Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damyar

Damyar Niet meer actief

sesa: de embryoloog vertelde me dat decapeptyl wel de eisprong opwekt maar omdat het geen zwangerschapshormoon bevat het iets langer duurt , maar het donorzaad leeft wel zo lang anders hadden ze de iui wel later gedaan. Heb het me vaker afgevraagd maar waarom doet gg eigenlijk zo vlot de iui na injectie, andere centra doen vaak pas na 34-36 uur. Ik begrijp dat zaad 3 dagen leeft, maar toch vind ik 24 uur na injectie vlot. Of zijn de zwangerschapsresultaten hiermee toch hoger???

Knuffeltje: wat een spanning die onzekerheid zeg, sterkte.

Ronja hoe is de 20 wk echo gegaan? Moeten jullie nog veel voorbereiden voor de bruiloft?

Marieke: Alles goed?

Hier vanmiddag tp van twee toppers beide 8 cellig en van goede kwaliteit , nr 3 liep iets achter maar blijven ze nog wel volgen.

2. carma

carma Niet meer actief

JAAAAA damyar wat fijn. Nu hopen dat er 1 blijft plakken
    Suc6 meis xxx

O hier alles goed hoor.
    Lekker even hormoonvrij en met een vakantie in het verschiet over 2 wkn
    Ben me weer even aan het richten op de lijn
    Wil graag nog 5 kilo kwijt voor we op vakantie gaan

3. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    damyar succes met de owzo lange wachtdagen! Op naar roze!

Mariek, zit er ook sterk over te denken om even een hormoonpauze in te lassen.

4. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Succes Damyar!

De 20-weken echo was prachtig. Ik was zó bang (zie onderschrift) maar alles was mooi en nog steeds een jongetje.
    Heb verder nu eindelijk hulp bij de Pop-poli (speciale afdeling voor zwangere vrouwen met psychische problematiek). Ik ben al een aantal jaar helemaal stabiel maar de zwangerschap roept weer veel op.
    Ook hier wil ik even zeggen dat ik met een enorm schuldgevoel zit. Ik ben verliefd op het jochie in m'n buik. Dolgelukkig dat het eindelijk gelukt is. Maar nee, ik geniet helaas niet echt van m'n zwangerschap. Had ik nooit verwacht maar ja.. En ja, ik voel me schuldig. Naar mezelf en naar jullie/mensen die nog in de molen zitten.
    Maar dat er mensen zijn die me daar op wijzen. Me werkelijk zeggen dat ik blij moét zijn en dankbaar enzo. Pfoe. Gisteren brak ik na de zoveelste opmerking hierover dat ik me niet moest aanstellen enzo.

Helaas. Voor mij is de zwangerschap geen roze wolk. Ik zal dolgelukkig zijn als het mannetje op m'n buik ligt. Ja, ik heb moeite met de controle die ik over m'n lichaam verlies.

Ik kan enkel met jullie meeleven maar wil me niet langer schuldig voelen naar jullie. Daar heeft niemand wat aan en ieders situatie is nu eenmaal anders.
    Goed, beetje vaag maar heb nu paar reacties van meiden uit de mmm gehad die behoorlijk kwetsend waren. Ik bén dankbaar, geloof me maar. Maar het is mijn wolk. Die helaas niet roze is maar ook af en toe een regenbui veroorzaakt.

Trouwen is ook al bijna. We houden het op zich klein dus dat komt goed. Heb alleen nog geen jurk...

Veel sterkte en succes iedereen! Met wachten, met de hormonen, met de nare behandelingen. Ik leef enorm mee met iedereen.

5. Dani75

Dani75 Lid

18 nov 2011
    95
    0
    0
    Reisagent
    Noord Brabant
    @ronja:

Je verhaal doet me veel!!

Ben zelf ook druk doende met een psych, niet alleen vanwege de kinderwens....maar ik denk dat wij als meisjes van dit betreffende forum je allemaal het zooooooooooo ontzettend gunnen!

