Geertgen kliniek deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door carma, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoe laat moet je vandaag? Wij om 15:40. Misschien komen we elkaar wel tegen ;)

Ik geloof trouwens niet dat rapifen slecht kan zijn voor de eitjes hoor. Volgens mij is het een stuk onschuldiger dan morfine e.d. en dat dienen sommige ziekenhuizen ook gewoon toe. Laat staan in vergelijking met een algehele narcose! Daarnaast; Als je rapifen hebt gekregen zijn die eitjes binnen een minuut of 10 je lichaam uit. Denk niet dat er in die 10 minuten veel schade aangericht kan worden. Succes!

2. Sep

Sep Lid

4 jan 2012
    85
    0
    0
    Brabant
    Dag dames, lees nog altijd mee, maar post normaal gesproken niks meer.

Ik kreeg tijdens mijn puncties ook rapifen. Dit omdat ik altijd veel eitjes had en het anders niet te doen vond. Dr w stemde hier altijd mee in. Probeer gewoon duidelijk te zijn in wat je wel en niet wil, en dan zal dr w zeker mee proberen te denken en een oplossing te zoeken zodat het wat dragelijker wordt allemaal.

Ik ben inmiddels 33 weken zwanger van 2 icsi cryo's. Nog max 5 weken dus het begint nu heel spannend te worden,

Succes meiden, dat al jullie dromen uit mogen komen!

3. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @onsbabywonder de beheerders van ZP hebben liever niet dat je de volledige namen gebruikt.
    Welkom overigens. Hopelijk kunnen jullie snel beginnen!

@sesa Grrrr je zou ze.... Hopelijk snel uitslag zodat je verder kunt.

@missmomma een 2ling Joepie!

@cinsta hoe was de FM?

@degene die ik nu vergeten ben, sorry...

@ego we hebben besloten om bij de eventuele volgende menstruatie weer te gaan beginnen. Mocht die uiterlijk 1 maart nog niet begonnen zijn, dan ga ik bellen voor een duphaston kuurtje.
    Ik lees vaak nog wel mee, maar reageer niet altijd...

4. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hi allemaal,

@Shaddixx,lees je berichtje nu pas...ik was er om 14.10 tot ongeveer 15.15..dus denk niet dat je me gezien kunt hebben...;)Hoe was het bij jou gegaan??Het was gisteren wel erg druk he??Liep iig voor mij heel erg uit..Ik was deze keer voor de eerste keer alleen gegaan,mijn man kon echt geen vrij krijgen van het werk...en een vriendin die er ok vanaf weet was haar bruidsjurk aan het passen..dus dit keer alleen..maar is me goed meegevallen..

@onsbabywonder...Wat fijn dat jullie eerste gesprek een positief gevoel heeft gegeven..dat hadden wij ook heel erg sterk de eerste keer..en fijn dat je gesprek ook een goed gevoel heeft gegeven bij die gyn..Je schrijft dat je vrouw 40 is en jullie daarom niet lang willen wachten, begrijp ik daaruit goed dat jouw vrouw het kindje gaat dragen?Ik vind 1000 euro wel meevallen als het het mooiste wonder wat er is gaat brengen;) Als deze icsi poging niet gaat lukken en de volgende ook niet moeten we nog gaan kijken of we zelf nog een poging gaan bekostigen...Icsi kost veel meer dan iui..maar laten we eerst voor deze kans gaan!;)

@Sesa al meer duidelijkheid?Zal allemaal wel goedkomen maar geeft toch wat stress lijkt me..

@Marjolente..dat heb ik ook hoor, ik lees wel mee maar reageer niet altijd..nu ik weer met de tweede icsipoging bezig ben en ook vaker bij GG kom weer wel..ik hoop dat jij ok gauw weer verder kan..

@Sep..succes met die laatste weekjes..en wat ontzettend mooi dat je 2 wondertjes mag krijgen!!

De Fm was okay..volgens de gyn. waren de follikels mooi doorgegroeid..dus nu vanavond de pregnyl en Maandag de punctie...brrrr zie er echt tegenop..Ik ken de gyn ook niet die de punctie doet..Mw de J??Kan dat dat??Heb ook zoveel informatie gekregen dat ik t niet meer precies weet.Ik lees vaker over Dokter de W...die heb ik volgens mij ook nog nooit gehad..

