Hoewel ze in Dusseldorf ook tig extra technieken hebben (IMSI, Assisted Hatching, Embryoscope) gaat het mij vooral om de punctie die ze daar onder narcose doen. Een punctie zoals bij het Geertgen doe ik nooooit meer @Sesa; Spannend weer! Ik hoop dat dit 'm gaat worden meis!
Nu je allez kwijt bent kun je pas echt verder gaan. Vind het allemaal zo oneerlijk. Ik ben blij met je duim hoor
Hallo allemaal. Wij (mijn vrouw en ik, ook een vrouw) hebben aankomende donderdag ons intake gesprek bij Geertgen. Voor iui met zaad van onze eigen donor. Wij hebben al 8 keer ZI gedaan zelf zonder result, met deze donor. Er zijn geen redenen gevonden waaromgevonden waarm dit niet zou lukken. Daarom wordt ons iui geadviseerd. Echter zien wij door de bomen het bos niet meer qua vergoeding. Wie weet kan iemand ons hier wat wijzer maken. IZZ kan ons nu nog geen antwoord geven, iig de dame aan de telefoon dan. Wij hebben bij IZZ een restitutiepolis( na tip van Geertgen) en een zeer uitgebreide aanvullende verzekering. Wij weten dat je vanuit de basisverzekering 6 pogingen iui vergoed krijgt. Geldt dit ook voor iui met donorzaad? Geldt dit ook voor behandeling bij Geertgen? Er staat namelijk dat je bij IZZ voor Geertgen maar 80% vergoed krijgt. Maar je basisverzekering vergoed er toch 6? Hoe krijgen jullie Geertgen vergoed? Bij welke zorgverzekering? Welke kosten betalen jullie zelf? En aan welke kosten moeten wij denken? Ik hoop dat er iemand is die ons meer kan vertellen Groetjes
Van de IZZ weet ik niets, maar ik weet wel dat je bij een standaard verzekering onbeperkt IUI vergoed krijgt, ook met donorzaad! Veel succes! Bij wie hebben jullie de intake donderdag? Doneert jullie donor vlak voor de IUI zelf? Als het ingevroren moet worden zijn daar wel kosten aan verbonden bij het GG. De opslag van het zaad is verder gratis! Wij zitten bij FBTO en krijgen alles vergoed.
@Shadixxx Wij hebben intake bij dr Bax? Baks?. Onze doner kan voor de iui eventueel produceren. Maar omdat hij nogal ver weg woont is het misschien handig om in te vriezen. We gaan die opties dus nog even bekijken en bespreken. Voor hoeveel keer kun je met '1shot zaad' laten invriezen? Of is dat dan ook voor 1 keer? @anoniempje. Die brief hebben wij ook. Onze polis is nu resitutiepolis. Echter bij navraag bij IZZ en wat lezen op internet werden we weer onzeker en snappen we er niets meer van. Geertgen zelf zegt dat ze 31-1-2013 uitsluitsel krijgen of VGZ (izz is daar onderdeel van) met hun een contract aangaan.
Hoi, Ik ben een paar weekjes niet hier geweest, voelde me niet zo top en had er even geen zin in om hier mee te kletsen..maar ben toch benieuwd hoe het hier gaat met jullie.. @Knuffeltje...heftig dat je nu alles hebt verloren, kan me voorstellen dat je het nu beter een plekje kunt geven nu je weet dat het niet goed was..maar het blijft moeilijk..sterkte.. @Sesa, fijn dat je een cryo TP hebt gehad.Wij hadden helaas geen cryos van de vorige poging, dus ben nu alweer 3 weken aan het spuiten..vanmiddag weer een FM. Ik schijn minder goed te reageren op de Fostimon dan op de Gonal..nu wel 15 follikels maar allemaal te klein..hopelijk zijn ze nu groter geworden.. @onsbabywonder..ik weet eerlijk gezegd ook niks over IZZ...Wij zijn verzekerd bij Aevitae en krijgen alles vergoed.. @All ik zie nu al op tegen de punctie..de vorige keer was het aanprikken van de follikels in mijn rechter eierstok nou niet bepaald gemakkelijk en erg pijnlijk...Nu zitten de meeste follikels deze keer ook rechts..Ik ga wel duidelijke afspraken proberen te maken...dormicum schijnt voor een retrograde amnesie te zoregn, maar heb kan me alles nog herinneren van het begin tot het einde...hoorde dat ze soms ook Rapifen bijgeven??Iemand daar ervaring mee?? Groetjes Cintsa