Wij weten allen hoe lang en zwaar de weg is/kan zijn als het niet vanzelf gaat en dat je die knop niet even zomaar om zet.
    Mensen hebben geen idee wat ze bewerkstelligen wanneer ze zeggen: je moet je niet zo aanstellen...maar als dat van een ander mmmeisje komt zegt dat meer over haar dan over jou Ronja!

Je zit immers in een mallemolen, en het is verdomde lastig als ie op volle toeren draait om er vrij abrubt uit te springen, toch?

Op een ander forum zei iemand heel toepasselijk:
    Je kunt een mmmeisje wel uit de mmm halen, maar hoe haal je de mmm uit het meisje?

Dikke knuf!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ronja. Hoezo zeggen ze kwetsende dingen tegen je? Zijn dat meiden die zelf nog niet zwanger zijn?
    Geloof mé als dat zo is ze komen vanzelf excuses maken als ze Wel zwanger zijn, want ook ik heb totaal niet op een roze wolk geleefd toen ik zwanger was van jolisa.
    Ik had meer schrik dat er iets met haar zou zijn dan dat ik schrik had dat ik nooit geen kindje te mogen krijgen. Heel de mmm stelde niks voor tegenover zwanger zijn.
    Voelde ik haar een half uurtje niet bewegen dacht ik dat ze al was overleden, huppa weer een uur naar haar hartje luisteren boven met de angelsound.
    Nee sorry maar ik snap je gevoel heel erg goed. Roze wolk was ver te zoeken.

Dikke knuffel meid, ik kan wel tegen je zeggen geniet, tussendoor zal je dat vast en zeker ook wel doen. *knuffel*

7. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Bedankt voor jullie reacties. En ja, gaat om meiden die nog in de molen zitten en waarbij het nog niet gelukt is. Hun gevoel kan ik ook begrijpen. Echt. Ik weet enorm goed hoe het voelde toen ik er zelf nog in zat. Dat ben ik niet vergeten. Maar mensen die me gaan vertellen hoe ik me moet voelen, dat vind ik naar. Ik voel me al zo schuldig..
    En nogmaals, ik gun iedereen al het moois. Maar nee, ik kwam niet meteen op een roze wolk terecht. Ja, er zijn prachtige momenten. Dat ik de baby voel enzo. Maar is er veel angst, ben ik nog altijd ontzettend moe van heel die tijd in die molen en heb ik voor mijn gevoel geen tijd gehad daarvan te ontspannen.

Mensen verwachten dat wanneer je iets wilt (in dit geval een kindje), je wanneer dat lukt instant geluk voelt. Bij veel mensen heb ik al gehoord dat dit niet zo is.
    Om nog maar niet te spreken van wat alle hormonen met je doen. Eerst de hormonen van de behandeling, dan de zwangerschapshormonen. Dat is pittig.

Mijn gevoel is mijn gevoel en zegt niks over dankbaarheid of de liefde naar mijn kindje. Ik wil enkel laten weten dat iedereen verschillend is maar ook dat er geen 'zo hoort het te zijn' bestaat. En ja, ik gun iedereen wél die roze wolk. Maar als die er niet is, voel je alsjeblieft niet schuldig.

8. sesa

sesa Niet meer actief

@ Daymar, ik hoop dat dat zo is. De keer dat het raak was had ik 36 uur van tevoren geprikt (en mocht ook 15 min blijven liggen).

@Ronja, een dikke knuffel. Niet iedereens wolk is roze, ik heb ook 9 mnd een zwarte wolk gehad maar geloof me er komt een einde aan. Hou vol en heb een mooie trouwdag.x

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ronja. De mmm sluit je ook niet zomaar af. Toen ik was bevallen kwam er wel een soort rust naar boven, naar mijn lichaam miste iets. Ik was zo gewend om elke maand te hopen op een positieve test. Dat dat na de bevalling verder ging. Elke keer weer hoopte ik er op terwijl ik toch al had wat we zo graag wilde hebben.
    Je lichaam is gewend ergens mee bezig te zijn toen was er dus een bepaalde leegte dat ik niet kon beschrijven.
    Huppa dan maar de cryo's terugplaatsen, en iedereen weet dat dat eigenlijk niet realistisch is zo snel al. Maar dat was meer de heb en de wil dan de moet.
    Sorry dat ik ga zeggen dat eigenlijk is het beter dat het niet gelukt is deze ronde. Er zijn zoveel dingen die we eerst nog willen doen.