Ik heb iig de Rapifen aangekaart..de gyn. zelf vond het niet zo nodig..als ik maar ervoor zorgde dat mijn blaas goed leeg was..volgens hem lag de re-eierstok nu wel makkelijk bereikbaar..
    Bij de vpk heb ik het nogmaals aangegeven..ze heeft mijn tensie gemeten en ik moet maandag zelf met de arts overleggen of ik of dormicum of rapifen wil..Dus ben nu aan t twijfelen..Dormicum zorgt voor retrograde amnesie...en aangezien ik erg gespannen ben zal een benzodiazepine me wel rustiger maken..aan de andere kant rapifen zorgt er natuurlijk voor dat ik minder pijn ervaar..mmmzz lastig..Zal er nog ef over nadenken...

Vanavond moet ik werken, maar om 22.15 moet ik de pregnyl zetten..dus hopelijk net niet vanavond op dat moment een alarmoproep...Vind het weer allemaal erg spannend..

Groetjes Cintsa

5. sesa

sesa Niet meer actief

@Cintsa, ik hoop dat de punctie meevalt en een mooie oogst wordt. Doen ze ook een verse TP? Aangezien je 15 follikels hebt. Bij mij mocht het niet van Dr. M omdat 15 de grens is.

6. Het was inderdaad vrij druk gister. Bij ons liep het een half uurtje uit ongeveer.. Maar goed, dat is niets vergeleken met het spreekuur van W :p

Wel achterlijk dat je arts het niet nodig vond om rapifen te geven hoor. Iedereen gaat toch naar de wc voor de punctie? Dat 'je blaas leegmaken' zou helpen vind ik echt bullshit. Dormicum is inderdaad geen pijnstiller. Je zou er een beetje wazig van worden, maar je voelt de pijn nog net zo erg. Het enige wat dormicum doet is ervoor zorgen dat je rustig blijft en het daarna een beetje vergeet, maar goed, op het moment zelf heb je daar natuurlijk niets aan. Ik ben blij met de artsen van het GG hoor, maar wat puncties betreft zijn ze er echt waardeloos..

Hier is het goed gegaan trouwens. De cyste krimpt en Michg denkt dat hij weer helemaal zal verdwijnen :) Ei was gegroeid, Michg wilde dat ik maandag weer terug kom voor een echo. Ei was gister 14mm (16x12 dus gemiddeld 14), dan zou hij vandaag 16mm, morgen 18mm en maandag 20mm moeten zijn. Ik vroeg hem wat we nou zouden doen als er maandag niks meer op de echo is te zien. Volgens Michg hadden we dan gewoon pech. Ja, echt niet he, zo gaan we dat dus niet doen! Later bedacht ik me dat het normaal gesproken de bedoeling is dat ik zelf ovulatietesten gebruik, en als die dan toevallig positief is op zondag moet ik mailen zodat zij op maandag een IUI in kunnen plannen, en daar bellen ze me dan op maandagochtend over terug. Nu hadden we het daar helemaal niet over gehad, dus heb vanmorgen maar even gebeld om te vragen waarom dat nu niet kon. Verpleegkundige wist het ook niet en haar leek het geen probleem om het nu ook op deze manier te doen. Als ik morgen dus positief test is de IUI maandag, anders waarschijnlijk dinsdag. Werd wel weer eens een keer tijd! :D

Wij hebben maandag in principe een FM gepland staan bij dokter v.d. Br. Hebben jullie haar wel eens gehad? Ik hoor van anderen dat ze wel lief is, wij hebben haar zelf nog nooit gezien :)

Van mevrouw J heb ik nog nooit gehoord trouwens.. Zag wel op de website staan dat ze een nieuwe arts zoeken. Ben benieuwd hoe snel die er komt!

7. Jodenter

Jodenter Niet meer actief

Ik had 20 follikkels en heb gewoon verse tp gehad.

Cintsa: heel veel succes

Sesa: voel je al wat? Wat zegt je gevoel?