Hallo lieverds, Ook hier geen energie, de dubbele zwangerschap kost me veel moeite, al mag ik daar natuurlijk nooit over klagen! @onsbabywonder: De hoogte van de vergoeding valt of staat bij het contract wat wel of niet wordt afgesloten met VGZ. Indien er geen contract komt, krijg je het marktconforme tarief vergoed. Over welk bedrag je dan evt zou moeten bijbetalen is dus onzekerheid, maar je zou je verzekeringsvoorwaarden daarvoor uit moeten pluizen. Verder krijgen jullie vruchtbaarheidsbehandelingen en daarbij behorende medicatie vergoed uit de basisverzekering, mits je vrouw jonger is dan 43. Ik zie nergens staan dat je 'maar' 6x IUI zou krijgen, aan evt IVF-pogingen zit een maximum van 3. Houd er wel rekening mee dat je eigen risico geld bij gyneacoloog en medicatie. Hoeveel IUI's je kunt doen met 1 ejaculaat hangt af van de kwaliteit en de beweeglijkheid van de sperma-cellen. Idd het invriezen kost wel eigen geld. Maar ze zullen je waarschijnlijk prima voorlichten in GG! Ik ga weer ff slapen.. )
@missmomma bedankt voor je antwoord. Vandaag belde ze van het IZZ, zij hebben geen contract met GG. Maar zij vertelde dat we 6 iui vergoed krijgen a 793,27 per iui. Bij GG kost een iui iets van 784. Dus dat moet goed komen. Wij hebben idd wel rekening gehouden dat we sommige dingen vanuit het eigen risico moeten betalen. Ook het invriezen van sperma is geen probleem. Maar goed ik ben allang blij dat we iets vergoed krijgen. Kunnen we ons spaargeld straks hopelijk gebruiken voor ons kindje. Fijn om te lezen dat jullie over het algemeen een goede ervaring hebben met GG! Gelukkig wonen wij een kwartiertje van GG af, dus dat is prettig. Ik lees ook dat mensen soms uren moeten rijden. Ik lees ook dat de meningen over de artsen nogal verschillen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Meis, EIS dat je rapifen krijgt! Een punctie op enkel dormicum is echt onmenselijk. Ik snap sowieso niet waarom ze die rapifen niet standaard geven, maar goed. Echt om vragen hoor!
Het zal die met de X wel zijn.. Succes Ik heb geen idee over hoeveel rietjes je 1 'shot' kunt verdelen, maar ik weet wel dat het invriezen 300 euro per rietje kost (dat stond in ons contract in ieder geval).. Behoorlijk duur dus! Denk dat je dan beter een reisvergoeding aan de donor kunt betalen, als hij daar ook akkoord mee is?
@Cintsa, je bent dus alweer vollop bezig. Ik hoop dat het mooie follikels worden ! Ik ben ook bij IZZ verzekerd (al 14 jaar). Ik heb de meest uitgebreide polis. Het is wel een natura polis. Ik heb de laatste maanden zoveel ellende gehad met IZZ. Hun hebben, tot 5 maal toe, aan de telefoon gezegd dat ze een contract hebben. Dus ik kon mijn polis zo laten. Nu blijkt dat de kliniek zegt dat ze geen contract hebben. Nu kan ik mijn polis niet meer veranderen. Ik heb een officiele klacht ingediend maar hoor daar niks over terug. Ik ga zo weer bellen en wil contact met de klachtenfunctionaris. Ik kan geen 40% van een IVF zelf betalen. Ik heb trouwens wel 14 IUI behandelingen vergoed gekregen, wel zonder hormonen.
Ik heb een screenshot genmaakt van de website van IZZ. Daarin staat dat ze WEL een contract hebben met Geertgen.
Wat een rotstreek sesa! Goed dat je die printscreen hebt! Laat je het weten als je gebeld hebt? Ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben..
Ik heb de klachtenafdeling aan de telefoon gehad. Ze hebben me een brief gestuurd. Ze hebben nog steeds geen contract maar verwachten dat wel te krijgen. Ze kon me niet vertellen wat de reden was dar het contract nog niet getekend was. Het zou ook o. Administatieve reden kunnen zijn. Ik ueb haar van de printscreen verteld en dat vond ze erg verstandig. Mocht het ongunstig voor me uitvallen kan ze regelen dat ik alsnog een restitutiepolis kan krijgen. Tenzj het pas over een half jaar is. Lijkt me sterk dat het een half jaar duurt voordat er een handtekening is gezet
@onsbabywonder, waar komt je donor vandaan? Ik heb voor de mmm ook met een donor geprobeerd middels zi. Hij woont i groningen en ik in de buurt van rotterdam. Was ook haast niet te doen. Hij wilde ook doneren bij gg om het in te vriezen. Ik vond het echt te duur. De soa testen moet je ook zelf betalen.
