Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Hai Botervliegje,

Ja zaadcellen vriezen ze in, gaat de kwaliteit wel iets achteruit, maar als het vers meegaat gaat het ook achteruit en misschien wel nog meer. Nu vriezen ze het direct in. Over cryo weet ik weinig, maar volgens mij ondooien ze die gewoon bij Geertgen. In dusseldorp gebeurd de bevruchting en eventuele cryo's vriezen ze daar ook in. Als je ze nodig hebt komen ze terug. Ik heb alleen nog het hele gebeuren in Genk gehad. Ga volgende week weer starten. Maar jij hebt nog cryo, als het goed is. Sterkte en duimen voor het goede ondooien.

X

2. knuffeltje

knuffeltje Bekend lid

12 apr 2011
    503
    0
    0
    belmiep
    Noordoostpolder
    @ botervliegje heel veel succes en zal voor je duimen dat alles goed ontdooid en je een tp krijgt

3. ramram

ramram Nieuw lid

17 mei 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt dat ik mee mag schrijven....
    botervliegje ik duim voor je mee dat t goed ontdooit! wat spannend....het lijkt me vreselijk om te horen de cryo is niet goed ontdooit, wat doen ze dan escape iui?

ik moet me er steeds meer op voorbereiden dat dit mij ook te wachten staat de komende weken, maar eerst nog eens bellen...
    hoe gaat het dan eigenlijk? moet je dan je menstruatie af wachten en dan spuiten en dan punctie of zit er zowiezo nog een maand extra tussen? als ik zo met jullie mee lees begrijp ik er nog niet zoveel van van de ivf! Ontkenningsfase zit ik ook nog in ben ik bang :(
    voor mij is het ook wel een onderneming daar naartoe ben ook al snel wat reistijd kwijt helaas.....maar goed alles voor het goede doel, ik vond het al een verademing met de iui's daar vergeleken met het zkh dat ik de reistijd er idd zeker voor over heb!!!!

4. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Dankjewel Divaatje voor al je uitleg! En ook thanks knuffeltje en ramram!
    Ohhh... ik dacht dat GG ook een vriezer in de nieuwbouw had :( Maar de vriezer van DD wordt dus gebruikt. Tjongejonge, dat gesleep met kinderen begint steeds vroeger :D.

Nee geen escape IUI, Ram. Cryoontdooiing en terugplaatsing is altijd ná eisprong. Maar er zijn meer escape mogelijkheden, tenminste, voor heterostellen :D. Dat heeft al in geen 4,5 jaar iets opgeleverd, dus denk niet dat dat iets wordt, maar you never know...
    Denk trouwens dat bi-stellen ongeveer dezelfde kansen hebben als wij zo ;)

Meestal begin IVF met een spuit een week voor je verwachte menstruatie. Dit is om je eigen hormoonhuishouding stil te leggen. Dan na je menstruatie krijg je eicelstimulerende hormonen (ook spuiten). Meestal wordt dan na een dag of 12-14 een punctie gedaan.

5. carma

carma Niet meer actief

Botervliegje hahaha ja idd nu al slepen ;)
    Suc6 meis ik hoop dat ze goed ontdooien

Hier ook die angst, wij hebben nog 1 cryo in genk in de vriezer liggen
    Stel nou dat hij niet goed ontdooit "zucht"
    Als hij maar veilig in mijn buik zit dan is het verder afwachten, maar dan zit hij vast.

Marjolente nog heel even, het was idd algemeen bedoeld dat stukje over respect en niet specifiek op jou persoon

Hallo ram ram welkom hier

Ik moet nog even terug lezen sorry allemaal, ben een beetje druk ook met de cursus beveiliging enz
    Dinsdag is de dag dat ik weer naar geertgen mag
    Ik zie er naar uit en tegenop :) :( heel dubbel allemaal
    Maar goed stel dat er nu geen tp kan plaatsvinden dan starten we in januari

6. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wrom in januari? Je hebt december ook nog?? ;)
    (volgens my doet mn msn het weer niet)

Spannend allemaal Mariek!!
    K moet vandaag weer naar de Fysio, geen zin offcourse!
    Mn hondje had 2x gespuugt vanmorgen! Zielig :( nu ligt ie lkkr te slapen!

