Hallo dames, Ben een hele tijd niet hier geweest en ben toch maar weer langzaam begonnen met bijlezen. Pfff, er is wel veel gepost zeg de afgelopen tijd, dus ik ben er nog niet doorheen gekomen. Ik ga mijn best doen in ieder geval. Ik zie in ieder geval dat er 2 dames zwanger zijn geworden sinds ik niet meer heb gelzen. Kimmie, en Damyar, van harte gefeliciteerd. Hoe gaat het met jullie? Ik ben vandaag alweer precies 34 weken zwanger. Tot de 26e zwangerschapsweek is het supergoed gegaan. Ik had nergens last van, maar toen zijn alle problemen begonnen. Ik heb van 21 t/m 25 maart dan ook in het ziekenhuis gelegen met enorme buikpijn. Gelukkig waren ze er al snel achter dat met mijn kindje alles goed was, maar wat het dan wel kon zijn was nog even onduidelijk. Ik ben gezien door een uroloog (nierstenen?), chirurg (blindedarmontsteking?) en zelfs door een psychiater (psychische problemen?), maar uit alles is niets gekomen. Ik heb op zondag in overleg met de verloskundige die toen dienst had besloten om naar huis te gaan (ik zag het echt niet meer zitten in het ziekenhuis) met de belofte dat ik terug moest komen als het echt niet meer uit te houden was. Ik heb in de daaropvolgende week een maagslang gehad en nog wat onderzoeken door de chirurg waar ik onder controle ben voor mijn gastric-bypass en hij bevestigde dat ik enorm veel verklevingen blijk te hebben vanwege de 4 buikoperaties in mijn verleden. Daar drukken de baarmoeder en baby dus tegen aan en dat veroorzaakt de enorme pijn. Helaas is daar nu niets ana te doen en moet ik dus de zwangerschap uitdragen met deze pijn. Ik heb hiervoor nu wel paracetamol, tramadol en lorazepam om het enigszins wat draaglijk te maken. De medicatie is niet ideaal en zelfs slecht voor mijn kindje, maar er is dus een keuze gemaakt uit 2 kwaden. Dat betekent dat mijn kindje na de geboorte wel extra in de gaten moet worden gehouden ivm afkickverschijnselen oa. Verder zou ik groeiecho's krijgen omdat ik juist veel kans zou hebben op ene te grote baby vanwege mijn overgewicht. Helaas bleek het tegenovergestelde. Mijn baby had bij de 1e echo een groeiachterstand van bijna 3 weken (vooral het buikje was erg klein), de volgende echo bleek er ene groeiachterstand te zijn van 2 eken en afgelopen woensdag een groeiachterstand van ruim 3 weken. Dat betekent dat ik nu om de dag naar het ziekenhuis moet voor een CTG, 1x p/week een doppler-onderzoek, en vruchtwateronderzoek en 1x p/week naar de gynaecoloog moet. verder krijg ik dan ook 1x p/week een groeiecho. Dit alles om de conditie van mijn kindje goed in de gaten te houen zodat ze snel tot actie kunnen komen als de conditie achteruit gaat. Er is zelfs al gesproken over eerder inleiden want in de laatste paar weken groeit de baby waarschijnlijk toch niet meer en de buikpijn is ook niet meer uit te houden en dan is het beter als mijn kindje buiten mijn baarmoeder verder gaat groeien. Het is hier dus allemaal erg spannend en kost ook superveel energie. Vooral omdat ik door de pijn nagenoeg niet meer slaap en waarschijnlijk niet genoeg energie heb voor de bevalling. Toch probeer ik waar mogelijk toch zoveel mogelijk nog te genieten, maar eerlijk gezegd is dat echt heel moeilijk. Ik kijk er echt naar uit dat mijn ventje wordt geboren. Nog even geduld, maar dan kan ik hopelijk echt gana genieten. Gelukkig heb ik wel veel steun van mijn beste vriendin waar ik dus sinds 26 maart ben, omdat ik thuis niet meer vooruit kan. Daar ben ik wel heel blij mee. De rest heel veel succes en sterkte. Ik ga proberen alles zo snel mogelijk bij te lezen en te reageren.
