Dag dames Woensdag heb ik een echo gehad ivm het oriënterend fertiliteit onderzoek. Het was cyclus dag 14 en er was een klein follikel van 12mm te zien in mijn rechter eierstok. Mijn linker eierstok was met geen mogelijkheid in beeld te krijgen, zelfs niet via een buik echo (ik heb wel een eierstok links, daar voel ik zelfs vaker mijn eisprong dan rechts). Achter mijn baarmoeder, in de holte van Douglas, zat een hoeveelheid vocht. (Na de eisprong komt er vocht vrij vanuit het follikel en vaak komt dit dan in die holte van Douglas.) Gezien het vocht en de nog erg kleine follikel, ging de echoscopiste er vanuit dat mijn eisprong al geweest was. ECHTER, ik voel mijn eisprong elke maand overduidelijk en dat had ik deze maand nog niet gevoeld! Verder is een follikel van 12mm op dag 14 voor mij niet super bijzonder, want ik heb wel vaker een eisprong op dag 19 pas. EN belangrijkste, mijn temperatuur is nog helemaal niet gestegen!!! Ik temp al een jaar en FF geeft elke maand de eisprong aan in mijn curve, maar dat is tot nu toe nog niet het geval. Ik heb ook gewoon echt niet het idee dat mijn eisprong al geweest is. Nu is mijn vraag; herkent iemand de aanwezigheid van vrij vocht in die holte van Douglas, VOOR de eisprong??? Op internet vind ik er niet veel over, dus ik ben erg benieuwd naar jullie verhaal / ervaring hiermee! Ik zie mijn gyn pas 26 september weer, want ik moet eerst nog een paar keer bloed prikken en dan bespreken we de 26e alle uitslagen... Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb nog nooit gehoord over vocht in de holte van Douglas, echter komt het in beeld brengen van mijn 1 eierstok mij wel bekend voor, bij mij was er deze maand ook maar 1 te zien alleen degene waar het eitje rijpte. Wat je zegt kan ook goed dat de follikel van 12mm je dominante follikel is en hij dus nog moet springen, jij kent je lichaam het beste, je kan overigens je Eisprong ook wel eens niet voelen maar als je ook nog geen temperatuur dip hebt gehad zou ik ervan uitgaan dat je ei nog moet komen. Als je op gesprek gaat zeg dan dat je meestal een late Eisprong hebt dan mag je paar dagen later voor je echo onderzoek komen en wordt je progesteron ook wat later geprikt. Succes ermee meid, niet onzeker zijn en lekker aan de klus gaan
Bedankt voor je lieve reactie Pearll! Gelukkig heeft de gyn al rekening gehouden met mijn late eisprong en tijdens de intake al bepaald dat ik op zowel cyclus dag 21, als op dag 28 progesteron mag prikken. Daaruit zal ook wel blijken wanneer ik ongeveer mijn eisprong heb gehad. Ik denk ik dat ie morgen (dag 19) springt, ben benieuwd. Het is soms lastig om hoop te houden als je ruim 14 maanden bezig bent en 2 miskramen hebt gehad, maar aan jou onderschrift te zien weet jij daar ook alles van helaas Bijna mag je testen zie ik, ik duim voor roze nieuws!
Wat fijn zeg dat je 2x progesteron mag prikken, dat zal ook wat meer duidelijkheid geven! Inderdaad zijn wij ook al eventjes bezig, we willen het nog een paar maanden "natuurlijk" proberen en erna misschien overstappen op IVF. Het is 1x natuurlijk gelukt met behulp van clomid en ovitrelle maar dat werd helaas een miskraam.sinds de miskraam ziet het er wel naar uit dat ik zelf een Eisprong krijg. Verder heeft mijn man traag zaad, niet goed niet slecht zeg maar. Jaa klopt over paar dagen kan ik testen Maar ik heb er een hard hoofd in want mijn maandelijkse pukkel is terug gekomen! Ohja tegenwoordig heb ik een kussen onder mijn billen tijdens het klussen, wellicht een tip want toen werd ik gelijk zwanger, het komt er niet gelijk uit gelopen, en dan even 10 minuutjes blijven liggen. het was een tip van mijn gyn. Xxxxx
Hoi mama Larissa, Ik zou je nog laten weten maar mijn menstruatie is vandaag doorgebroken dus helaas deze ronde ook niet raak. Ik lees trouwens in je banner dat je een chromosomen onderzoek hebt gehad, waarom heb je dat gehad als ik vragen mag? Xxx
He bah Pearll Het is zo frustrerend he, om steeds maar weer opnieuw teleurgesteld te worden... Knuffel! Ik heb vandaag ook een hele slechte dag emotioneel gezien, zucht... Slikt jouw man al Multi vitamine pillen? Schijnt ook goed te zijn voor het zaad. Omdat ik 2 miskramen heb gehad, zijn er onderzoeken ingezet om te kijken of de miskramen te verklaren zijn. Vandaar o.a. het chromosomen onderzoek. Vandaag heb ik mijn gyn gesproken over het vocht. Ze gaf aan dat dit niet altijd te verklaren is, als het zich al voor de eisprong voordoet. Afwachten dus of het deze ronde raak is en anders weer verder bespreken met de gyn of ze iets voor ons gaan doen. Uiteindelijk heb ik op dag 18 mijn eisprong gehad, zonder het echt te voelen. Met temperaturen kwam ik erachter, mijn NOD is nu 22 september. Ik hoop heel erg dat deze maand je meer geluk gaat brengen!!!