@All, groeten uit de kliniek haha Ik ben aan het wachten op me afspraak. Vandaag gaan ze kijken of de 2 eitjes van afgelopen maandag wat zijn gegroeid. Hoop zo voor positief nieuws!
Hoi! @Sesa, jeetje wat een gedoe met die verzekering..wel echt rot dat er zoveel onduidelijkheid is..Hoop dat je gauw meer duidelijkheid krijgt en dat toh alles wordt vergoed.Op de site van de kliniek staat toch ook en lijst met gecontracteerde verzekeraars??In combi met dat screenshot(os is dat daarvan) heb je toch bewijs.. @onsbabywonder..Wat fijn dat jullie zo dichtbij wonen...wij wonen een uur rijden van geertgen, is op zich goed te doen..alleen deze week moest ik drie keer voor FM..en dan is het wel vermoeiend dat op en neer reizen..maar ik heb het er allemaal voor over..hopelijk levert het een wonder op! Wat betreft de artsen, ja bij de ene arts heb je natuurlijk een fijner gevoel dan bij de ander..Over het algemeen voel ik me bij allemaal wel op mijn gemak, al heb ik wel bij de een meer vertrouwen dan de ander.Er is maar 1 gyn. waar ik liever geen afspraak bij wil..die kennen we vanuit het ziekenhuis en daar hebben we totaal geen vertrouwen in omdat er ook veel mis is gegaan aldaar.Kwamen we bij het Geertgen(want ik wilde liever niet meer zkh omdat we geen goede eravaringen hadden) werkte die gyn ook in het Geertgen.. Maar we hebben deze gynaecoloog bij het Geertgen nog nooit gehad...en als ze die naam noemt dan vraag ik of het mogelijk is om een andere gyn. te krijgen, al zal de afspraak dan wel verzet worden..Ze proberen er wel degelijk rekening mee te houden krijg ik de indruk. @Shadixx..ja ik denk dat ik daar zeker na ga vragen...al vraag ik me af of een opiaat geen negatieve invloed zal hebben op de follikels/eitjes?Ik vraag het morgen gewoon.. @Missmomma...ik geloof meteen dat je dubbele zwangerschap veel energie kost..als het kan zou ik gewoon toegeven aan die vermoeidheid en ef lekker gaan liggen..Ik ben wel niet zwanger, maar door die hormonen voel ik me wel heeeeeeeeeeeeel moe..dus slaap ook elke dag als ik van mkijn werk kom Morgen krijg ik weer fm..er liggen er ong. 15 sommige moeten nog wat groeien...dus morgen weer fm en gyn dacht Maandag waarschijnlijk de punctie Groetjes Cintsa
@ Sesa Wat vervelend dat het qua verzekering allemaal zo onduidelijk is! Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind hoor, om te snappen hoe het allemaal werkt. Volgens Geertgen zou er vandaag 31-1-13 uitsluitsel komen of er wel of niet een contract komt met VGZ (dus ook IZZ). Gister zei de vrouw van het IZZ dat zij geen contract hebben met het GG? Allemaal best dubbel dus. Onze donor komt uit het westen van het land, ook een eindje rijden. Wij gaan wel kiezen voor de optie om in te vriezen, dit kwam neer op 300. Waarschijnlijk kunnen daar meerdere rietjes van gemaakt worden (meerdere pogingen iui dus) Daarin zaten alle kosten dacht ik, van testen ed. @missmomma; wat leuk dat je zwanger bent van een tweeling! Kan me voorstellen dat je ook dubbel zo moe bent. Succes hoor. Wij komen net thuis van onze afspraak bij GG. Onze eerste indruk is erg positief. Wij hadden mevr. Backx, we vonden haar vriendelijk, ook de medisch secretaresse en de verpleegkundige waren allemaal erg aardig. Volgende week maandag hebben we een counseling gesprek. We kiezen dus ook voor de optie om het zaad in te vriezen, dit moet dan eigenlijk een half jaar in bewaring blijven. Maar met een versnelde HIV test (a 300) is het binnen een week of 3 bekend en kan er dus sneller gestart worden met iui. Wij kiezen dus ook voor de versnelde test, gezien mijn vrouw nu bijna 40 is, willen we niet een half jaar wachten. Ik denk dat we op ongeveer een euro of 1000 uitkomen voor eigen kosten, wat we we nu (ruim) berekend hebben. Opzich veel geld, maar wel de moeite waard hopen we!