Shaddixx: spannend zeg, hoop dat je iui nog slaagt voor je naar DD gaat.

8. linda109

linda109 Actief lid

14 aug 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wachtbankje:

linda109: 2-2 iui 5 gehad nod 16-02

Nog niet zwanger, nod niet bekend:

Sesa: 26-01 (bij goede ontdooing) eerste cryo TP
    Peetjo: eindelijk aan de beurt voor ivf poging 2. Op 9-1-2013 TP.
    Doerak: 8 augustus eerste gesprek om zwanger te worden via donorzaad
    PinkButterfly: 30-10 intake bij Geertgen om te gaan voor BAMmoederschap
    marjolente: eisprong gehad zonder overleg. Ronde voorbij nu ongeveer 2 maanden pauze en dan opnieuw starten..

Zwanger:

Monica076: uitgerekend op 17 april 2013
    Botervliegje: ca. 24 april 2013
    chevelie: zwanger
    Damyar: uitgerekend juli 2013
    MissMomma: uitgerekend augustus 2013
    Teckeltje: uitgerekend juni 2013

Bevallen:

monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam Maaike
    botervliegje: bevallen van een meisje half april 2011
    minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem
    MissMomma: 15-04-2011 na zwangerschap van 33w6d bevallen van M.
    babyhope: 2 juli 2011 bevallen van Jolisa Lyana!!
    annedore: 20 oktober 2011 bevallen van Melle
    mmiiiiir: 16 oktober 2011 is de mooie Fee geboren.
    mniekie: Lotte geboren op 30 januari
    jessie80: 9 februari 2012 bevallen van Tim
    koolmees: Moeder van L.
    nyncke: 23 april 2012 bevallen van Yaro
    cilek : 7 juni 2012 bevallen van een zoon T.aha
    Alexandra80: Bevallen van een jongen
    Ronja: bevallen van een jongen
    monique0102: Bevallen van Kyan
    kimmiikim: bevallen van een meisje

Route pleegzorg:

KrisKras74: Februari 2012 uitbehandeld. Gestart met de route pleegzorg - juli 2012

9. sesa

sesa Niet meer actief

@shadixx, ik merkte ook helemaal niks van de dormicum. Van 10mg valium heb ik geen effect. Maar ze geven er te weing van. Ze geven maar de helft omdat ze geen anesthesist hebben daar.

@jodenter, ik ben al zo lang bezig met zwanger worden dat ik me niet bezig ga houden met of ik al iets voel. Ik wacht het af. Hoop.dat deze week snel voorbij gaat.

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @cintsa het was voor ons een eigen wens. Ik wilde niet vanuit het kraambed het jawoord geven eind augustus, maar merk dat ik het inmiddels wel weer behoorlijk moeilijk krijg als ik kleine kinderen en baby's zie. Dus hoop wel dat we weer kunnen gaan beginnen, maar niet al te snel anders heb ik nog steeds kans op dat kraambed-jawoord ;)

@dormicum volgens vriendlief was ik een dronken droppie. Heb vrij weinig meegekregen van alles, wel een beetje van de pijn en heb 3x de assistente horen zeggen dat ik moest doorademen, sorry dat is mijn manier om de pijn te verwerken... Als je je zenuwachtig voelt is het misschien mogelijk een kalmeringsmiddel te vragen bij de huisarts of bij een van de GG artsen?
    Zodat je iets "relaxter" de behandeling in gaat. Als het via je huisarts gaat is het natuurlijk wel verstandiger om het even door te geven bij GG :)

11. Zou ook wel een vooruitgang zijn om die aan te nemen.. Een anesthesist had het infuus bij mij ook wel aangelegd gekregen, dan had het in ieder geval niet helemáál zonder verdoving gehoeven ;) Misschien mag ik wel niet oordelen over dormicum omdat ik dat dus niet via een infuus heb gekregen, maar ik hoor zoveel verhalen over vreselijke puncties bij het GG.. Met een echte pijnstiller is dat volgens mij voor een groot deel opgelost.

Ze waren een tijd terug toch al bezig met de vergunningen om de bevruchtingen zelf te mogen doen? Als ze dan ook regelen dat ze met sterkere verdovingen mogen werken en een anesthesist in dienst nemen, is het echt een topkliniek..

12. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Ik had vorige keer ook 15 follikels..waarvan 12 "geoogst"..heb gewoon toen een verse TP gehad..Ik denk dat dat ook afhankelijk is van de grootte van je follikels en hoe je eierstokken eruitzien etc??Geen idee..ik heb iig wel een verse TP gehad..maar was ook maar 1 emmy goed doorgedeeld..

Groetjes Cintsa

13. sesa

sesa Niet meer actief

@Cintsa, raar hoor dat ze er verschil in maken.

@Shadixx, ik hoop ook snel op een anesthesist. De punctie is echt hel.

14. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi!

@Sesa idd raar dat ze daar onderscheid in maken...schreef je nu dat er twee cryos waren teruggeplaatst bij je of heb ik dat verkeerd begepen??Ik dacht nl dat er bij de eerste twee icsi pogingen maar 1 embryo teruggeplaatst mocht worden..tenzij je boven de 40 bent..Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen..

Ik heb vandaag de punctie gehad...Ik mocht van te voren aangeven of ik rapifen of dormicum wilde.Aangezien ik enorm gespannen was heb ik toch voor dormicum gekozen, heb wel gezegd dat ik meer wilde dan vorige keer..mijn saturatie en RR waren prima..Ik heb nu dus meer dormicum gehad..

Het was wel weer behoorlijk pijnlijk...maar ze waren wel erg lief.Deze verpleegkundige stelde me gerust, gaf aanwijzingen voor mijn ademhaling want als ik pijn had stopte ik met ademhalen..(automatisme)...Ze wisten dat ik er erg tegenop zag en ze hebben me samen erg goed begeleid...

Weer wandelden mijn eierstokken zoals ze dat noemden dus moest er flink geduwd worden op mijn buik en extra aanprikken..maar ja..ik heb het gehad...Nu wel napijn en bloedverlies.Ik had vorige keer geen bloedverlies..

Ze hebben 17 follikels gepuncteerd en daarin hebben ze 15 eitjes kunnen lokaliseren...Dus nu heeeeeeeeeel hard hopen op een bevruchting(en)...Morgen bellen ze me..pfff spannend..

Gelukkig hoef ik Donderdag pas te werken..heb vandaag 5 u geslapen overdag...zal wel van de dormicum komen;)

Groetjes Cintsa

15. Mooie score! Naar mijn weten kunnen ze het ook gewoon allebéí geven hoor.. Maarja, je hebt er nu sowieso niets meer aan, fijn dat het achter de rug is in ieder geval!

Hier vandaag een afspraak met v.d. Br. gehad.. Wat een lief mens zeg! Wij hebben er een nieuwe favo bij! Ei was 19x20mm, dus ik heb pregnyl gehad en morgenavond om 18:30 hebben we bij Michg. de IUI :)

16. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @cinsta gelukkig dat het minder erg was en ik ben blij voor je dat ze je goed begeleid hebben.

Zal met je meeduimen!!!

17. sesa

sesa Niet meer actief

@ Cintsa, wat een mooie 'oogst'. Ik hoop op veel embryo's. Bij mij is er maar 1 cryo terug geplaatst.

@Shadixx, mooir ei hoor nou hopen dat deze pogig hem wordt.

ff ego: ik zit er doorheen...dipje. Nu ik meer dan 2 jaar bezig ben...en volgens de artsen is er niks mis....weet ik het ff niet meer. Aan mij ligt het niet. Ik doe er alles aan. Ik voel alweer dat ik ongi ga worden.

18. peetjo

peetjo Actief lid

23 sep 2011
    320
    0
    0
    NULL
    Beverwijk
    Wachtbankje:

linda109: 2-2 iui 5 gehad nod 16-02

Nog niet zwanger, nod niet bekend:

Sesa: 26-01 (bij goede ontdooing) eerste cryo TP
    Peetjo: Tp op 9-2-2013
    Doerak: 8 augustus eerste gesprek om zwanger te worden via donorzaad
    PinkButterfly: 30-10 intake bij Geertgen om te gaan voor BAMmoederschap
    marjolente: eisprong gehad zonder overleg. Ronde voorbij nu ongeveer 2 maanden pauze en dan opnieuw starten..