Verder niet zo veel te verteLlen dit x! ;)

7. carma

carma Niet meer actief

Nee kimmie dec is z'n drukke maand met veel feestdagen en 40jarige bruiloften enz die maand laat ik dan even voorbij gaan
    Ik wil dit in alle rust (zover mogelijk) doen

AAAHHH geef de kleine maar een dikke beterschaps kus
    xxx

8. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Botervliegje

Bij ons is het als volgt gegaan:
    Ik heb het korte protocol gevolgd, dat betekent op cd 1 starten met decapeptyl, dag 2 start menopur, cd 4 uitgangsecho. Dag 10 en 12 van de stimulatie een fm gehad en toen kon de punctie gepland worden. Bij de uitgangsecho hadden we ook een afspraak voor het invriezen van het zaad.
    Ze maken gebruik van ingevroren zaad voor het transport naar dusseldorf. Door invriezen kan kwaliteit achteruitgaan maar ze doen altijd een proefontdooiing om te kijken hoe dan de kwaliteit is, mocht dit weinig zijn dan kunnen ze vragen om vers zaad op de dag van de punctie.
    De punctie gebeurt in Geertgen zelf op de andere locatie, je krijgt van te voren diclo en paracetamol en een infuusje met dormicum.
    Na de punctie krijg je meteen te horen hoeveel eicellen er zijn en maakt de embryoloog een afspraak wanneer ze contact opnemen,
    In dusseldorf gebeurt het labwerk, daar wordt meteen naar het aantal bevruchtingen gekeken en afhankelijk vna hoeveel embryos je terugwilt, als je 1 terug wil worden er twee embryos buiten de vriezer gehouden, bij 2 terug drie embryos. De rest wordt meteen ingevroren, in duitsland mogen ze geen embryos invriezen maar wel bevruchte eicellen, als er eerste celdeling wordt waargenomen worden ze meteen ingevroren.
    Wat ingevroren is komte samen met de "verse"terug naar Geertgen waar ze de deling volgen, afhankelijk hiervan is 2-5 dagen na de punctie de tp, ik had zelf een tp op dag 4.
    Wij hadden gekozen voor twee terug, dat hield in dat er drie embryos in het lab waren, hier hebben ze de mooiste van gekozen en teruggeplaatst, de derde liep wat achter, deze hebben ze nog een dag ter observatie gehouden in geertgen zelf, mocht die het goed gaan doen werd deze in het lab van geertgen alsnog ingevroren. Daar zouden we dan telefoon over krijgen, dit hebben we niet gehad dus deze heeft het niet gered uiteindelijk.

hoop dat je hier wat aan hebt....en ramram ook natuurlijk.

Botervliegje spannend ontdooien. Hier ooit 2 cryos gehad waarvan eentje het niet overleefd heeft....

mariek spannend!!! Ik hoop dat deze maand nog lukt..
    Kimmi wat zielig..houdt je het nog vol?

Ik heeel slecht. ben zo gestresst en zenuwachtig, maar dr hangt voor ons ook zoveel van af... zelfbetaald, laatste keer.
    Zucht..

9. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie deze ivf zelf betaald ja??! Jeetje! :eek: pff dan hoop k helemaal dat t nu eindelijk lukt..!

Ja bempie heeft 2 x gespuugd maar nu gaat het wel weer!
    Geloof k! Hij ligt weer bij me te slapen! ;)

Verder gaat t hier prima, k hou het nog prima vol! (is ook nog maar dag 3 na TP... Dus we zullen zien..! Vind t wel leuk dat k nu niet ongesteld word! Dus dat k echt op dag 14-16kan testen van zwanger ja of nee... K ben heel erg benieuwd...
    Is t niet zo dan heb k iig al provera in huis om de menstruatie op te wekken... Naja voorlopig nog min 10 dagen wachten... ;)

Meiden succes op t wachtbankje ;)

10. chevelie

chevelie Actief lid

4 apr 2011
    221
    0
    0
    deventer
    zo wat een stilte hier...maar goed ik ben eindelijk gisteren weer naar gg geweest heb een uitgangsecho gehad . bij dokter b . ze kon mijn eierstokken niet vinden haha, maar wat deed t heel erg pijn zeg die echo. ze was echt aan t draaien en doen in mijn buik heb nog af en toe nog steeds last van soort menstruatie pijn gevoel , ik heb al eerder echos gehad maar deden niet zo pijn. ik vraag me af of t zo pijn deden bij jullie. nou ik mag maandag beginnen met spuiten van deca..wat ben ik blij dat ik eindelijk mag beginnen. eerste dag van mijn menstruatie mag dan bellen.eindelijk kan ik ook een beetje meer kletsen hier.bloed prikken was ook goed....verder wens ik alle dames heel veel succes en gewoon niet opgeven waarmee je begin ben.

11. knuffeltje

knuffeltje Bekend lid

12 apr 2011
    503
    0
    0
    belmiep
    Noordoostpolder
    Wat een rust.
    Hier al bijna een week aan het spuiten van Gonal-f 450 en merk nu toch wat bijwerkingen. Slaperig en toch wat pijn steekjes onder in de buik. weet iemand of dat erbij hoort?
    Maandag voor controle echo, ben erg benieuwd of er wat gebeurt in mijn lijf.

