtest betrouwbaar maar niet 100%. Dat is het enige wat TS duidelijk wil maken.

4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Helemaal mee eens.Daarbij komt dat in je voorbeeld het goed kan zijn dat je bloedtest negatief was omdat er op dat moment geen hcg gevonden is.Gewoon te vroeg bloedgeprikt dus.Een bloedtest is echt zeer betrouwbaar.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wat ik een beetje mis in je verhaal is hoe lang je acheraf gezien zwanger was bij de eerste keer bloedprikken... dat is nogal essentiële informatie lijkt me.

Verder sluit ik me aan bij Be Happy en Pipo.

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Lijkt me dat ze dat rond de 4 weken heeft gedaan aangezien ze ook zwangerschap testen heeft gedaan. Dus tussen de 4 en 5 weken zwanger zijn. Dan zou er echt wel hcg te vinden moeten zijn.

7. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Volgens mij gaat het niet zozeer om de betrouwbaarheid van de bloedtest, maar om het tempo waarop iemand zelf HCG aanmaakt. Sommige vrouwen maken langzamer of minder HCG aan dan anderen. Dan is de uitslag van zo'n test eerder negatief, maar dat zegt niets over betrouwbaarheid.

8. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ze zegt: ik voelde me na 1 week al anders. Als ze bedoelt 1 week na de eisprong kan het inderdaad zijn dat het hcg nog te laag is in het bloed.
    Ik had op 12dpo ook pas een hcg van 25. Als ik een bloedtest op 10 of 11dpo had gehad, hadden ze waarschijnlijk ook gezegd dat ik niet zwanger was, aangezien ik ook "ongesteld" was.

Licht er dus helemaal aan wanneer bloed is geprikt en hoe snel hcg wordt aangemaakt.

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Idd, ligt aan hoe je 'betrouwbaar' definieert. Ik denk dat een bloedtest wel 100% betrouwbaar kan zijn in de zin dat er nog geen hcg in je bloed aangetoond wordt. Echter kun je alsnog zwanger zijn terwijl je gewoon erg weinig hcg aanmaakt.

In feite is jouw lichaam dan niet zo betrouwbaar, niet de test :p

Maar het scheelt wel als je arts dat even duidelijk maakt aan je, dat er een héél kleine kans is dat je toch zwanger bent maar dat je gewoon erg weinig hcg aanmaakt.

Los daarvan snap ik niet helemaal waarom je, als je zelf toch een beetje wantrouwig was, je dan zó los bent gegaan op je verjaardag. Ik zou dan toch denken 'wie weet is er toch een kans, laat ik maar niet teveel drinken/gebruiken'.

10. manaolana

manaolana Niet meer actief

Tjah die aanname doe jij nu maar ze heeft het over twee keer ongesteld in de tussentijd. Dus wie weet was het pas krap 3 wkn toen het bloed getest werd. Dan is het echt niet vreemd dat er nog geen hCG was. Of het was bijvoorbeeld net een waarde van 4 en dus onder de afkapwaarde van 5.

Verder vind ik het al met al gewoon een vreemd bericht. Het gaat kennelijk om een situatie van 5 jaar geleden en het laatste bericht van TS van voor dit bericht is van september 2015 :( Dus waarom ze dit ineens uit het niets zou plaatsen is mij een raadsel.

Deel Deze Pagina