Dames! Het is woensdag al weer een jaar geleden dat we een positieve test hadden na IUI-D 4. Ons prachtige meisje ligt nu vlakbij te slapen en het is echt een wonder. Wij genieten ook iedere dag volop van haar en zijn echt dankbaar dat wij via GG onze droom hebben kunnen laten uitkomen. Wie weet volgend jaar of later terug voor een 2 de kindje maar dat zien we wel. Eerst genieten van deze dame. Ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte wensen bij het laten uitkomen van jullie dromen! Liefs!
Jeetje monique wat een verhaal! Ook jij geen vlekkeloze zwangerschap. En ook jij een jochie..... Leveren ze die bij geertgen op bestelling Heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat je manneke toch nog een groeispurt maakt. Hoe is het met de rest? Hier gaat alles naar omstandigheden redelijk nog steeds bankrust. Kan ook bijna niks meer door de bekkenpijn en harde buiken. Gelukkig blijft mijn bloeddruk stabiel en is mijn placenta voor de uitgang weg. Mannetje groeit gelukkig goed endas t allerbelangrijkste.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Jee zeg, Alexandra, jij ook niet zo'n hele vlekkeloze zwangerschap dus. Ik hoop dat je de laatste weekjes waar mogelijk toch nog enigszins kan genieten. Ik moet zeggen dat ik dat wel probeer, maar dat dat heel veel moeite kost. Gelukkig heb ik nog geen bedrust al ben ik wel dringend geadviseerd om wel voldoende en elke dag rust te nemen waar mogelijk. Ja ik inderdaad ook een klein kereltje. Ik hoor en zie inderdaad regelmatig dat er veel jongetjes geboen worden via Geertgen. Ik ben wel erg benieuwd en nieuwsgierig als hij geboen wordt. Ik ben lekker aan het fantaseren hoe hij eruit zal zien. Ik weet natuurlijk niets van de donor, dus dat maakt het nog extra spannender. Wel had ik afgelopen woensdag een groeiecho en waren er al enkele haartjes op de echo waar te nemen. De echoscopiste heeft er gelijk een plaatje van gemaakt, dus die kan ik nu dagelijks even bewonderen. Vandaag wederom een echo. Vanaf 9.00 uur kan ik bellen wanneer ik terecht kan, want dat ligt dus aan de drukte op de afdeling. Helaas moet ik ook melden dat ik wederom wat bloedverlies heb en ik zie daar wel tegenop om dat te laten onderzoeken omdat ik dat 2 weken geleden ook had. We hopen er dus maar het beste van. Alexandra jij ook heel veel sterkte nog de laatste weken. En natuurlijk de rest ook heel veel succes en sterkte met alles.
Monique wat een verhaal zeg ,maar wat spannend allemaal bijna je ventje in je armen Damyar hoe gaat het bij jou kan je het Een beetje bevatten Sesa hoel voel jij je? Ik ben zaterdag geweest moet je zeggen heb er geen fijn gevoel bij had een dokter b volgens mijn zijn er twee deze redelijk jong maakte geen echo van mijn eitje ze zei gelijk oje er komt iets terug met het weg halen van de eendenbek dacht gvd lekker dan zit je toch niet in de baarmoeder maar in de schede pfff Toen zei ze maar dit is al de derde keer alweer ik zeg ja kunnen we volgende keer geen hormonen erbij nemen ze zegt nee lijkt me beter dat we na 6 pog doorgaan voor IVF Stom maar heb er een k..... Weekend door gehad malen en denken Ben er nog niet aan toe vmoor mijn gevoel eerste keer in mijn leven met een kans op een zwangerschap en nu al aan IVF moeten denken Wie weet moet ik me ook niet aanstellen en gewoon denken hop dat kan je er ook wel bij hebben . Meiden allemaal een knuffel hoor
sandra 41 met ivf hoef je lichaam het niet allemaal zelf te doen en plaatsen ze een goede cryo terug die je lichaam dan alleen nog hoeft te accepteren misschien is het wel makkelijker dan gewoon en gaat het dan beter ik heb de ivf niet als een nare behandeling ervaren
ik moest vandaag op controle van de baarmoeder, en bleek helemaal goed te zijn (9.2 en 9.5). Aangezien ze donderdag dicht zijn, dus donderdag en vrijdag niet terugplaatsen mag ik Woensdag al voor de terugplaatsing!! Echt snel. Ik kom dus ook gezellig op het wachtbankje vanaf woensdag. Meiden allemaal weer veel sterkte en knuffels voor wie wil!!
