Bang niet echt.. gezonde spanning denk ik maar dan ook meer omdat je niet weet wanneer en hoe het begint.. verder denk ik maar, al die vrouwen die nog voor een 2e kindje gaan.. dan kan het toch niet zo erg zijn
Zo, en weer een wachtdag vOorbij!! nog 5 te gaan!! Pff en nu moet k mijn bed uit! Alleen t ligt nog zo heerlijk!! Pffff
Damyar: heb je goed geslapen, niet vergeten nog rustig aan te doen he! dokter c is idd een lieffie. heel zachtaardig. Kriskras: wat hoop ik zo dat jij er deze ronde bij zit zeg. is het een bewuste keuze om na deze echt te stoppen? ( als je liever geen antwoord geeft mag dat uiteraard!) of wordt het geadviseerd, of ivm de kosten? ben benieuwd hoe je die keuze hebt gemaakt. het is zo lastig om het eind punt te bepalen... ik ben gewoon nieuwsgierig! het zou zo mooi zijn als je deze ronde gewoon lekker zwanger raakt! Jessie: aftelbanner zou idd een goed idee zijn. ik hoop ook dat ik ze allemaal moet gebruiken! pffffffffffff de bevalling is echt goed te doen hoor! tuurlijk doet het pijn, maar dat kan ook niet anders. maar het is zo mooi! en vergeet niet te zeggen hoe jij het graag wil hebben, ook als de kleine er is, want door het enthousiasme denderen mensen door, en vergeten ze soms te denken hoe jij het graag wil hebben! zet em op! kimmi: nog evennnnnnnnnnnn spannendddddd duim duim oh ik vind het ook weer spannend worden hoor! morgen de Cryo TP , hoop dat de eskimo's goed ontdooid zijn! mijn kleine meisje is ook een cryo geweest. dus moet vertrouwen hebben! Succes aan alle punctie dames morgen!
Sep: ja wel goed geslapen. Had vanmorgen iets buikpijn, maar na het ontbijt en naar de wc kunnen heeft geholpen. Wel heb ik gg gebeld. Ik baalde van die opmerking 2 tenzij. Dokter W had ons destijds gevraagd om samen na te denken wat we wilden, 1 of 2 of 2 tenzij. Wij hebben daar goed over nagedacht en wij gaven aan twee. Nu is het 2 tenzij door hen ingevuld. Ik wil gewoon twee, anders hadden ze me de keuze niet moeten geven en gewoon moeten beslissen zo en zo en niet anders. Dit had ik ook aangegeven bij de verpleegkundige/gastvrouw. Nu wordt ik voor 12 uur teruggebeld door dokter W. De gastvrouw vertelde me vanmorgen dat ik vanmiddag aan de embryoloog het ook gewoon moest doorgeven. Dus ik wacht nu gespannen op het telefoontje. Hoe laat heb je tp sep? Spannend zeg.
wij hebben het daar ook wel eens met hem over gehad, en terwijl hij voorstelde 2 tenzij hebben we ook voor 2 gekozen. hij is voorzichtig, zeker met zoveel eicellen, de kans op hyperstimulatie is groter als ze allebei blijven zitten. je mag gewoon zeggen hoe jij het wil, en hij voert dat uit, zonder tegen stribbelen hij is soms misschien gewoon te voorzichtig. wij hebben hem ook wel eens gezegd dat we liever 3 kids hebben dan dat we het bij 1 houden ( we zijn met 1 heel gelukkig maar liever nog wat gezellige uitbreiding) dus dat we het risico willen nemen. dat vond hij prima. volg gewoon je hart en spreek het uit, dan krijg je in ieder geval geen spijt van keuzes die je anders had willen maken. hoelaat morgen, dat weten we morgen pas, er zijn morgen 7 puncties!!!! een aantal van de dames hier. dus het zal altijd pas na 14.00 worden denk ik. wanneer heb jij de TP?
Sep: wilde idd gewoon mijn gevoel uitspreken erover, want ik was en ben ingesteld op twee terugplaatsingen ( moet er natuurlijk wel bevruchtingen onstaan, niets is zeker natuurlijk. Al heb ik goede hoop) Praktisch gezien, betreft ruime, financieel etc kan het. Al begrijp ik hun zorg wel, een tweeling brengt voor de vrouw natuurlijk meer met zich mee dan met een eenling. Ga het straks gewoon aangegeven en dan hopen we vanmiddag op goed bericht van de embryoloog. Zaterdag zou dan de terugplaatsing zijn, maar dit had te maken met de celdeling ofzo. Op zijn laatst zou het maandag zijn.