Zwanger:

Monica076: uitgerekend op 17 april 2013
    Botervliegje: ca. 24 april 2013
    chevelie: zwanger
    Damyar: uitgerekend juli 2013
    MissMomma: uitgerekend augustus 2013
    Teckeltje: uitgerekend juni 2013

Bevallen:

monica076: bevallen van een meisje 11 april 2011 met de naam Maaike
    botervliegje: bevallen van een meisje half april 2011
    minniemouse25: 21 maart 2011 na een zwangerschap van 33w en 3d van een 2ling. Lynn en Sem
    MissMomma: 15-04-2011 na zwangerschap van 33w6d bevallen van M.
    babyhope: 2 juli 2011 bevallen van Jolisa Lyana!!
    annedore: 20 oktober 2011 bevallen van Melle
    mmiiiiir: 16 oktober 2011 is de mooie Fee geboren.
    mniekie: Lotte geboren op 30 januari
    jessie80: 9 februari 2012 bevallen van Tim
    koolmees: Moeder van L.
    nyncke: 23 april 2012 bevallen van Yaro
    cilek : 7 juni 2012 bevallen van een zoon T.aha
    Alexandra80: Bevallen van een jongen
    Ronja: bevallen van een jongen
    monique0102: Bevallen van Kyan
    kimmiikim: bevallen van een meisje

Route pleegzorg:

KrisKras74: Februari 2012 uitbehandeld. Gestart met de route pleegzorg - juli 2012

19. Cintsa

Cintsa Actief lid

8 dec 2011
    295
    0
    0
    Hoi!

@Shadixx..nee beide mocht niet volgens de gyn..heb ik gevraagd...was te gevaarlijk..ze kunnen in combi natuurlijk nog meer effect hebben op je vitale functies..Wat spannend, Vrijdag IUI..als onze emmys zich doordelen hebben wij Vrijdag hopelijk ook de TP.

@Sesa, rot dat je er ef doorheen zit...Maar je hebt nog een heleboel emmys in de vriezer..1 van vele zal toch wel tot een mensje uitgroeien??Ookal voelt het nu of je ongesteld moet worden..dat zegt nog niks...kan ook zijn dat je toch in verwachting bent...
    Juist als ze zeggen dat er niks aan de hand is, dat alles normaal is bij je zou dat toch moeten lukken??
    Bij ons weten we bv dat de kans heel erg klein is..Maar weet hoe het voelt om er doorheen te zitten..ik heb dat ook vaak..we hebben hierna ook nog maar 1 poging..dus dat maakt me best wel een beetje in paniek..maar eerst dit maar eens afwachten..

Ze hebben net gebeld..uiteindelijk 4 embryos ontstaan..vorige keer ook een relatief klein aantal bevruchtingen tov het aantal eicellen..De kwalitiet is belangrijker dan de kwantiteit...Dus het lijkt veel..maar als er uiteindelijk weinig overblijven heb je nog niets aan veel eicellen..

Ik hoop iig dat ze zich gaan doordelen...iig hopelijk eentje!!

Groetjes Cintsa

20. @Sesa; Wat een kutgevoel he.. Ik denk dat we dat allemaal kennen; er af en toe gewoon totáál geen vertrouwen in hebben. Denken dat het nooit meer gaat lukken je afvragen waarvoor je het eigenlijk allemaal nog doet.. Maar meis, dit is je eerste TP! Je hebt nog een hoop kansen! En ooit op een dag moet die ene winner er toch tussen zitten..

@Cintsa; Spannend hoor! Ik hoop natuurlijk ook ontzettend dat ze door gaan delen! Hopelijk alle 4! 1 verse TP en 3 mooie cryo's!

@Hier; IUI ging goed! Eendenbek was zoals altijd weer een beetje vervelend, ik vind het altijd voelen alsof dat ding echt over je baarmoeder heen schraapt. Maar goed, in vergelijking met een punctie stelt het niets voor natuurlijk. De opbrengst was mooi vandaag, dus we hopen inderdaad keihard dat dit hem wordt! :)

Deel Deze Pagina