Oh fijn dat je nu al een chromosomen onderzoek mocht laten doen. Normaal is dat volgens mij bij 3 miskramen? Ja inderdaad mijn man slikt selenium en zink en omega3. Ben benieuwd of het verbeterd is. Ik heb deze maand mijn eisprong trouwens ook niet gevoeld, soms wel soms niet. Ik hoop ook dat het bij jou snel raak mag zijn. Ben jij niet "bang" om weer zwanger te raken dat het weer een miskraam wordt? Ik heb dit namelijk wel, dat ik toch steeds bang zal zijn dat het weer mis zou gaan, denk dat het minder spontaan zou zijn zoals als je voor het eerst ontdekt dat je zwanger bent...
Hai! Het is verschillend per ziekenhuis of je 2-3 keer een miskraam moet hebben gehad, voordat je doorgestuurd kan worden naar de gyn voor verder onderzoek. Bij mij in de regio hanteren alle ziekenhuizen dat je na 2 miskramen al mag komen. In eerdere instantie heb ik er voor gekozen dit niet te doen, maar nu we voor een oriënterend fertiliteit onderzoek zijn geweest, vond mijn gyn het toch wel een aanrader om wat extra bloed te laten prikken en bekijken. Ik ben eigenlijk niet zo bang voor nog een miskraam, ik ben op dit moment veel banger voor het feit dat zwanger worden misschien nooit meer gaat lukken... Ik weet dat het al 3x eerder gelukt is en dat mijn laatste miskraam 'pas' 6 maanden geleden was, maar toch zakt mijn vertrouwen om ooit nog een positieve test te zien tot het 0-punt... Eenmaal zwanger zal ik denk ik wel wat angstiger zijn, maar eerlijk gezegd was ik dat mijn eerste zwangerschap ook al, omdat ik om me heen al het een en ander had gezien. Het blijft gewoon heel wonderlijk om zwanger te worden, te blijven en dat alles goed gaat met je kindje... Hoeveel rondes gaan jullie het nog proberen, voor de mmm? Ben erg benieuwd voor je of het zaad van je man is verbeterd!
Ja die angst heb ik ook soms dat het helemaal niet lukt. Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Wij zitten eigenlijk al 1 jaar in de medische molen maar zijn niet echt bezig met behandelen meer uitzoeken hoe of wat. Ook heb ik 3 rondes hormonen gehad (clomid) omdat ik geen Eisprong had, inmiddels blijk ik een late Eisprong te hebben, toen had iknnog 2 rondes een cyste waardoor er geen behandeling mogelijk was en toen werd ik na 3 rondes clomid zwanger en werd het na 7 weken een miskraam, toen hebben wij een kleine pauze ingelast en zijn we sinds vorige maand weer begonnen met het volgennvan de cyclus en deze maand heb ik een natuurlijke Eisprong gehad, alleen geen zwangerschap helaas, wij willen het nog proberen tot januari ongeveer en dan overstappen op IVF maar hoop van harte dat het lukt. De clomid mag ik overigens niet meer vanwege de bijwerkingen, dat vind ik wel jammer want dan hadden we net even wat meer kans iedere maand. Ik ben ook benieuwd of de zaad kwaliteit verbeterd is, hopelijk wel!
Ik ben begin dit jaar 30 geworden, hoe oud ben jij? IVF is een hele stap he, ik hoop heeeeeeeeel hard met je mee dat jullie dat niet nodig hebben! Wanneer krijg je de nieuwste uitslag van het zaadonderzoek? Spannend joh, ik duim voor goed nieuws!!! Ik moet morgen dag 28 progesteron prikken en dag 3 van de nieuwe cyclus nogmaals om mijn eierstokreserves te controleren. Volgende week donderdag weer naar de gyn voor alle uitslagen, vind ik wel weer spannend
Ik ben 27 jaar, ja ik weet dat IVF een hele stap is daarom stellen we het zo lang mogelijk uit maar als het over een paar maanden nog niet is gelukt gaat het wel knagen, we zijn al best een tijd bezig. Welk hormoon moet je prikken voor je eicelreserve? Je AMH waarde neem ik aan? Ben benieuwd naar je progesteron uitslag. Ohja de dokter zegt dat een nieuw zaadonderzoek niet nodig is want het was volgens hem niet zo slecht... Dus of de vitamine pillen helpen zullen we niet weten, ja als we overstappen op IVF.
Ik weet niet precies wat er geprikt wordt op dag 3, in ieder geval een aantal hormonen. Nog een week en dan bespreken met mijn gyn hoe en wat. Ik hoop dat er iets uitkomt waar ik goede moed van kan krijgen, want met een negatieve test gister en ongi krampen al af en toe, is de hoop voor deze maand weg en gaan we dus weer een ronde verder voor een 2e kindje... Ik begrijp dat de stap naar IVF behoorlijk groot is, dus ik duim heel hard dat het voor jullie niet nodig zal zijn!!!