Wat ik dus probeer te zeggen is je bent en blijft een mmm meisje of je nou al zwanger bent of bevallen bent of nog wacht op een wonder. Het is echt niet zomaar weg.
    Xxxxxx

10. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dikke knuff ronja! Wat andere zeggen hoef jij je niets van aan te trekken! Dit is jouw gevoel nu eenmaal!! :]
    En die andere meiden.. Denk toch stiekem soort van jaloerzie! Eerlijk gezegt...
    Fijne bruiloft en geniet er van ! X

11. Damyar

Damyar Niet meer actief

vanmiddag tp gehad van dokter K. Ze was heel gezellig had haar nooit eerder gehad. Na afloop kwam de embryoloog en kreeg ik een foto. Ik dacht dat beide 8 cellig waren, maar het is 1 x 8 cellig en de andere al een beginnende muralo ( hoe je het ook mag schrijven) Fragmentatie was bij de muralo en de 8 cellige beide onder de 3%.

Heb ze nog nooit zo goed gehad, dus daar ben ik wel blij mee, maar ook besef ik dat het niets zegt.

Nog even ego: zoontje mag morgen op proef naar huis, wel moet hij zelf gaan eten en drinken anders na het weekend weer sonde en we moeten 2 keer per week naar wkz utrecht voor controles.

Ronja: jouw verhaal doet me denken aan mijn eigen zwangerschappen. Na de eerste keer ik na de bevalling last van angsten door alle verdriet van alle ellende daarvoor. Bij de tweede zwagerschap was ik zo bang/ verdrietig en zat in een achtbaan van emoties. Ik heb ook in het pop traject gezeten en als ik nu zwanger raak ga ik daar weer in. Bij mij is ook uit onderzoeken gekomen dat ik absurd hoge stresshormoon aanmaak door alle zwangerschapshormonen en met medicijnen voelde ik me geweldig.
    Ik wens jou heel veel kracht en sterkte toe en weet je er zijn maar echt weinig vrouwen hoor die echt op die knalroze wolk zitten. Heel veel knuffels.

12. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    welkom op het wachtbankje Damyar!
    Ik heb ook zo'n foto mee gekregen. Moest er bijna van huilen, het wordt misschien wel je kindje (of voelt dat anders als je al meerdere TPs hebt gehad)

Ronja: ik heb geen ervaring met jou verhaal, maar snap dat het allemaal erg dubbel voelt. Probeer in elk geval te genieten en je niet te druk te maken want dat is ook niet goed voor jezelf of je kindje.

Weten jullie eigenlijk waarom ze bij mij na 1 dag al terugplaatsten (een 2 cellige cryo), en bij anderen langer wachten??

13. Damyar

Damyar Niet meer actief

Peetjo de vorige cryo tp had ik ook op dag 2. Ze willen het liefst zo snel mogelijk terugplaatsen omdat de baarmoeder de voorkeur heeft. Als je 1 cryo laat ontdooien dan loop je risico dat het misschien niet tot terugplaatsing komt. 1 omdat het ontdooien niet altijd lukt, 2 als er iets vertraging in de deling zit dan kan hij kapot gaan in het schaaltje maar in de baarmoeder kan het wel goed gaan dus dan nemen ze geen risico en plaatsen ze het terug.