Weet iemand het vervolg, ik moet maandag dan voor een echo, wordt er dan gekeken of de follikels groeien en krijg ik dan nog een echo om te zien of er een eisprong plaats vindt?

12. wenonline

wenonline Actief lid

2 jun 2011
    142
    0
    0
    Just love my job
    Rotterdam
    #292 wenonline, 29 okt 2011
    Laatst bewerkt: 29 okt 2011
    nod:
    alexandra80: 4 november
    kimmiikim: 8 november (tp 25-10)
    wenonline: iui9 is een feit 14 november testen ( ei gezien :) )

het verlengde wachtbankje:
    nyncke: lichte positieve test, 20 september echo
    cilek positieve test, maar kan het nog niet geloven
    monique0102: positieve test, 8 november 1e echo

nog niet zwanger, nod niet bekend:
    ftjl: na 6 mislukte rondes met oi nu ivf. 21-10 uitgangsecho.
    divaatje: nov. Starten we ivf 3
    botervliegje: 19 september intake cryoterugplaatsing
    suzanb: 19 september nieuwe afspraak
    kriskras: 1 maand pauze i.v.m. Huwelijk op 11-11-11!
    marjolente: 29 oktober 2e echo en mogelijk samenlevingsonderzoek
    mariek73: 1 nov afpraak dr w voor plan van aanpak
    peetjo: Op de wachtlijst voor eiceldonatie (kan 6 mnd duren:()
    hanied: tp 2 cryo's fout gegaan. Gyn heeft ze laten vallen!!:( 20-10 gesprek hierover.
    wenonline: we gaan prikken voor iui9 gonal-f 150
    milla: 1ste ronde na mk (zwanger na 2de ivf) - 8 nov intake ivf 3
    alexandra80: 4de icsi, zwanger van tweeling na icsi 2 maar mk, zwanger na icsi 3 maar vmk, 21/10 tp van 2 embryo's

zwanger:
    mniekie: 22 januari
    jessie80: 10 februari 2012. Na goede echo doorverwezen naar vk!
    koolmees: 28 februari 2012
    cilek:

bevallen:
    monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam maaike
    botervliegje: bevallen van een meisje half april 2011
    minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. lynn en sem
    babyhope: 2 juli 2011 na een zwangerschap van 42.2 weken en een 72 uurs bevalling(inleiding) bevallen van jolisa lyana!!
    annedore: 20 oktober 2011 bevallen van melle
    mmiiiiir: 16 oktober 2011 is de mooie fee geboren.

13. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Chevelie, hoelaat was je er? Wenonline en ondergetekende waren er ook gisteren...

Hier weer opnieuw opstarten. We beinnen nu voor het eerst met spuiten, dus spannend wel. Verder weinig nieuws...

14. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    nod:

nyncke: lichte positieve test, 20 september echo

marjolente: nieuwe ronde, nieuwe kansen.
    hanied: tp 2 cryo's fout gegaan. Gyn heeft ze laten vallen!!:( 20-10 gesprek hierover.
    alexandra80: 4de icsi, zwanger van tweeling na icsi 2 maar mk, zwanger na icsi 3 maar vmk, 21/10 tp van 2 embryo's

zwanger:
    cilek:

bevallen:
    minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. lynn en sem
    babyhope: 2 juli 2011 na een zwangerschap van 42.2 weken en een 72 uurs bevalling(inleiding) bevallen van jolisa lyana!!

15. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @hanied, hoe is je gesprek afgelopen???

16. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @ cilek, hoe was de echo, nu wel het hartje kunnen zien?

17. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    nod:

marjolente: nieuwe ronde, nieuwe kansen.

zwanger:
    nyncke: 17 mei 2012, Nu onder controle in het zh!
    cilek:

bevallen:

Heb maar even plaatsgemaakt op het verlengde wachtbankje. Dus dames zet m op

18. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hoi fireangel

leuk om jou hier weer te zien
    ik heb vrijdag avond echo gehad en eindelijk hartje gezien alles was goed op schema ik ben 4 juni uitgerekend(als alles goed gaat)

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Ik zie het lijstje en onze mooie Melle staat er al in :)
    Klopt helemaal dat ie op 20-10-2011 is geboren. En wel om 22.22 uur :D

Ik heb niet een heel normale bevalling gehad (zie in mijn eigen Annedore hoekje) en weet niet of ik een 2e kindje ooit durf, maar desalniettemin gun ik jullie allemaal het wonder van een eigen kindje!!
    Die bevalling en pijn vergeet ik echt niet meer, maar ik lieg niet als ik zeg: het is het waard! :)

Liefs!

20. chevelie

chevelie Actief lid

4 apr 2011
    221
    0
    0
    deventer
    hoi hoi ik was er tegen half 3 was je der ook haha

Deel Deze Pagina