Damyar: idd, gewoon duidelijk zijn! nog even geduld dus over de bevruchtingen. spannend weer he. hopelijk worden dit vruchtbare weken voor iedereen! Succes!
dokter W gesproken, hij me uitgelegd waarom. Hij is bang dat is het overstimulatie syndroom ontwikkelt. Ik ben namelijk klein 1,68 en maar 50 kg. Daarbij heb ik zoveel eitjes aangemaakt bij een lage dosering gonal. Dus ik reageer eigelijk te goed. Als ik dan zwanger raak van alle twee de emmy's dan weet hij voor 90% zeker dat ik een overstimulatie krijg en in het ziekenhuis beland. Zo duidelijk was hij. Pfff had dat dan gewoon eerder gezegd, hij zegt ook dat het dom is dat ze niet duidelijk daarover zijn geweest. Hij had het erover al ik nu niet zwanger raak, dat ik wel twee cyro's tegelijkertijd mag laten terugplaatsen. Hij heeft zich geloof ik ook versproken, want hij zei je hebt in ieder geval er al 6 in de vriezer. Dat zou betekenen dat er 9 stuks zijn bevrucht. Maar zeker weten doe ik pas als de embryoloog heeft gebeld. Ga nu even zoontje van school halen.
Damyar: nou fijn dat ie in ieder geval duidelijker is geweest, en dat je nu ook een reden hebt waarom het zo beter is. Als ie dat nou de volgende keer meteen doet, is het in ieder geval beter voor de rust in je hoofd. Met cryo's is de kans kleiner dat er iets gebeurd, dan zijn ook al die hormonen in ieder geval verdwenen en hebben je eierstokken wat meer rust gehad! nog even op de embryoloog wachten idd, maar dat zou een mooie score zijn! niet echt klein hoor! ha ha maar een fijn vrouwtje!
Sep, Dr. W. en dr C. hebben inderdaad geadviseerd een grens te trekken. Het is ook zo dat we al met D-zaad werken en nu blijkt dat ik dus oolk niet zo vruchtbaar ben is de volgende stap embryodonatie.. daar denk ik over na, maar ik kom daarvoor niet in aanmerking bij GG omdat we dus geen ruilmateriaal hebben.. logisch gevolg is om dan de grens te trekken en te stoppen.. Hoe lang wil ik dit slopende proces mezelf nog aandoen. Het was al een klap om te verwerken dat mijn man onvruchtbaar is en als je dan zelf ook nog onvruchtbaar blijkt is het bijna niet meer vol te houden. Dit moet het dus worden.. en dan wil ik weer gaan leven, KrisKras op de eerste plaats! Geen hormonen meer in mijn lijf..
Kriskras: ik kan me voorstellen dat het idd bijna een onmogelijke keuze is, maar dat je op een gegeven moment ook echt voor jezelf moet kiezen. anders ga je er misschien wel aan onderdoor. Een hele dappere keuze hoor! ik blijf voor je duimen dat ook jullie wens op hele korte termijn vervuld mag worden! knuffel!
Kriskras: knuffels en ik duim morgen heel hard voor en ook voor de andere meiden die morgen punctie of tp hebben.
Kriskras ik ga heeeel hard voor je duimen dat het nog mag lukken meis En anders dat je de rust mag vinden die je zoekt En ik kan je zeggen dat ondanks dat je wens dan niet in vervulling gaat je je lichamelijk wel een stuk beter zal voelen Maar goed we gaan er gewoon van uit dat het gaat lukken xxx Voor de andere dames duim ik natuurlijk ook xxx
9 eicellen waren rijp en de rest niet. Maar alle 9 wel bevrucht, 6 daarvan zijn al ingevroren. Morgenochtend worden we tussen 8 - 9 uur gebeld over de ontwikkeling en wanneer tp. Ben er heel blij mee.
wauw mooi aantal hoor. Ben benieuwd morgen Maar zo zie je dat als je veel folikels hebt je nieu automatisch ook veel eitjes hebt Komt goed meis
WouW Damyar, mooi aantal hoor! Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover. Pff was vandaag bij de loog, ja ik zit thuis met die burn out en zo... nou was een zware sessie!! Maar ikd enk dat dus ook de hormonen en spanningen meewerken.. Mariek, lichamelijk weet ik dat ik me beter zal voelen, ben ik de maand van ons trouwenook gestopt met spuite en ooohw wat was dat een verademing!! Maar psychisch kijk ik er niet naar uit. zal een zware tijd worden.. Maar ik denk nog steeds aan Mirrr. wie weet mag ik ook in de laatste poging een keertje geluk hebben na al die jaren van teleurstelling op teleurstelling..daar gaan we voor. Zara, Succes ook morgen!!