Ik had gevraagd of ze langer mochten delen omdat ik nog 3 cryo's had en de vorige keer ging er bij het dooiien 1 kapot.Gelukkig konden ze nog snel 1 erbij ontdooien. Andere twee waren 2 en 3 cellig op dag 2. Op dag twee moeten ze 2-4 cellig zijn. 4 cellig is een toppertje en minder lopen ze iets achter maar in de baarmoeder kan het weer beter doen. Maar elk uur gaat het delen door en smorgens hebben ze het bekeken dus kan best zijn dat het smiddags wel weer 4 cellig is. Snap je hem nog :) Het is dus een afweging van het één ten opzichte van het andere.

Ik wilde gewoon nu wachten, omdat ik eeen grote eigenwijs ben en gelukkig hebben de cryo's het overleefd en waarempel ook nog eens alle 3. De andere laten ze nu nog verder doordelen, als deze zaterdag een blasto is dan gaan ze hem zelfs nog een keer opnieuw invriezen. Is het zaterdag geen blasto dan wordt het vernietigd.

14. knuffeltje

knuffeltje Bekend lid

12 apr 2011
    503
    0
    0
    belmiep
    Noordoostpolder
    goedemorgen,

Even een update, het gaat niet goed. Ik blijf buikpijn houden onderin de buik aan de linkerkant. Het straalt uit naar mijn linkerknie zo door naar mijn voeten. Heb gebeld omdat de test nog steeds heel positief is en we moeten vanmiddag weer heen, om 14.50u hebben we aan afspraak voor een echo. Ben benieuwd wat we kunnen zien.

Hou jullie op de hoogte.

15. carma

carma Niet meer actief

Heel veel sterkte lieve knuffeltje
    Het klinkt niet alsof het fout is met de kleine, het klinkt meer als een complicatie ergens anders
    Hou ook even rekening met een bloedpropje ofzo hè in een bloedvat
    xxx

16. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    ik duim voor je knuffeltje

17. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Dank je voor de uitleg Damyar, nu snap ik het.
    Vroeg het me af omdat het zo verschilt bij iedereen, maar mijn cryotje zit (hopelijk nog) veilig in mijn baarmoeder dus komt vast goed.

Wel fijn dat ze je andere cryo eventueel nog terug in kunnen vriezen.

Knuffeltje: Veel sterkte meis!! Hopelijk is het niks ernstig, maar vinden ze wel waar het vandaan komt. Ik duim voor je.

18. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Dani, vaak geef ik je gelijk, nu niet helemaal. Je geeft aan dat de mmmeisjes weten hoe lang de weg is.
    Ik persoonlijk weet niet hoe lang de weg is of zal worden. Hoe zwaar de weg is weet ik deels.

@Ronja Jij hoort ook niet op een roze wolk te zitten! Jij hoort op een blauwe wolk te zitten (sorry woordspelinkje) en soms is ie blauwer als andere keren :)
    Dat een ander je het niet gunt, jammer dan voor de andere. Er zijn hier genoeg anderen die het je wel gunnen. Ik spring misschien niet altijd een gat in de lucht (net zoals bij @knuffeltje) maar gun het iedereen, met name de mmmeisjes en mmmannetjes (ook die moeten we niet vergeten)

@knuffeltje Onwijs veel succes en mijn duimen gaan overuren draaien!!!

@ego nog herstellende van de "hersenschudding" van het bankje :)
    Wellicht heb ik volgende week wel zin om te gaan en anders de week daarna of de week daarna :)

19. sesa

sesa Niet meer actief

@ knuffelje, hoe is het gegaan?

20. knuffeltje

knuffeltje Bekend lid

12 apr 2011
    503
    0
    0
    belmiep
    Noordoostpolder
    tijd voor een update, het is niet goed. Heb vocht achter mijn baarmoeder en daar komt de pijn en bloedverlies vandaan verwachten ze. Dat de test positief is betekend wel dat ik zwanger ben maar ze konden geen vruchtzakje vinden. Volgende week vrijdag moeten we terug en gaan ze verder kijken met een echo of ze dan een vruchtje kunnen vinden. Ook is er bloed geprikt en daar wordt het b-hcg uit gemeten en dan kunnen ze ook beter kijken of het nog goed komt.

Deel Deze Pagina