@Sandra, ik had donderdag ook de jongen Dr.B. Ik ben ook niet fan van haar. Bij mij kwam er ook vocht terug. Ik heb nu de 9de IUI gehad. Ik vroeg of ik bij de 12de x over kon gaan op IVF maar dat vind ze niet nodig??
Peetjo wat spannend hoor zal voor je duimen Sesa ik zou het eens met een andere dokter overleggen Ja snap dat je geen fan van haar bent ,snap dat vocht niet de andere twee keren niet gehad hoor Vind het een fijne kliniek maar dat elke keer een andere arts daar baal ik van hoor ervaar dat als zeer storend Ja sesa je bent nog behoorlijk jong zou dat het zijn dat ze niet zo snel op IVF over willen gaan ? Monica dank je voor je geruststelling ben gewoon een beetje bang voor alles ben gewoon een grote bangerd Hihi
jeetje monique, dat klinkt niet heel fijn nee allemaal!!! pfff... wat rot! hopelijk mag het allemaal goed gaan voor de rest!! alex jij ook meis!! lekker rustig aan blijven doen allemaal!!! meiden op het wacht bankje succes!!! ik hoop onwijs dat het allemaal posi testen gaan worden! dat mag wel een x! hier gaat het prima/zn gangetje... tot nog toe geen klachten of iets dus wat dat betreft gaat het wel oke. alleen moeilijk naar de wc kunnen is heel erg vervelend! over een week weten we wat het word!! spannend allemaal!
@Kimmie, tnx.Ik kan alle duimen weer gebruiken. Spannend dat je fijne weet wat het word. Heb je een voorkeur? @Sandra, Ik ben gebonden wie er avondpoli heeft. Dat is meestal maar 1 dokter. Dan heb ik geen keus. Ze doen het waarschijnlijk omdat ik 32 ben en omdat ik in feb een miskraam heb gehad en dus heb bewezen dat ik zwanger kan worden.
Sesa ik duim zeker onwijs voor je dat t goed mag gaan en er een mooi kindje blijft plakken!!! Nee k heb absoluut geen voorkeur.... Dat k uberhaubt zwanger ben heeft mn voorkeur dus of t nu een meisje of jongetje is..... Nee dat maakt me echt niet uit!!!
meiden moet even wat kwijt hoor. werd ik gebeld door de Dr vanmorgen, zijn ze gewoon vergeten onze cryo te ontdooien. VERGETEN??!!?? Ik ben echt boos en verdrietig tegelijk. Maar mevrouw u wordt nu vrijdag gebeld over een tp op vrijdag, best raar als de dokter maandag zei dat ze vrijdag geen tp's doen ivm hemelvaart. Oja, mijn man had helemaal met heel veel pijn en moeite vandaag vrij gekregen, moet nu dus ook vrijdag vrij vragen. En de oppas stond satndby voor vandaag, en kan vrijdag niet........:x
Hallo Peetjo! Volgens mij is Damyar dit ook overkomen, nog niet zo heel lang geleden...... Je bent al zo kwetsbaar, dan zit je niet ook nog eens op zo'n toestand te wachten. Misschien is het voor je eigen gevoel goed om uiteindelijk wel om een verklaring of uitleg te vragen? Wish you luck!!!!
dat meen je niet peetjo! pfff.. ik denk dat ze het nu wel vrijdag doen omdat ze door de eigen fout iets vergeten zijn!!! men.... veel van die slordige foutjes allemaal! jeetje miena! :S dani hoe gaat het?
dank je wel dani en kimmikim! De verklaring aan de telefoon was dat ik niet op de ontdooilijst stond gisteren, en wel op de tp lijst vandaag. Er was wel een computerstoring geweest, misschien kwam het daar door zei hij..... idd lees ik wel vaker slordige foutjes, moet eigenlijk niet kunnen als het om onze (misschien) kindjes gaat vind ik. zal er vrijdag zeker nog wat over zeggen. Wilde vanmorgen bellen, maar ben zo boos en verdrietig dat ik dat beter niet kan doen.